Skip to main content

Hallo, Ik ben T-Mobile thuis abonnement,vanaf 3 september heeft mijn huis geen internet verbinding,ik heb lang gewacht,Ik wil graag snel mogelijk oplossen met deze problemen, kunnen jullie mij helpen?Alvast bedankt, Met vriendelijke groetjes van Osman 

Hallo @Osmanjan 

Vóór 3 september werkte het internet wel?

Heb je een glasvezel of DSL connectie? Branden alle lampjes op de mediaconverter indien glasvezel en gaat de internetkabel naar de WAN poort van je modem?

Bij DSL is je modem aangesloten op een KPN ISRA waar ook de KPN kabel binnen komt of is je modem aangesloten op een ander punt?

 


Hallo, Ik ben nieuw abonnement,ik heb alle internetkabel van mijn modem heel goed aangesloten,ik heb knopje van uit/aan veel keer gedicht en geopend,maar mijn internet heeft geen  verbinding, wereldlampje is altijd niet openen,wat moet ik doen?


Je hebt het zelf geïnstalleerd dus ik neem aan DSL?

Gebruik je de meegeleverde DSL kabel en is je modem op de hoofdaansluiting aangesloten waar een de KPN kabel je huis binnen komt?


 


 


Ik heb foto’s van mijn modem en internetkabel gestuurd ,dat is klopt?


Hallo @Osmanjan 

De aansluitpunt op foto 1 is niet je originele ISRA, bedrading van de modem klopt wel.

Heb je iets van onderstaande in de meterkast of woonkamer?

 


Ik denk dat foto1 mijn originele ISRA is ,ik heb iets van onderstaande in mijn woonkamer,ik denk dat een monteur moet langskomen .


Iets van die afbeelding of niets? Uiteraard kan een monteur ook langskomen, dat kan je via de klantenservice regelen of een moderator hier zou dat kunnen regelen.

Mocht je het iets sneller willen weten wat er geprobeerd kan worden wil je dan eens het aansluitpunt openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading binnen.

En als je wel iets hebt van bovenstaande foto wil je daar ook eens een foto van plaatsen?


Lieve hemel @Waqqas hou nu eens op met die onzin verkondigen, op foto 1 is een ISRA te zien, jou foto type 3 onderste nieuw model, en jij bleeeert er weer eens gewoon overheen.

Lekkere super user ben je toch, nog geen jaar geleden hier gekomen omdat je klant werd en toen wist je nog geeneens wat een ISRA was en nu weet je het nog niet en doe je alsof je een Pro bent.

Dus @Osmanjan , Als je die kap even van de ISRA afhaald kun je dan zien wat voor kabel er binnenkomt, kan namelijk soms zijn dat ze een aftakking vanaf de werkelijke ISRA naar deze hebben gemaakt, om dat uit te sluiten is het zaak om te zien of de hoofdkabel ook werkelijk hier binnen komt.

 


@Doornekamp33

Ten eerste ben ik geen pro en ik vind dat ook helemaal niet.

Ten tweede niet iedereen weet alles.

Ten derde eerder lijkt het mij alsof jij de "senior" uithangt.


Als dit de eerste keer is, maar dit is dat niet dat je dit doet, lees eens goed en dubbel wat de klant met problemen plaatst.

Je plak er zelf het plaatje onder die ikzelf al jaren plaats bij ISRA vragen waar gewoon de afbeelding op staat in een nieuw jasje, de dubbele KPN inbouwdoos, als je het wil weten er zijn er nog meer in omloop, de enkele en dubbele inbouwdoos met 2x RJ11 aansluiting met en zonder de tekst KPN er op.

En het kan zijn dat TS de ISRA ergens anders heeft zitten, maar dat is dan de eerste vraag die je stelt, komt hier de hoofdkabel binnen, kunnen er 3 zijn, de blauw witte gedraaide, blauw en groen, de blauwe komt het minste voor.

LEZEN en je inleven, niet zoals je vorig jaar hier poste hoe krijg ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk Like's en Badges, net als de discussie over de streep onder je naam met dikke letters, dat mag van mij allemaal verdwijnen

Ik ga hier niet de Pro, Senior of SuperUser uithangen, want dat ben ik niet en zal ik nooit worden en wil ik geeneens, vraag maar aan @Sander of @Brian , ik ben nog steeds een amateur met zeer veel interesse in de techniek en her en der achterdeurtjes om op terug te vallen als ik het niet weet, en anders is Google er nog en zoek ik net zolang tot ik het antwoord heb, heb ik dat niet geef ik geen antwoord, jij reageert overal op om maar weer een badge te halen.


De eerste foto is een busch jaeger telefoon aansluiting en niet geplaatst door kpn anders had er PTT of kpn op gestaan. Een 4 polige stekker waar wel kpn of PTT op staat is ook niet altijd het isra.

de aansluiting met rj11 isra2 of de lasdop is wel een isra.


Ook de Busch-Jeager is in de nadagen van PTT door het voormalig staatsbedrijf geplaatst in woningen, komt niet veel voor omdat ze normaal de witte platte type U1 of U2 met opdruk PTT gebruikten en deze op plaatsen niet meer voorradig waren en in de overgang naar een private onderneming geen nieuwe hebben laten maken met eigen opdruk, zijn nu ook vervangen door de nieuwe U2 dozen met 2x RJ11 aansluiting en opdruk KPN die zowel dubbel als enkel aangesloten kunnen zijn, niet alle oude woningen hebben 2 aderparen uit die tijd.

De U1 en 2 ISRA's werden wel alleen geplaatst in appartementen, en soms in zelfbouwwoningen als de bouwer dit wilde en zelf voorbereid had.

Type 1a en 1b (die zeldzamer is met RJ11 aansluiting) is in de jaren 80/90 veel gebruikt en werden opgevolgd door 2a met 1 RJ11 aansluiting en 2b met 2 RJ11 aansluiting en die zijn nu nog steeds in gebruik.

Voor de volledigheid had je voor dit alles de oude vertrouwde lasdop en bij mijn ouders zat nog de echt ouderwetse lasdoos (fietsbel met 4x PTT er op), jammer genoeg is die vervangen door de 2a type, die had ik wel in de verzameling willen hebben.


Hoi @Osmanjan, welkom op onze Community, we helpen elkaar hier zo goed mogelijk!

Ik heb meteen jouw profiel erbij gepakt en je verbinding geanalyseerd. Er is sprake van een open line op 579 meter → dit is oplosbaar door onze Guidion monteurs. Vandaar dat er een afspraak gemaakt is met de monteur. Je zult op 22 september geholpen worden door de monteur. Sorry voor het ongemak, maar hulp is onderweg!

@Doornekamp33 en @Waqqas Jullie zijn allebei super welwillend om andere users te helpen, dat staat los van een Superuser status. Ik denk ook dat het niet helemaal fair is om elkaar hierover aan te spreken in dit topic, zeker omdat hierdoor de initiële vraag van TS kan worden ondergesneeuwd - onbedoeld natuurlijk! 😊 Er wordt veel waarde gehecht aan de antwoorden die users, Superusers en andere klanten op de Community geven. Laten we daarmee naar voren kijken, dat werkt denk ik het beste. Overigens mogen we best meningsverschillen hebben, het is niet meer dan logisch dat die er zijn, maar trek dat desnoods eventjes privé. Thanks toppers!


Reageer