Skip to main content
Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

Toon eerste reactie

411 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@ryanjjansen, geen probleem, ik ga het voor je rechttrekken! Ik heb gekeken in je account, maar ik zie dat je nog niet op de mail met een kopie van je ID hebt gereageerd, kan dat kloppen? Kun je een reactie geven in dit topic wanneer je de kopie hebt verstuurd? Dan kan ik daarna checken of ik 'm binnen heb en het voor je in orde maken!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 januari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@ryanjjansen, geen probleem, ik ga het voor je rechttrekken! Ik heb gekeken in je account, maar ik zie dat je nog niet op de mail met een kopie van je ID hebt gereageerd, kan dat kloppen? Kun je een reactie geven in dit topic wanneer je de kopie hebt verstuurd? Dan kan ik daarna checken of ik 'm binnen heb en het voor je in orde maken!

Hi Pharwin,

ik heb zojuist opnieuw gereageerd op de mail met een kopie ID.

vriendelijke groet,

Ryan Jansn

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 januari 2025

Beste Pharwin,

Hebben jullie de kopie inmiddels ontvangen? 

Vriendelijke groet,

Ryan 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@ryanjjansen, dank voor het sturen van de kopie, deze heb ik goed ontvangen! Ik heb zojuist de naam en je geboortedatum aangepast bij je Internet + TV abonnement. Alles komt nu overeen met elkaar. Je kunt vanaf nu je Internet + TV abonnement toevoegen aan je bestaande account. 

Laat je me weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 januari 2025

I have 3 Odido accounts linked to my IBAN.

Only the first one I bought is linked to my Mijn Odido, the other two belong to family members. They are not linked to my Mijn Odido.

Earlier today, a phisher got my 14 year old daughter to give them a validation code to link her Odido number to their Mijn Odido panel. I know that they did this because I received the notification from Odido indicating that the email has been changed, and what the new address is.

I don't know how them doing that enables it, but now her number is being used to spam people with more phishing messages. She keeps getting angry texts from people responding to them.

I tried to use Mijn Odido to link her number to my account, but of course it says that it is already linked to another account and I should first unlink it there.

I would like to regain control over this number to stop these messages from being sent, and I would like to link her number to my Mijn Odido instead.

Please help.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hello ​@rostnl, welcome to our Community, I'm happy to help you with this! Phishing is never nice, what a shame to read that your daughter's number is being used for this. I checked right along with your subscription and I see that our fraud department has identified this. They have blocked your daughter's SIM card so nothing can happen with it. As a precaution, the My Odido account has also been deleted. However, because the sim card is blocked, you cannot add the subscription to your own account. I can order a new SIM card for her, but you can expect it from us within 3 business days at the latest. If you want a faster way, visit one of our stores with a valid ID. My colleague can then immediately help you pair and activate a new SIM card. Once the new SIM card is activated, you can add the subscription to your own account. 

I see that a colleague from the fraud department would like to know a few things, so he can investigate this further as to how this could have happened and what, if anything, the fraud has left out. You may also send the answer to me in a private message. 

• Did the call start with a tape and could the customer choose an option, e.g. option 1 to get an employee on the line?
  • Did the fraudster request to log into My Odido and perform actions?
  • If yes, did they request to order an eSim?
  • Did the fraudster send a web link by text message?
  • If yes, what is the web address (does the customer still have the text message)?
  • Did the fraudster create a My Odido account on behalf of the customer? If yes, did the fraudster request to share the verification code by phone?
  • Did the fraudster request to mail the QR to an “Odido” mail address?
  • If yes, what is the mail address?
  • Is the scenario different, how did the call go and what actions did the customer have to take and or what information/data did the customer share and how was it shared? 

We take this extremely seriously, to investigate that no data or other issues have been fraudulent. I also see that this colleague recommends changing other passwords as well, if the same password was used for the My Odido account. If there are additional costs incurred not by your daughter but by the fraudster, we will of course reimburse them. For now, I do not see this reflected in her subscription. 

I look forward to seeing your response! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 januari 2025

Hier helaas problemen om mijn mobiele en mijn glasvezel+tv accounts te koppelen. Wel al het voordeel aan kunnen zetten maar zodra ik probeer de accounts te koppelen krijg ik de foutmelding dat mijn adres niet klopt?! Graag hier wat hulp over!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Rick rongen, van harte welkom op onze Community. Wel zo fijn als je beide abonnementen in één account kunt koppelen, laten we samen naar een oplossing kijken! Fijn dat je in ieder geval je Klantvoordeel al hebt kunnen activeren, zo loop je geen korting mis. Om beide abonnementen in 1 account te kunnen koppelen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Is dat ook het geval? Ik wou met je meekijken, maar ik zie dat ik alleen nog de laatste 4 cijers van je bankrekeningnummer in je profiel mis. Zou je die kunnen invullen? Dan kan ik daarna met je meekijken of alles in ons systeem overeenkomt met elkaar! 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 januari 2025

Sinds gisteren overgestapt naar Internet en TV van Odido, maar het toevoegen van dit abonnement aan mijn huidige mobiele abonnement in de app lukt niet. Als ik inlog op mijn odido staat er direct een optie om internet+tv toe te voegen. Maar er gebeurt niks als ik hierop klik. Als ik het handmatig wil toevoegen krijg ik alleen maar foutmeldingen naar het invoeren van de viercijferige code die per mail wordt verstuurd. “Kan mobiel nummer niet koppelen”. Graag hulp. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 januari 2025

Hi ​@Rick rongen, van harte welkom op onze Community. Wel zo fijn als je beide abonnementen in één account kunt koppelen, laten we samen naar een oplossing kijken! Fijn dat je in ieder geval je Klantvoordeel al hebt kunnen activeren, zo loop je geen korting mis. Om beide abonnementen in 1 account te kunnen koppelen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Is dat ook het geval? Ik wou met je meekijken, maar ik zie dat ik alleen nog de laatste 4 cijers van je bankrekeningnummer in je profiel mis. Zou je die kunnen invullen? Dan kan ik daarna met je meekijken of alles in ons systeem overeenkomt met elkaar! 

Gedaan!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Sam Elbertsen, wat leuk dat je ook met Internet & TV naar ons bent overgestapt, we heten je van harte welkom en ook op onze Community! Om beide abonnementen in 1 account te kunnen koppelen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnementen en ik zag dat bij je mobiele abonnement de initalen A.R.S. vermeld stonden en bij je Internet + TV abonnement alleen de S. Vandaar dat het ook niet lukte om het toe te voegen in 1 account. Geen zorgen, ik heb de naam voor je aangepast bij je Internet + TV abonnement. Nu staan de intialen correct vermeld bij beide abonnementen. Kun je het nu wel toevoegen in je account? 

Ik hoor het graag van je! 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

@Pharwin van Odido ja is gelukt nu. Bedankt 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Rick rongen, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat de naam en adresgegevens overeenkomen bij beide abonnementen. Alleen de geboortedatum niet. Bij je Internet abonnement staat deze geboortedatum vermeld: 8-9-1989. Vandaar dat je het ook niet kunt toevoegen in 1 account. Wellicht dat het een typefout is geweest. Bij je mobiele abonnement zie ik dat de geboortedatum wel overeenkomt met wat er in je profiel vermeld staat. Klopt deze geboortedatum? Voordat ik dit kan aanpassen, moet ik een kopie van je ID ontvangen. Ik heb zojuist een e-mail naar je verstuurd, waarop je kunt reageren met een kopie van je ID-bewijs. Kun je die naar mij versturen? Dan pas ik daarna direct voor je aan, zodat je het abonnement kunt toevoegen in je account! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Sam Elbertsen Fijn dat het is gelukt, geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je voor nu alvast een heel fijn weekend toe!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 januari 2025

Goedemorgen ​@Rick rongen, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat de naam en adresgegevens overeenkomen bij beide abonnementen. Alleen de geboortedatum niet. Bij je Internet abonnement staat deze geboortedatum vermeld: 8-9-1989. Vandaar dat je het ook niet kunt toevoegen in 1 account. Wellicht dat het een typefout is geweest. Bij je mobiele abonnement zie ik dat de geboortedatum wel overeenkomt met wat er in je profiel vermeld staat. Klopt deze geboortedatum? Voordat ik dit kan aanpassen, moet ik een kopie van je ID ontvangen. Ik heb zojuist een e-mail naar je verstuurd, waarop je kunt reageren met een kopie van je ID-bewijs. Kun je die naar mij versturen? Dan pas ik daarna direct voor je aan, zodat je het abonnement kunt toevoegen in je account! 

Heb het doorgestuurd en is ook nu aangepast! Super! Krijg alleen nog steeds de melding dat het adres niet bekend is als ik het wil koppelen. probeer ik de verkeerde toe te voegen? ik probeer internet te koppelen terwijl ik glasvezel en tv heb, maar dat staat er als optie niet tussen..

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Rick rongen ik zie inderdaad dat je de kopie van je ID al hebt verstuurd, dank hiervoor! Het is opgepakt door een collega die het heeft gewijzigd. Nu zie ik dat de wijziging per ongeluk is gemaakt bij je mobiele abonnement, maar dat stond natuurlijk al goed. De wijziging moest worden gemaakt bij je Internet abonnement. Geen zorgen, dit heb ik zojuist voor je gewijzigd. Kun je het proberen toe te voegen? Het zou nu moeten lukken! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 januari 2025

Hi ​@Rick rongen ik zie inderdaad dat je de kopie van je ID al hebt verstuurd, dank hiervoor! Het is opgepakt door een collega die het heeft gewijzigd. Nu zie ik dat de wijziging per ongeluk is gemaakt bij je mobiele abonnement, maar dat stond natuurlijk al goed. De wijziging moest worden gemaakt bij je Internet abonnement. Geen zorgen, dit heb ik zojuist voor je gewijzigd. Kun je het proberen toe te voegen? Het zou nu moeten lukken! 

Gelukt! Dank voor de hulp!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Rick rongen Yes, fijn dat het is gelukt! Geen dank en uiteraard graag gedaan. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 

• 2 reacties
  • 1 februari 2025

Ik kan mijn mobiele abonnement (oud Tele2) niet toevoegen aan mijn odido account. Kan iemand mij hierbij helpen? Foutmelding: Dit abonnement is al toegevoegd aan dit of een ander account.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@japsv, welkom op de Community en leuk dat je al sinds Tele2 bij ons bent! Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie al waarom je de abonnementen niet kan koppelen. De initialen tussen je mobiele abonnement en Internet + TV komen niet exact overeen. Mobiel staat op J.J., tewijl Internet + TV op J. staat. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je initialen corrigeren, zodat ze overeenkomen. Daarnaast heb je nu 2 aparte Mijn Odido-accounts:

Welk van deze accounts wil je behouden? Dan kan ik de ander verwijderen, zodat je straks beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account kan koppelen. Ik zie je reactie graag tegemoet en dan ga ik voor je aan de slag! 😄

• 2 reacties
  • 4 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi ​@japsv, welkom op de Community en leuk dat je al sinds Tele2 bij ons bent! Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie al waarom je de abonnementen niet kan koppelen. De initialen tussen je mobiele abonnement en Internet + TV komen niet exact overeen. Mobiel staat op J.J., tewijl Internet + TV op J. staat. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je initialen corrigeren, zodat ze overeenkomen. Daarnaast heb je nu 2 aparte Mijn Odido-accounts:

Welk van deze accounts wil je behouden? Dan kan ik de ander verwijderen, zodat je straks beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account kan koppelen. Ik zie je reactie graag tegemoet en dan ga ik voor je aan de slag! 😄

Hoi Marciano, ID is opgestuurd, ik wil graag mijn hotmail account behouden. Alvast bedankt!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@japsv, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb 'm ontvangen. Ik heb je initialen gelijkgetrokken voor Internet + TV en ik heb het Mijn Odido-account met je gmail-account verwijderd. Geef het systeem 15 minuten de tijd en dan moet het lukken om je mobiele abonnement te koppelen aan je bestaande Mijn Odido-account waarmee je inlogt op je hotmail-account. Laat je het me weten of het is gelukt? 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 7 februari 2025

Ola,

Ik probeer al enige tijd mijn mobiele abonnement te koppelen aan mijn account.

Echter krijg ik dan steeds de foutmelding: “Dit abonnement is al toegevoegd aan dit of een ander account. Is het abonnement toegevoegd aan een ander account? “

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de koppeling met mijn oude tele2 account waar ik niet meer in kan. Kan iemand mij daarbij helpen?

Onlangs heb ik een Odido internet abonnement afgesloten. Die heb ik wel zonder moeite kunnen toevoegen aan mijn account.

Alvast bedankt.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hola ​@Birdiesong75, van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je je mobiele abonnement kunt koppelen, laten we samen naar een oplossing kijken. Gaat het om het nummer uit je profiel? Daarbij zie ik dat de adresgegevens niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kan dat kloppen? Ik zie wel dat deze adresgegevens overeenkomen met je Internet + TV abonnement, alleen daar staan andere 4 cijfers van je IBAN vermeld. Kun je de juiste adresgegevens vermelden in je profiel? Ik zie inderdaad ook dat het nummer nog gekoppeld staat aan een oud account, deze kan ik voor je verwijderen. 

Goed om te weten: je kunt het mobiele abonnement pas koppelen aan je bestaande account als je naam, adresgegevens en geboortedatum overeenkomen met elkaar. Nu zie ik dat er 1 letter ontbreekt in je naam bij je mobiele abonnement, dat kan ik ook voor je aanpassen. Ook zie ik dat je momenteel Klantvoordeel ontvangt op je huidige adres. Kan ik voor het mobiele nummer uit je profiel de adresgegevens en de naam aanpassen, zodat deze overeenkomen met wat er bij je Internet + TV abonnement vermeld staat? Ik heb zojuist een code per SMS naar je nummer verstuurd. Kun je die met mij delen? Dan verwijder ik het account voor je, pas ik het adres en je naam aan, zodat je daarna je mobiele abonnement kunt koppelen! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 10 februari 2025

Beste Pharwin,

Allereerst hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. 
Verificatiecode is 8603512.

Het internetadres staat op al op ons nieuwe adres waar we over 2 weken naar toe verhuizen. 
Het mobiele abonnement moet dan ook op datzelfde adres komen. Ik begrijp hieruit dat het rekeningnummer van beide abbo’s hetzelfde moeten zijn? In dat geval zal het mobiele abonnement aangepast moeten worden. 
Ik weet even niet welke ontbrekende letter je bedoeld, maar als je dat wil aanpassen prima. 

Zodra ik heb vernomen dat het oude account van mijn mobiele abbo is verwijderd ga ik wederom een poging wagen om hem te koppelen . 

Alvast bedankt voor je hulp! Fijn! :) 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen