Beantwoord

Bandbreedte problemen - Internetsnelheid zakt vaak weg

  • 13 June 2023
  • 9 reacties
  • 255 Bekeken

Reputatie 2

Sinds de laatste tijd valt internetsnelheid drastisch omlaag

Alles opties uitgeprobeerd. Maar blijft schommelen. 

 

 

icon

Beste antwoord door RayEnAng 22 June 2023, 17:16

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RayEnAng 

Zijn deze tests bekabeld gedaan?

Kan je na het herstarten van de mediaconverter een laptop bekabeld aansluiten op de router zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app? Test het ook eens op een andere apparaat.

Je kunt een andere internetkabel gebruiken tussen mediaconverter en router en tussen router en laptop.

Mocht de snelheid nog laag blijven dan kan je misschien ook eens een fabrieksreset van de router uitvoeren door het resetknopje achterop de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 6
Badge

Sinds de laatste tijd valt internetsnelheid drastisch omlaag

Alles opties uitgeprobeerd. Maar blijft schommelen. 

 

 

Ik neem aan dat je een glasvezel verbinding hebt met een Zyxek router? Of is dit een DSL verbinding?

Als je een Zyxel hebt kun je dan een screen shot van het systeeminformatie scherm? Ik denk in de zelfde richting al @Waqqas (een probleem met een kabel verbinding) of is dit via WIFI? Maar in het systeeminformatie scherm kunnen we zien wat de snelheid van de verschillende verbindingen is. Dat geeft wat meer inzicht dan het willekeurig vervangen van wat ethernet kabels

Reputatie 2

Bedankt voor jullie respons. Ik ga vanavond de kabels en switch testen/bypassen. En eventueel de Zyxel resetten. Laat het nog weten.. Vreemde is, dat het schommelt. Groet, Ray

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RayEnAng om @Waqqas en @louisL aan te vullen: Zou je de volledige speedtest kunnen doen? Hieronder lees je, in het document, wat we allemaal nodig hebben. Er wordt in het docuement vermeld om de screenshots op te sturen naar onze e-mail, graag dit negeren en de screenshots is dit topic plaatsen, dan kunnen we het voor je gaan onderzoeken! Alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 2

 

Beste Tommie,

Bedankt voor je reactie.

Ik verdenk de utp-kabel van een switch naar mijn pc. Is een vrij dunne cat 5e. Als ik deze uit en in de switch klik is mijn snelheid weer zoals het moet zijn. Zie onder staande geschiedenis van vandaag.

 

 

 

Ik denk dat ik direct maar even een degelijker kabel ga bestellen. Wel vreemd dat dit ineens gebeurt. Ik heb wel veel (te lange) bekabeling bij elkaar liggen. Zou Interferentie een oorzaak kunnen zijn?

Blijf vandaag dingen testen. Mochten jullie naar aanleiding van bovenstaande nog tips hebben, hoor ik het graag. 

Groet,

Ray

Reputatie 7
Badge +15

@RayEnAng 

Als er in de UTP kabel 1 draadje niet goed contact maakt dan wordt deze teruggezet op maximaal 100 Mbps, dus dat zal het wel zijn.

Reputatie 6
Badge

Zoals ik al eerder zei: kijk in de webinterface onder de systeeminformatie. Dan kun je voor alle fysieke interfaces zien op welk snelheid ze contact hebben. Grote kan dat er een kabel is die problemen geeft, maar hiermee weet je dat meer precies. Meten is weten...

Reputatie 2

Zoals ik al eerder zei: kijk in de webinterface onder de systeeminformatie. Dan kun je voor alle fysieke interfaces zien op welk snelheid ze contact hebben. Grote kan dat er een kabel is die problemen geeft, maar hiermee weet je dat meer precies. Meten is weten...

Heel goed LouisL, zal vanavond eens kijken wat er gebeurt. Bedankt voor het meedenken 👍🏼

 

 

 

Reputatie 2

Beste meedenkers,

Mijn probleem is opgelost. Heb de kabel vervangen en hiermee is het probleem verleden tijd. 

Bedankt iedereen die gereageerd heeft! 👊🏼

 

Gr. Ray

Reageer