Skip to main content

Hi! Ben gisteren voor het eerst in mijn leven mijn telefoon vergeten in een Uber. Ik natuurlijk gelijk proberen de SIM-kaart te blokkeren. Dat kan natuurlijk niet, want er is tweestapsverificatie (...je bent je telefoon kwijt en moet een code van diezelfde telefoon intikken...andere topic..)

Ik via de chat geprobeerd een adviseur te bereiken om de SIM te blokkeren. De chat zou vanaf 9 uur vanmorgen bereikbaar zijn, maar ondanks ontelbare pogingen blijft deze bezet. 

Inmiddels zie ik op mijn mail dat er activiteit op mijn telefoon is (google accountherstel is geannuleerd!!)

Bellen kan ik niet, want degenen die ik probeer te bereiken via e-mail reageren niet. En mijn burn zijn niet thuis. 

Wat nu te doen???!!!

Hallo @Sddihal ,

Wat een vervelende situatie. De snelste oplossing is om Odido te bellen: 0800-0092
Ook kan je eventueel inloggen in je Odido account om de sim te blokkeren.

Hier een site met wat meer info:
https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/ik-wil-mijn-simkaart-blokkeren-maar-odido-service-is-niet-open-wat-is-het-alarmnummer-van-odido/000217161

Hallo @Sddihal ,

Wat een vervelende situatie. De snelste oplossing is om Odido te bellen: 0800-0092
Ook kan je eventueel inloggen in je Odido account om de sim te blokkeren.

Hier een site met wat meer info:
https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/ik-wil-mijn-simkaart-blokkeren-maar-odido-service-is-niet-open-wat-is-het-alarmnummer-van-odido/000217161

Beste soepkip67,

Bellen was helaas niet mogelijk gezien het gebrek aan een andere telefoon (en buren afwezig, etc.). En inloggen is geen zinvolle tip, vanwege de tweestapsverificatie.

Tip voor jou! Als iemand een telefoon kwijt is, wordt bij het inloggen vanaf een ander apparaat gevraagd om de toegang te verifiëren middels een berichtje naar je telefoon (de tweestapsverificatie). Niet handig, want die ben je juist kwijt! Mocht je hier een oplossing voor weten, dan hoor ik het graag. 

Naar nu blijkt had Odido zondagochtend een storing via de chat van 09.00 tot 12.00 uur. Het is uiteindelijk ook via de chat opgelost, de schade van het verlies moet nog blijken. 

Toch bedankt voor het antwoorden!

Als je telefoon voorzien is van faceID of een andere goede beveiliging dan is de simkaart ook geen probleem. Mochten de telefoon uit gaan, of de sim eruit worden gehaald,  dan vraagt de sim bij opnieuw opstarten om de sim pin, en die weet de dief natuurlijk niet. De kans op schade is daarom veel kleiner dan vroeger toen beveiliging van telefoon niet standaard was.

Hoi Sddihal, welkom op de Community! Niet fijn dat je je telefoon bent vergeten in de Uber en gelukkig ben je via de chat alsnog geholpen. Weet dat je ons ook altijd via Facebook en X kan bereiken. Doordeweeks staan mijn collega's van 8:00 tot 00:00 uur voor je klaar en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan zeker weten. Ik ben er voor je! 😄

Reageer