Skip to main content
Beantwoord

Bandbreedte problemen - Internetsnelheid zakt vaak weg


RayEnAng

Sinds de laatste tijd valt internetsnelheid drastisch omlaag

Alles opties uitgeprobeerd. Maar blijft schommelen. 

 

 

Beste antwoord door RayEnAng

Beste meedenkers,

Mijn probleem is opgelost. Heb de kabel vervangen en hiermee is het probleem verleden tijd. 

Bedankt iedereen die gereageerd heeft! 👊🏼

 

Gr. Ray

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21086 reacties
  • 13 juni 2023

Hallo @RayEnAng 

Zijn deze tests bekabeld gedaan?

Kan je na het herstarten van de mediaconverter een laptop bekabeld aansluiten op de router zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app? Test het ook eens op een andere apparaat.

Je kunt een andere internetkabel gebruiken tussen mediaconverter en router en tussen router en laptop.

Mocht de snelheid nog laag blijven dan kan je misschien ook eens een fabrieksreset van de router uitvoeren door het resetknopje achterop de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 616 reacties
  • 13 juni 2023
RayEnAng schreef:

Sinds de laatste tijd valt internetsnelheid drastisch omlaag

Alles opties uitgeprobeerd. Maar blijft schommelen. 

 

 

Ik neem aan dat je een glasvezel verbinding hebt met een Zyxek router? Of is dit een DSL verbinding?

Als je een Zyxel hebt kun je dan een screen shot van het systeeminformatie scherm? Ik denk in de zelfde richting al @Waqqas (een probleem met een kabel verbinding) of is dit via WIFI? Maar in het systeeminformatie scherm kunnen we zien wat de snelheid van de verschillende verbindingen is. Dat geeft wat meer inzicht dan het willekeurig vervangen van wat ethernet kabels


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 13 juni 2023

Bedankt voor jullie respons. Ik ga vanavond de kabels en switch testen/bypassen. En eventueel de Zyxel resetten. Laat het nog weten.. Vreemde is, dat het schommelt. Groet, Ray


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14006 reacties
  • 14 juni 2023

Hi @RayEnAng om @Waqqas en @louisL aan te vullen: Zou je de volledige speedtest kunnen doen? Hieronder lees je, in het document, wat we allemaal nodig hebben. Er wordt in het docuement vermeld om de screenshots op te sturen naar onze e-mail, graag dit negeren en de screenshots is dit topic plaatsen, dan kunnen we het voor je gaan onderzoeken! Alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 14 juni 2023

 

Beste Tommie,

Bedankt voor je reactie.

Ik verdenk de utp-kabel van een switch naar mijn pc. Is een vrij dunne cat 5e. Als ik deze uit en in de switch klik is mijn snelheid weer zoals het moet zijn. Zie onder staande geschiedenis van vandaag.

 

 

 

Ik denk dat ik direct maar even een degelijker kabel ga bestellen. Wel vreemd dat dit ineens gebeurt. Ik heb wel veel (te lange) bekabeling bij elkaar liggen. Zou Interferentie een oorzaak kunnen zijn?

Blijf vandaag dingen testen. Mochten jullie naar aanleiding van bovenstaande nog tips hebben, hoor ik het graag. 

Groet,

Ray


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21086 reacties
  • 14 juni 2023

@RayEnAng 

Als er in de UTP kabel 1 draadje niet goed contact maakt dan wordt deze teruggezet op maximaal 100 Mbps, dus dat zal het wel zijn.


Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 616 reacties
  • 14 juni 2023

Zoals ik al eerder zei: kijk in de webinterface onder de systeeminformatie. Dan kun je voor alle fysieke interfaces zien op welk snelheid ze contact hebben. Grote kan dat er een kabel is die problemen geeft, maar hiermee weet je dat meer precies. Meten is weten...


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • 14 juni 2023
louisL schreef:

Zoals ik al eerder zei: kijk in de webinterface onder de systeeminformatie. Dan kun je voor alle fysieke interfaces zien op welk snelheid ze contact hebben. Grote kan dat er een kabel is die problemen geeft, maar hiermee weet je dat meer precies. Meten is weten...

Heel goed LouisL, zal vanavond eens kijken wat er gebeurt. Bedankt voor het meedenken 👍🏼

 

 

 


RayEnAng
  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 51 reacties
  • Antwoord
  • 22 juni 2023

Beste meedenkers,

Mijn probleem is opgelost. Heb de kabel vervangen en hiermee is het probleem verleden tijd. 

Bedankt iedereen die gereageerd heeft! 👊🏼

 

Gr. Ray


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen