Skip to main content
Beantwoord

Abonnement van 200 MB, meestal rond 80 mbit snelheid


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste T-mobile, 

Vanaf de 1e dag dat ik bij jullie klant ben geworden, zijn er problemen geweest met het internet. 

Op de 1e dag was er een storing waardoor ik 4 dagen later pas internet had. Daarnaast heb ik een 200 MBIT abonnement, wat qua snelheid ook redelijk bereikt zou moeten worden, aldus de monteur. Echter heb ik 8 van de 10 keer een snelheid van 80 - 110 mbit download en upload en maar af en toe 150 - 190 mbit (het is dus wel mogelijk). 

Ik vraag mij af of dit aan het modem ligt, aangezien dat al vanaf het begin problemen heeft gegeven. Aan de lijn zou het, volgens jullie monteur, niet moeten liggen…. 

Beste antwoord door Waqqas

Als je soms 150/190 kan halen dan lijkt het niet aan de modem te liggen. Heb je achter de T-mobile modem een eigen netwerk zoals eigen router? Zou je misschien eens even de mediaconverter en/of modem voor een minuut ofzo stroomloos kunnen halen en na dat alles weer up and running is de snelheid meten met de manier van Folkert, pak er ook eens een andere laptop bij om te kijken of het niet aan je laptop/pc ligt. Mocht je dan nog een lage snelheid hebben dan zou je misschien eens zonder ander apparatuur op je modem kunnen proberen (enkel een pc/laptop) om te kijken of er geen boosdoener is. Als laatste kan je een fabrieksreset proberen.

Bekijk origineel

2 reacties

Folkert
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-SU
  • 3109 reacties
  • 2 maart 2020

Beste @Precisios 

Heb je dit bedraad getest via een Windows computer met Speedtest app?

Groet, Folkert


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21132 reacties
  • Antwoord
  • 2 maart 2020

Als je soms 150/190 kan halen dan lijkt het niet aan de modem te liggen. Heb je achter de T-mobile modem een eigen netwerk zoals eigen router? Zou je misschien eens even de mediaconverter en/of modem voor een minuut ofzo stroomloos kunnen halen en na dat alles weer up and running is de snelheid meten met de manier van Folkert, pak er ook eens een andere laptop bij om te kijken of het niet aan je laptop/pc ligt. Mocht je dan nog een lage snelheid hebben dan zou je misschien eens zonder ander apparatuur op je modem kunnen proberen (enkel een pc/laptop) om te kijken of er geen boosdoener is. Als laatste kan je een fabrieksreset proberen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen