Skip to main content

Ik heb een vraagje over een mogelijke opzegging. Ik open een nieuwe topic omdat dit toch een nieuwe vraag betreft. Ik weet dat jullie mijn geklaag daar ook zat zijn en daarom net doen alsof jullie mijn topic niet zien. Maar zoals bij jullie bekend heb ik al wekenlang te maken met een storing.

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/sinds-gistermiddag-geen-internet-369980/index2.html

Volgende week woensdag komt de 2e monteur in 4 weken. Dit is 28 dagen nadat mijn internet uitviel. Vlotjes hé? Uiteraard zal ik vast de pech hebben dat hij de storing zal verhelpen waardoor de storing net op de valreep voor de 30 dagen regel is verholpen. Eigenlijk ben ik ook achterlijk. Ik had de monteur gewoon later moeten inplannen, maar ok.

Stel dat ik als bij een wonder wel het geluk heb dat hij/zij het niet kan verhelpen. En de eerstvolgende monteur pas met Pasen of iets kan komen. Met jullie tempo is dat niet onrealistisch om dat te denken.  Kan ik dan vanaf volgende week vrijdag opzeggen? Volgende week vrijdag zit ik op 30 dagen zonder internet/tv. En kan ik dan gewoon een nieuwe provider bestellen? KPN bijvoorbeeld, zonder dat jullie een lijn ofzo bezet houden? En de eerstvolgende factuur mag ik die storneren? Volgens mij betaal ik mijn factuur achteraf?

En eigenlijk zou ik ongeacht of de monteur woensdag langs komt en het kan verhelpen het zooitje willen opzeggen. Is dit mogelijk of willen jullie echt een klant de volledige lijdensweg laten doorlopen? Het zou jullie sieren als jullie mij dit zouden gunnen.

Alvast bedankt.

Bijzonder dat elke topic een reactie krijgt en de mijne wordt genegeerd. Zeer professioneel 

Hey ​@Buakaw89, goed dat je dit aankaart. 

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Als wij het niet binnen 30 dagen voor je kunnen oplossen dan mag je het contract kosteloos bij ons opzeggen. Doe dit wel eerst bij ons voordat je een aanvraag doet bij een andere provider. Dan wordt namelijk de afkoopsom getriggerd. Die kunnen wij wel weghalen maar dan kunnen we verder geen aanpassingen meer verrichten op het abonnement.  

Hey ​@Buakaw89, goed dat je dit aankaart. 

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Als wij het niet binnen 30 dagen voor je kunnen oplossen dan mag je het contract kosteloos bij ons opzeggen. Doe dit wel eerst bij ons voordat je een aanvraag doet bij een andere provider. Dan wordt namelijk de afkoopsom getriggerd. Die kunnen wij wel weghalen maar dan kunnen we verder geen aanpassingen meer verrichten op het abonnement.  

Ok, bedankt voor je reactie. Ik heb helemaal geen zin om hier mijn gal te blijven spuwen want het brengt mij toch niet verder.

Kan ik er wel vanuit gaan dat als de monteur woensdag het probleem niet kan oplossen ik dan kan opzeggen? Dat is mijn 28e dag zonder internet. Ik ga ervan vanuit dat het daarna niet opeens binnen 2 dagen wel wordt opgelost. A.s. vrijdag zou ik dan moeten kunnen opzeggen?

Als je mij een terugkoppeling geeft ​@Buakaw89, dan regel ik dat voor je! 

Hier nog een klant die wil opzeggen. Ongeveer 6 weken zonder internet en het eind is nog niet in zicht.
Als ik daar voor bel verwacht ik meteen als ik aan de lijn ben een mail binnen te krijgen, waarin de opzegging bevestigd wordt, zonder kosten. Kunnen jullie dit regelen?

@Tommie van Odido zojuist de monteur langsgeweest van Current Connect. 2x naar de centrale geweest, signaal was goed. Heeft die omlaag gekregen of iets. Ben er ook niet in thuis. Maar Guidion zou het de vorige keer niet goed hebben gedaan. Dus nog steeds geen internet en Guidion zou het moeten oplossen. Monteur heeft gebeld met Odido dus ik neem aan dat het bekend is.

Ik ben hier toch wel klaar mee en wil mijn contract zoals afgesproken graag opzeggen en hier uiteraard een bevestiging van krijgen. 

@Tommie van Odido graag snel reactie. Weer een dag verder waar dit gelijk door jou geregeld had kunnen worden. Kan jij opzeggen (zonder dat mijn rechtsbijstand er tussen hoeft te komen)? 

Ik wil graag naar een provider waar ik wel gewoon internet heb.

@Tommie van Odido ik heb maar telefonisch contact opgenomen. En uiteraard gaat er weer van alles mis. Een dame verbond mij door met de afdeling opzeggingen. Die zei dat ik bij de technische dienst moest zijn. Die snapte er niks van en verbond mij wéér door met de afdeling opzeggingen. Die dame riep weer dat bij een opzegging binnen een contract elders moest wezen en zou even overleggen. Verbind zij mij zonder uitleg weer koud door met een collega die schijnbaar wel opzeggingen binnen contract kan doen. 

Nou heeft zij uiteindelijk een opzegging kunnen doen, maar wel met een maand opzegtermijn? Moet ik nu een maand doorbetalen terwijl ik geen diensten krijg geleverd? Dan praten we niet over een 30 dagen regeling, maar een 60 dagen regeling? Dit is toch raar en het mogelijk duidelijk zijn dat als jullie het bij mij in rekening brengen ik het terug moet krijgen. Dan wel dat ik het ga storten.

En jullie incasseren achteraf. Kan ik iig de maand november storneren ivm de storing?

Ik plaats maar weer een nieuwe review op Trustpilot. Wellicht reageren ze daar wel sneller.

Hier hetzelfde, als het goed is kan ik bijna opzeggen wegens 3 weken geen internet.
En dat ga ik zeker doen, ik heb in 30 jaar vast internet nog nooit meegemaakt dat een storing zo lang moet duren.

Odido kan hier ook beter aan meerwerken, want anders gaat mijn mobiele abbonnement en die van mijn vriendin ook zo snel mogelijk de deur uit (als ze dat al niet gaan 😉. Misschien moeten ze stoppen met alle reclame en stuntprijzen om zoveel mogelijk klanten te werven en de bestaande klanten tevreden houden, want die komen dus niet meer terug, uiteindelijk heeft dit bedrijf zichzelf ermee en gaat hun goedlopende mobiele abbonnementen afdeling hier ook mee ten onder.

Hier hetzelfde, als het goed is kan ik bijna opzeggen wegens 3 weken geen internet.
En dat ga ik zeker doen, ik heb in 30 jaar vast internet nog nooit meegemaakt dat een storing zo lang moet duren.

Odido kan hier ook beter aan meerwerken, want anders gaat mijn mobiele abbonnement en die van mijn vriendin ook zo snel mogelijk de deur uit (als ze dat al niet gaan 😉. Misschien moeten ze stoppen met alle reclame en stuntprijzen om zoveel mogelijk klanten te werven en de bestaande klanten tevreden houden, want die komen dus niet meer terug, uiteindelijk heeft dit bedrijf zichzelf ermee en gaat hun goedlopende mobiele abbonnementen afdeling hier ook mee ten onder.

Hahah ik wens je heel veel succes met opzeggen. Ik heb vandaag meer dan 2 uur aan de lijn gezeten met Odido.

Hahah ik wens je heel veel succes met opzeggen. Ik heb vandaag meer dan 2 uur aan de lijn gezeten met Odido.

In ieder geval hebben ze wel een voucher gegeven om ze onbeperkt te kunnen bellen 😂

Ah top! Dan kan ik aanstaande donderdag ook eindelijk opzeggen, wat een verademing! Ik heb ook al in mijn agenda gezet wanneer ik mobiel kan opzeggen. Nog nooit zoveel allende gehad als bij Odido. 

Reageer