Skip to main content
Beantwoord

Toezegging € 15-abonnement niet nagekomen

  • September 30, 2026
  • 17 reacties
  • 152 Bekeken

Ik wil hier graag mijn ervaring delen, omdat ik inmiddels met drie verschillende medewerkers van Odido heb gesproken en nog steeds niet verder kom: Damien, Sharlon en Melek.

Damien was degene die mij het aanbod deed voor een abonnement van €15 per maand. Voor mij gaat het inmiddels niet eens om het geld, maar vooral om het principe. Als een medewerker namens Odido een duidelijke toezegging doet, dan verwacht ik dat Odido die afspraak ook gewoon nakomt.

Ik wilde mijn abonnement eigenlijk al opzeggen vanwege een eerder datalek en de problemen die ik daar tot op de dag van vandaag nog door ondervind. Toch dacht ik na het aanbod van Damien: oké, dit is een mooie deal, ik geef Odido nog een kans.

Mijn gedachte was zelfs: als ik later ook internet en tv bij Odido neem en daar nog Klantvoordeel bij komt, wordt het uiteindelijk mogelijk nog voordeliger. Dat maakte het aanbod voor mij juist aantrekkelijk om toch klant te blijven.

Maar nu blijkt ineens dat niemand mij daadwerkelijk kan helpen. Na gesprekken met, Sharlon en Melek ben ik nog steeds geen stap verder en wordt de afspraak anders uitgelegd dan hoe deze aan mij is aangeboden.

Nogmaals: het gaat mij echt niet om een paar euro. Het gaat mij erom dat wanneer iets wordt beloofd, die belofte ook wordt nagekomen. Klaar. Anders kun je als klant nergens meer op vertrouwen.

Wat ik daarnaast echt onbegrijpelijk vind, is hoe moeilijk het is geworden om überhaupt een formele klacht bij Odido in te dienen. Voorheen kon dit volgens mij gewoon digitaal via de website. Nu lijkt een klacht alleen nog maar per post ingediend te kunnen worden.

We leven in 2026, bijna 2027. Waarom kan een groot telecombedrijf als Odido geen normale, duidelijke en laagdrempelige digitale klachtenprocedure aanbieden?

Ik hoop daarom dat een moderator van Odido hier serieus naar kan kijken en kan zorgen dat het oorspronkelijke gesprek met Damien wordt gecontroleerd. Als daaruit blijkt dat mij daadwerkelijk €15 per maand is toegezegd, verwacht ik simpelweg dat Odido deze afspraak nakomt.

Na alles wat er eerder al is gebeurd rondom mijn gegevens en het datalek vind ik dit opnieuw erg teleurstellend. Juist vertrouwen was voor mij al een gevoelig punt, en dit helpt daar bepaald niet bij.

Ik hoor graag hoe Odido dit nu gaat oplossen.

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Sammy, van harte welkom op de community. Superfijn dat je bij ons bent gebleven. Ik kijk graag wat ik kan vinden in je gesprekken met mijn eerdere collega's en waarom je nog niet hebt ontvangen wat er is toegezegd. Een korting van € 15 per maand klinkt niet als een korting die zomaar gegeven mag worden. Heb je meer informatie voor me over waar dit precies vandaan komt? Wat is er precies gebeurd waarvoor je deze korting zou ontvangen? En gaat het om een mobiel abonnement?

Ik heb je een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar ook op me? Dan kijk ik graag met je mee! 

Bekijk origineel

17 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 30, 2026

hoi ​@Sammy81 ,

Zet er even bij voor welk abonnement (Hoeveel spraak/data ) en looptijd je had gekregen voor 15 euro? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • September 30, 2026

Ik wil hier graag mijn ervaring delen, omdat ik inmiddels met drie verschillende medewerkers van Odido heb gesproken en nog steeds niet verder kom: Damien, Sharlon en Melek.

Damien was degene die mij het aanbod deed voor een abonnement unlimited basis van €15 per maand. Ik ben al lang een bestaande klant en kom wou mijn zakelijk abonnement eigenlijks opzeggen. Voor mij gaat het inmiddels niet eens om het geld, maar vooral om het principe. Als een medewerker namens Odido een duidelijke toezegging doet, dan verwacht ik dat Odido die afspraak ook gewoon nakomt.

Ik wilde mijn abonnement eigenlijk al opzeggen vanwege een eerder datalek en de problemen die ik daar tot op de dag van vandaag nog door ondervind. Toch dacht ik na het aanbod van Damien: oké, dit is een mooie deal, ik geef Odido nog een kans.

Mijn gedachte was zelfs: als ik later ook internet en tv bij Odido neem en daar nog Klantvoordeel bij komt, wordt het uiteindelijk mogelijk nog voordeliger. Dat maakte het aanbod voor mij juist aantrekkelijk om toch klant te blijven.

Maar nu blijkt ineens dat niemand mij daadwerkelijk kan helpen. Na gesprekken met, Sharlon en Melek ben ik nog steeds geen stap verder en wordt de afspraak anders uitgelegd dan hoe deze aan mij is aangeboden.

Nogmaals: het gaat mij echt niet om een paar euro. Het gaat mij erom dat wanneer iets wordt beloofd, die belofte ook wordt nagekomen. Klaar. Anders kun je als klant nergens meer op vertrouwen.

Wat ik daarnaast echt onbegrijpelijk vind, is hoe moeilijk het is geworden om überhaupt een formele klacht bij Odido in te dienen. Voorheen kon dit volgens mij gewoon digitaal via de website. Nu lijkt een klacht alleen nog maar per post ingediend te kunnen worden.

We leven in 2026, bijna 2027. Waarom kan een groot telecombedrijf als Odido geen normale, duidelijke en laagdrempelige digitale klachtenprocedure aanbieden?

Ik hoop daarom dat een moderator van Odido hier serieus naar kan kijken en kan zorgen dat het oorspronkelijke gesprek met Damien wordt gecontroleerd. Als daaruit blijkt dat mij daadwerkelijk €15 per maand is toegezegd, verwacht ik simpelweg dat Odido deze afspraak nakomt.

Na alles wat er eerder al is gebeurd rondom mijn gegevens en het datalek vind ik dit opnieuw erg teleurstellend. Juist vertrouwen was voor mij al een gevoelig punt, en dit helpt daar bepaald niet bij.

Ik hoor graag hoe Odido dit nu gaat oplossen.

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Sammy, van harte welkom op de community. Superfijn dat je bij ons bent gebleven. Ik kijk graag wat ik kan vinden in je gesprekken met mijn eerdere collega's en waarom je nog niet hebt ontvangen wat er is toegezegd. Een korting van € 15 per maand klinkt niet als een korting die zomaar gegeven mag worden. Heb je meer informatie voor me over waar dit precies vandaan komt? Wat is er precies gebeurd waarvoor je deze korting zou ontvangen? En gaat het om een mobiel abonnement?

Ik heb je een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar ook op me? Dan kijk ik graag met je mee! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 1, 2026

 

 

 

 

Gaat om een abonnement unlimited basis van €15 per maand wat mij is beloofd. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 1, 2026

Hoi Marciano,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij is mijn bericht niet helemaal goed overgekomen.

Het gaat niet om €15 korting per maand. Collega Damien heeft mij een Unlimited Basis mobiel abonnement aangeboden voor €15 per maand.

Daarbij gaat het om €15 als abonnementsprijs, dus nog vóór toepassing van eventueel Klantvoordeel. Als ik ook internet/TV van Odido zou nemen en daardoor recht heb op Klantvoordeel, zou dat voordeel dus nog van die €15 afgaan. Dat was voor mij juist een belangrijke reden om bij Odido te blijven.

Naar aanleiding van deze toezegging heb ik afgezien van mijn voornemen om op te zeggen. Daarna heb ik hierover nog contact gehad met Sharlon en Melek, maar niemand heeft de toegezegde abonnementsprijs kunnen verwerken.

Ik zou daarom graag willen dat je de gespreksnotities en/of het eerdere contact met Damien controleert en nagaat wat er precies is toegezegd. Het gaat mij vooral om het nakomen van de gemaakte afspraak.

Ik reageer uiteraard ook via de DM van Webcare Moderator.

Groet,
Sammy


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 1, 2026

Dit is het aanbod zonder klantvoordeel:

Dit is het aanbod met klantvoordeel:

 

Dus jij denkt gehoort te hebben 15 euro - €7,50 klantvoordeel blijft er €7,50 over van de €32,- ? Ik snap dat die medewerkers zo'n deal niet hebben kunnen invoeren.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 1, 2026

Nee, ik vind het niet terecht dat nu wordt gesuggereerd dat ik het misschien verkeerd heb gehoord.

Ik heb het aanbod heel duidelijk begrepen: Unlimited Basis voor €15 per maand, zonder Klantvoordeel. Dat was voor mij juist de reden om bij Odido te blijven. Als mij was verteld dat het in werkelijkheid om een andere berekening of alleen om €15 korting ging, dan had ik daar niet op dezelfde manier mee ingestemd en had ik ook voor een andere provider, bijvoorbeeld Lebara, kunnen kiezen.

Het gaat dus niet om een misverstand van mijn kant. Ik weet wat mij tijdens het gesprek is aangeboden.

Daarom wil ik graag dat het gesprek met Damien wordt teruggeluisterd, in plaats van dat er wordt aangenomen dat ik het verkeerd heb verstaan. Dan kan objectief worden vastgesteld wat er precies is gezegd en aangeboden.

Voor mij gaat het niet alleen om het bedrag, maar vooral om het nakomen van een concrete afspraak die door een medewerker van Odido is gedaan.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 1, 2026

Gesprekken worden niet (allemaal) opgenomen hoor. Tegenwoordig gebruiken alleen nog maar wat “random"  gesprekken voor trainingsdoeleinden maar krijgt de klant na het plaatsen van een bestelling een schrijftelijke (email) bevestiging om juist misverstanden te voorkomen. Je kunt namelijk na ontvangst van die bevestiging nog annuleren. Maar jij hebt geen bestelling geplaatst, dus ook geen bevestiging waarin zo'n aanbod staat vermeld.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 1, 2026

Dat begrijp ik, maar dat verandert mijn punt niet.

Ik zeg ook niet dat ieder gesprek standaard wordt opgenomen. Mijn punt is dat mij tijdens het gesprek heel duidelijk Unlimited Basis voor €15 per maand, zonder Klantvoordeel is aangeboden. Dat aanbod was voor mij juist reden om bij Odido te blijven en niet verder te kijken naar bijvoorbeeld Lebara of een andere provider.

Dat er uiteindelijk geen bestelling is geplaatst en ik daardoor geen schriftelijke orderbevestiging heb ontvangen, kan moeilijk tegen mij worden gebruikt. Juist daar zit nu het probleem: er is telefonisch een concreet aanbod gedaan, maar dat is vervolgens blijkbaar niet correct verwerkt.

En als het gesprek inderdaad niet is opgenomen, betekent dat natuurlijk niet automatisch dat ik het verkeerd heb gehoord of dat het aanbod niet is gedaan.

Ik weet heel goed wat er tegen mij is gezegd. Daarom vind ik het jammer dat de discussie nu vooral lijkt te gaan over de vraag of ik het misschien verkeerd heb begrepen, terwijl ik juist wil dat Odido onderzoekt wat er intern terug te vinden is over dit contact en het aanbod dat mij is gedaan.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Sammy, bedankt voor je DM! Ik heb direct in je account gekeken, maar ik kan helemaal geen notities van eerdere contactmomenten terugvinden. Niet van Damien, niet van Melek en ook niet van Sharlon. Ik heb ook meteen gezocht op naam. Er zijn een paar Damiens en Meleks werkzaam bij ons. Maar Sharlon kan ik niet vinden. Via welke kanalen heb je deze collega's gesproken? Heb je ze alle 3 telefonisch gesproken? Op welk telefoonnummer was dit? In een Odido Shop? Of was het via je oude zakelijke abonnement/contactpersonen? Dan kan ik gerichter zoeken. Een Unlimited Basis abonnement van € 15 zonder Klantvoordeel is geen realistische belofte. Normaal gesproken is Unlimited Bases zonder Klantvoordeel € 32,50 en met Klantvoordeel € 25. Wil je nog antwoord geven op mijn vragen:

  • Heb je meer informatie voor me over waar dit precies vandaan komt?
  • Wat is er precies gebeurd waarvoor je deze korting zou ontvangen?

De community is geen sales-kanaal, dus ik kan je dit abonnement voor deze prijs al helemaal niet aanbieden. Maar ik kom er wel graag achter wat precies de situatie is en wie je hebt gesproken. Dan geef ik namelijk graag de feedback door aan de betreffende collega's. En ik kijk graag wat ik wel kan doen, want een Unlimited Basis abonnement voor € 15 krijg ik er hoogstwaarschijnlijk niet doorheen. Excuses hiervoor. Daarom wil ik de juiste collega's echt kunnen vinden. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2026

Hoi Marciano,

Ik merk dat we nu steeds verder afdwalen van mijn daadwerkelijke klacht.

Ik heb inmiddels aangegeven dat ik Damien, Melek en Sharlon telefonisch heb gesproken, onder andere nadat ik via Izzi in de Odido-app een terugbelverzoek had aangevraagd. Daarnaast heb ik zelf telefonisch contact opgenomen.

Meer gegevens over jullie medewerkers heb ik als klant uiteraard niet. Ik ga bij een telefoongesprek niet vragen naar iemands achternaam, personeelsnummer of geboortedatum voor het geval Odido het gesprek later niet meer kan terugvinden.

Als de betreffende medewerkers geen notities hebben gemaakt of deze niet zichtbaar zijn, kan dat naar mijn mening niet bij mij als klant worden neergelegd. Odido beschikt zelf over de systemen waarmee terugbelverzoeken, telefonische contactmomenten en de behandelende medewerkers kunnen worden onderzocht.

Mijn klacht blijft heel eenvoudig: Damien heeft mij telefonisch Unlimited Basis aangeboden voor €15 per maand. Het ging niet om €15 korting.

Ik verzoek jullie daarom nu om mijn klacht inhoudelijk te onderzoeken en af te handelen, waaronder het controleren van de telefonische contacthistorie en de via Izzi aangevraagde terugbelgesprekken.

Als Odido stelt dat dit aanbod niet is gedaan, ontvang ik graag een duidelijk en schriftelijk standpunt op mijn klacht, inclusief waarop die conclusie is gebaseerd. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en kan ik bepalen welke vervolgstappen ik neem.

Ik wil voorkomen dat we blijven hangen in de vraag of ik nog meer gegevens over jullie eigen medewerkers kan aanleveren. Ik heb inmiddels alle informatie verstrekt waarover ik als klant redelijkerwijs kan beschikken.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Sammy, zoals ik aangaf zie ik geen notities terug. Dit kan komen doordat je een nieuw account hebt. Ik ben daarom op zoek naar de juiste collega's om je verder te helpen. Ik vroeg niet naar achternamen, personeelsnummers of geboortedatums. Ik vroeg via welke kanalen en telefoonnummers je contact hebt opgenomen. Dit moet gemakkelijk terug te zien zijn. Daarnaast vroeg ik ook om meer informatie over de situatie en waarom deze prijs is aangeboden. Aangezien dit geen realistische belofte is. Ik heb hier nu 2 keer geen antwoord op gehad. Ik help je graag, maar dan heb ik wel wat medewerking van je nodig. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 5, 2026

Hoi Marciano,

Ik wil zeker meewerken. Het gaat om nummer 0626063655. Dit was een zakelijk abonnement en is met nummerbehoud overgezet naar een particulier abonnement. Wil je daarom ook mijn oude zakelijke klantgegevens controleren?

Het contact verliep telefonisch, via terugbelverzoeken via Izzi in de Odido-app en doordat ik zelf belde. Bijgevoegd staan twee screenshots van verificatie-sms’jes met de namen Sem, Sha Ile en Nazlican. Opvallend genoeg komen die niet overeen met de namen waarmee de medewerkers zich telefonisch voorstelden. Mogelijk verklaart dat waarom je hen niet kunt vinden.

De aanleiding heb ik eerder uitgelegd: ik wilde opzeggen vanwege het datalek en mijn ervaringen daarmee. De medewerker die zich voorstelde als Damien bood mij toen Unlimited Basis aan voor €15 per maand. Daarom besloot ik te blijven.

Voor alle duidelijkheid: die €15 was de abonnementsprijs, zonder verwerkt Klantvoordeel. Het ging niet om €15 korting of €15 ná aftrek van Klantvoordeel. Als ik later andere Odido-abonnementen zou nemen en aan de voorwaarden zou voldoen, zou het Klantvoordeel daar nog van afgaan.

Ik lever hiermee aanvullende informatie aan en vind de suggestie dat ik onvoldoende meewerk daarom niet terecht. Graag hoor ik wat het onderzoek oplevert en wanneer ik een inhoudelijke oplossing kan verwachten.

Groet,
Sammy

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Sammy, bedankt voor de extra informatie! Op het account van je nieuwe abonnement kon ik geen notities vinden. Vandaar dat ik ook het oude account wilde checken, echter vond ik hier ook geen cases. Nu begreep ik van een collega dat oude cases onder een apart systeem komen te staan, maar door het nieuwe abonnement met nummerbehoud zijn deze weggevallen en niet meer te zien. Dat is niet ideaal, maar ik heb mijn collega Damian gelukkig inmiddels wel gevonden via je bestelling. Ik heb hem ook direct gemaild voor meer duidelijkheid. Ik zie in je bestelling dat je abonnement uitkomt op € 15 per maand. Dit komt omdat het Unlimited Basis abonnement eigenlijk € 40 is - € 17,50 korting en - € 7,50 Klantvoordeel, omdat er ook een Internet + TV abonnement op je adres is. Wellicht dat hier miscommunicatie is opgetreden of dat het wellicht niet helemaal duidelijk is uitgelegd.

Ik wacht de reactie van mijn collega af en dan kijk ik graag of we toch nog iets voor je kunnen regelen. Zodra ik van hem heb gehoord, laat ik het je meteen weten!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 8, 2026

Hoi, bedankt voor het uitzoeken. Fijn dat je Damian inmiddels hebt gevonden.

Voor de duidelijkheid: mij is €15 per maand toegezegd zonder verrekening van Klantvoordeel. Eventueel Klantvoordeel zou daar nog bovenop komen. Dat is dus anders dan de berekening die je nu noemt.

Voor mij gaat het inmiddels vooral om het principe: ik ben uitgegaan van wat mij namens Odido is verteld. Ik waardeer dat je dit verder uitzoekt en wacht de reactie van Damian af. Hopelijk kunnen we tot een passende oplossing komen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 17, 2026

Hoi, inmiddels zijn we negen dagen verder en heb ik nog steeds geen reactie ontvangen. Heb je al iets van Damian gehoord?

Zoals aangegeven is mij €15 per maand toegezegd, waarbij eventueel Klantvoordeel daar nog bovenop zou komen. Ik wil graag dat deze toezegging wordt nagekomen.

Kun je binnen enkele werkdagen een concrete terugkoppeling geven? Als Damian nog niet heeft gereageerd, hoor ik graag welke vervolgstap jullie nemen. Ik wil hier niet steeds zelf achteraan hoeven gaan.


  • is een Top Poster
  • October 17, 2026

Je wilt dus €7,50 betalen voor een abonnement dat normaal €32,50 kost? Vind je dat zelf ook niet erg onrealistisch? Je zou ook een keer tevreden kunnen zijn! €15,00 is al erg goedkoop. Zoals ​@Marciano van Odido  al zei "Een Unlimited Basis abonnement van € 15 zonder Klantvoordeel is geen realistische belofte." 

Dus vrijwel zeker heb je dingen gehoord die niet zijn gezegd en welke sowieso al niet meer door jou te bewijzen zijn. Wie eist, bewijst! Dus zie ik graag bewijzen voor jouw standpunt.