Sinds de laatste tijd valt internetsnelheid drastisch omlaag
Alles opties uitgeprobeerd. Maar blijft schommelen.
Sinds de laatste tijd valt internetsnelheid drastisch omlaag
Alles opties uitgeprobeerd. Maar blijft schommelen.
Hallo
Zijn deze tests bekabeld gedaan?
Kan je na het herstarten van de mediaconverter een laptop bekabeld aansluiten op de router zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app? Test het ook eens op een andere apparaat.
Je kunt een andere internetkabel gebruiken tussen mediaconverter en router en tussen router en laptop.
Mocht de snelheid nog laag blijven dan kan je misschien ook eens een fabrieksreset van de router uitvoeren door het resetknopje achterop de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.
Sinds de laatste tijd valt internetsnelheid drastisch omlaag
Alles opties uitgeprobeerd. Maar blijft schommelen.
Ik neem aan dat je een glasvezel verbinding hebt met een Zyxek router? Of is dit een DSL verbinding?
Als je een Zyxel hebt kun je dan een screen shot van het systeeminformatie scherm? Ik denk in de zelfde richting al
Bedankt voor jullie respons. Ik ga vanavond de kabels en switch testen/bypassen. En eventueel de Zyxel resetten. Laat het nog weten.. Vreemde is, dat het schommelt. Groet, Ray
Hi
De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Beste Tommie,
Bedankt voor je reactie.
Ik verdenk de utp-kabel van een switch naar mijn pc. Is een vrij dunne cat 5e. Als ik deze uit en in de switch klik is mijn snelheid weer zoals het moet zijn. Zie onder staande geschiedenis van vandaag.
Ik denk dat ik direct maar even een degelijker kabel ga bestellen. Wel vreemd dat dit ineens gebeurt. Ik heb wel veel (te lange) bekabeling bij elkaar liggen. Zou Interferentie een oorzaak kunnen zijn?
Blijf vandaag dingen testen. Mochten jullie naar aanleiding van bovenstaande nog tips hebben, hoor ik het graag.
Groet,
Ray
Als er in de UTP kabel 1 draadje niet goed contact maakt dan wordt deze teruggezet op maximaal 100 Mbps, dus dat zal het wel zijn.
Zoals ik al eerder zei: kijk in de webinterface onder de systeeminformatie. Dan kun je voor alle fysieke interfaces zien op welk snelheid ze contact hebben. Grote kan dat er een kabel is die problemen geeft, maar hiermee weet je dat meer precies. Meten is weten...
Zoals ik al eerder zei: kijk in de webinterface onder de systeeminformatie. Dan kun je voor alle fysieke interfaces zien op welk snelheid ze contact hebben. Grote kan dat er een kabel is die problemen geeft, maar hiermee weet je dat meer precies. Meten is weten...
Heel goed LouisL, zal vanavond eens kijken wat er gebeurt. Bedankt voor het meedenken
Beste meedenkers,
Mijn probleem is opgelost. Heb de kabel vervangen en hiermee is het probleem verleden tijd.
Bedankt iedereen die gereageerd heeft!
Gr. Ray
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.