Skip to main content
Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 309 reacties
  • 4226 Bekeken

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

309 reacties

@Marciano van Odido dank voor je hulp! Het is gelukt en het werkt nu!

Reputatie 7
Badge +9

@Kareltje247 Geweldig en uiteraard graag gedaan. Voor nu alvast een heel fijn weekend en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar! 🙌🏻

Reputatie 1

 

Helaas kan ik geen nieuw Odido abonnement koppelen omdat ik daarop een foutmelding ontvang. Ik lees veel over een oud account en waarschijnlijk is dat ook bij mij het geval omdat ik voorheen ooit een T-mobile account had. Kan iemand mij daarmee helpen om het te herstellen? 

Ben van pre-paid sim naar een eSim abonnement gegaan maar het lukt niet om het te koppelen in de app/op de website.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @Arthur H, ik heb 'm direct doorgezet naar de juiste collega's!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @RGoorman, het gaat om het nummer **59, klopt dat? Je oude inactieve abonnement stond nog gekoppeld aan je e-mailadres/Mijn Odido-account. Deze heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuutjes om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Hoi @RGoorman, het gaat om het nummer **59, klopt dat? Je oude inactieve abonnement stond nog gekoppeld aan je e-mailadres/Mijn Odido-account. Deze heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuutjes om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Ja het is gelukt, het stond nog niet in de app maar na het opnieuw installeren wel. Bedankt voor het helpen!

Reputatie 7
Badge +9

Super @RGoorman ! 😄

Hoi, ik ben sinds vorige maand overgestapt naar Odido TV + internet. Ik zit al bij Odido met mijn telefoon na de overname van tele2. Ik kan helaas mijn TV + internet abonnement niet koppelen aan mijn mobiele account in de Odido app

Reputatie 5
Badge +5

Hi @TessaB95, normaal gesproken kan je problemen krijgen met het koppelen als er nog een inactief abonnement gekoppeld staat of als je gegevens niet 100% overeenkomen met het mobiele abonnement. Ik heb dit voor je nagekeken en dit is hier allebei niet van toepassing. Ik ben daarom erg benieuwd welke foutmelding je precies krijgt als je het abonnement probeert te koppelen. Dan kan ik dit gelijk verder voor je uitzoeken! 

Als ik in de Odido app probeer om mijn internet te koppelen krijg ik de volgende foutmelding: “Onbekend adres. Het opgegeven adres komt helaas niet voor in onze systemen. Controleer je gegevens en probeer het nog eens”

Ik heb mijn adres gecontroleerd en dit is wel het juiste adres @Nora van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Arthur H, ik heb zojuist een update ontvangen van mijn collega. De oorzaak van jouw issue is gevonden (er staat een dubbel contact onder jouw account). Op dit moment wordt eraan gewerkt en we verwachten het heel binnenkort opgelost te hebben!

Reputatie 1

Marciano. 
 

dank

 

ik wacht af. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TessaB95, ik zie dat er toch 1 verschil is tussen je abonnementen, namelijk je geboortedatum. Mobiel staat op 1982 en Internet + TV staat op 1995. Welke is correct? Dan stuur ik je een mail vanuit het juiste abonnement waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Dan kan ik hem corrigeren en dan heb je je abonnementen binnen no time gekoppeld! 

Hoi @Marciano van Odido 1995 is het juiste jaartal 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TessaB95, bedankt! Ik heb je zojuist de mail gestuurd. Laat je het me weten als je hierop hebt gereageerd? Dan ga ik voor je aan de slag!

Hi,

I moved my phone number from Odido to new subscribtion in Odido (new sim card, same number) and now I'm not able to connect my phone number to Odido account. I receive message that this phone number is already linked to other account. Could you please help me with it? 

Hi @Eurtjuh, bedankt voor het proberen. Als je nu nog de melding te veel records krijgt, dan speelt er iets anders. Dit is namelijk een bekend probleem en mijn collega's van IT werken er nog hard aan om dit op te lossen. Ik kan een case voor je doorzetten, dan duurt het ongeveer 14 dagen voordat mijn collega's het oppakken en oplossen. We hebben ook een workaround gevonden om het toch sneller werkend voor je te krijgen. Dat is namelijk om tijdelijk een ander IBAN aan je abonnement te koppelen. Zodra we een ander IBAN aan je account hebben gekoppeld moet het lukken om je abonnement toe te voegen. Daarna wijzigen we het IBAN direct weer terug naar je oude. Heb je toevallig zelf een 2e IBAN die we kunnen gebruiken of wellicht van een familielid of vriend(in)? Dan mag je hem via een privébericht naar me sturen. Dan maak ik dit direct voor je in orde!

Beste,

Ik kan helaas nog steeds niet mijn abonnement toevoegen.

 

mvg, 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Wiktor00863, welcome to our Community and great to see that you're staying with us with your new subscription. Your e-mail address was still linked to your old subscription and Mijn Odido-account. I deleted this one. Please give our system 15 minutes, and then you can create a new account via Mijn Odido registreren and add your new subscription. Please let me know if it worked for you! 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eurtjuh, ik had niks meer van je gehoord. Heb je een 2e IBAN die we tijdelijk kunnen gebruiken? Zo niet dan zet ik een case door naar mijn collega's van de technische afdeling. Laat het me maar weten!

Hi @Eurtjuh, ik had niks meer van je gehoord. Heb je een 2e IBAN die we tijdelijk kunnen gebruiken? Zo niet dan zet ik een case door naar mijn collega's van de technische afdeling. Laat het me maar weten!

Gelieve doorzetten.

Alvast bedankt.

 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Eurtjuh, ik heb het gelijk voor je doorgezet naar de technische afdeling. De verwerkingstijd hiervoor is 14 dagen. Zodra het opgelost is, zal je hier gelijk een melding van krijgen. Je kan dan gelijk je abonnement opnieuw koppelen! 

Reputatie 1

Marciano,

 

zojuist gebeld door Odido.  Keurig geholpen. Het is opgelost

Dank voor je bemoeienis 

gr

 

Teveel records bankrekeningnummer? Heb maar 1 bankrekeningnummer!

Graag een oplossing.

 

Reageer