Skip to main content

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

• Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

Hallo @PLee, van harte welkom op onze Community, leuk dat je er bent! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***9854. Daarbij zie ik je account ook gekoppeld, maar het lukt niet. omdat je nummer niet meer actief is bij ons. Ik heb het account dan ook gelijk voor je verwijderd. Je kunt voor je Internet + TV abonnement een nieuw account aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan het abonnement toevoegen! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Hallo @PLee, van harte welkom op onze Community, leuk dat je er bent! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***9854. Daarbij zie ik je account ook gekoppeld, maar het lukt niet. omdat je nummer niet meer actief is bij ons. Ik heb het account dan ook gelijk voor je verwijderd. Je kunt voor je Internet + TV abonnement een nieuw account aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan het abonnement toevoegen! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Hi @Pharwin van Odido , bedankt voor je snelle reactie! Ik heb nu geprobeerd en nieuw account te maken maar nu krijg ik de melding dat mijn wachtwoord onjuist is terwijl ik hem net heb gemaakt...

@PLee was het gelukt om een nieuw account aan te maken? Ik heb weer even gezocht op je e-mailadres en ik zie dat deze nu wel goed gekoppeld staat aan je Internet + TV abonnement. Lukt het ook om in te loggen? Wellicht dat je een klein spelfoutje had gemaakt in het aanmaken van je wachtwoord. Geen zorgen, als je je wachtwoordt niet meer weer, kun je heel gemakkelijk via onze website: https://www.odido.nl/my/inloggegevens-opvragen je inloggegevens opvragen. Je ontvangt dan een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen!

@Pharwin van Odido Het werkt nu, heel erg bedankt!

@PLee fijn dat het werkt, geen dank en graag gedaan natuurlijk! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😊

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

• Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

Ik kan mijn abonnement niet koppelen aan mijn account.

Ik heb op 8 mei Internet&TV besteld. Ik ben een nieuwe klant. Ik heb een account aangemaakt, maar als ik mijn abonnement wil toevoegen lukt dat niet. Zie hieronder. Ik heb het meerdere keren geprobeerd.

Hi @ErikStort, welkom op de Community! Ik help je graag aan het koppelen van je abonnement. Ik kan je op je e-mailadres echter niet vinden. Wil je je klantnummer voor Internet + TV in je profiel zetten? Laat het me maar weten als je dit hebt gedaan, dan kijk direct met je mee! 😄

Dat is vreemd. Ik heb mijn klantnummer ingevoerd bij het maken van dit community profiel. Als ik op mijn profiel klik, zie ik mijn klantnummer ook gewoon. Vreemd dat u het niet kan zien. Ik kan het nummer eventueel ook gewoon hier in de chat typen.

Hi @ErikStort, het nummer dat je in je profiel hebt staan is geen klantnummer. Deze ziet er namelijk zo uit: ABC12345. Maar ik heb je wel gevonden. Ik gok dat de ingevoerde gegevens niet overeenkomen met die bij ons in het systeem staan. Stuur me daarom even een privébericht met je geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en je volledige klantnaam: voorletters, tussenvoegsel en achternaam. Dan controleer ik het graag voor je! 

Goedemorgen,

het lukt niet om mijn abonnement toe te voegen aan mijn account. Ik krijg dan de melding teveel gegevensrecords. Heb het ook al geprobeerd via de chat en zou enkele dagen moeten wachten, maar we zijn nu ruim 1 week verder en lukt nog steeds niet. Zou iemand hier kunnen helpen.

alvast bedankt.

Hi @Eurtjuh, goed dat je je abonnement aan Mijn Odido wil koppelen! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je voorletters op Mobiel en Internet + TV verschillen. Mobiel staat namelijk op 3 initialen, terwijl Internet + TV er maar 1 heeft. Deze moeten exact overeekomen om je abonnementen te koppelen. Ik heb je daarom een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je voorletters wijzigen en dan heb je binnen no time je abonnement gekoppeld! 

Hi @Eurtjuh, goed dat je je abonnement aan Mijn Odido wil koppelen! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je voorletters op Mobiel en Internet + TV verschillen. Mobiel staat namelijk op 3 initialen, terwijl Internet + TV er maar 1 heeft. Deze moeten exact overeekomen om je abonnementen te koppelen. Ik heb je daarom een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je voorletters wijzigen en dan heb je binnen no time je abonnement gekoppeld! 

Ik heb gereageerd.

Hoi @Eurtjuh, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb je ID ontvangen en ik heb je voorletters bijgewerkt. Geef het systeem even 30 minuten de tijd en dan moet het lukken om je abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hoi @Eurtjuh, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb je ID ontvangen en ik heb je voorletters bijgewerkt. Geef het systeem even 30 minuten de tijd en dan moet het lukken om je abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hi,

ik krijg helaas nog steeds de melding teveel gegevensrecords. Vorige keer gaf de medewerker van de chat aan dat er 2 accounts zouden zijn waarvan hij bij 1 account het e-mailadres heeft veranderd. Dit had niet geholpen dus moest ook het rekeningnummer worden veranderd. Dit is toen doorgezet, maar heeft niet mogen baten. 

Ik heb een bestaand account met een bestelling voor internet. De odido sales afdeling heeft deze bestelling enkele weken geleden op mijn verzoek beeindigd en een nieuwe bestelling ingelegd zodat ik gebruik kan maken van de meest recente aanbieding. Van de nieuwe bestelling heb ik via email een bevestiging ontvangen (incl. nieuw klantnummer).

ik zie op mijn odido wel dat de oude bestelling is beeindigd, maar niet de nieuwe bestelling. het zelf toevoegen van de nieuwe bestelling werkt niet. Hoe kan de nieuwe bestelling toegevoegd worden?

Hi @Eurtjuh, bedankt voor het proberen. Als je nu nog de melding te veel records krijgt, dan speelt er iets anders. Dit is namelijk een bekend probleem en mijn collega's van IT werken er nog hard aan om dit op te lossen. Ik kan een case voor je doorzetten, dan duurt het ongeveer 14 dagen voordat mijn collega's het oppakken en oplossen. We hebben ook een workaround gevonden om het toch sneller werkend voor je te krijgen. Dat is namelijk om tijdelijk een ander IBAN aan je abonnement te koppelen. Zodra we een ander IBAN aan je account hebben gekoppeld moet het lukken om je abonnement toe te voegen. Daarna wijzigen we het IBAN direct weer terug naar je oude. Heb je toevallig zelf een 2e IBAN die we kunnen gebruiken of wellicht van een familielid of vriend(in)? Dan mag je hem via een privébericht naar me sturen. Dan maak ik dit direct voor je in orde!

Hoi @pdukers, tof om te horen dat je gebruik hebt kunnen maken van de meest recente aanbieding! Ik zie dat je e-mailadres nog gekoppeld stond aan je oude abonnement. Dit account heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnement te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Hoi @pdukers, tof om te horen dat je gebruik hebt kunnen maken van de meest recente aanbieding! Ik zie dat je e-mailadres nog gekoppeld stond aan je oude abonnement. Dit account heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnement te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Ik heb een nieuw account aangemaakt en zie dan inderdaad de nieuwe bestelling. Bedankt voor je hulp.

Goedemorgen, fijn dat het is gelukt @pdukers en uiteraard graag gedaan!

Hee, het lukt mij niet om mijn telefoonnummer aan mijn account te koppelen. De app heeft altijd gewerkt maar nu moet ik ineens een nummer koppelen. Als ik mijn telefoonnummer invoer, krijg ik dat mijn telefoonnummer al aan een ander account gekoppeld is. Ik zou echt niet weten aan welk account en wat hier mis gaat. 

Hallo @EvelinaBrek, van harte welkom op onze Community, ik help je daar graag bij verder! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***2651, kan dat kloppen? Is dat ook het e-mailadres waarmee je inlogt? Daarbij zie ik dat het nummer al is gekoppeld  aan dat e-mailadres en ook een Internet + TV abonnement is toegevoegd. Begrijp ik het goed dat het inmiddels is gelukt en alles naar behoren werkt? Of probeer je voor je mobiele abonnement een aparte account aan te maken? In dat geval, zal ik het nummer moeten loskoppelen van het huidige account. Echter, zie ik wel dat je hiermee inlogd (er is vandaag nog voor het laatste hiermee ingelogd). 

Ik verneem het graag van je!

@Pharwin van Odido het nummer klopt, dit is ook het mailadres waarmee ik inlog (kun je zien, want ik heb het vandaag geprobeerd) maar als ik inlog krijg ik op mijn beginscherm te zien dat ik een telefoonnummer moet koppelen. Dat zou al gewoon allemaal gekoppeld moeten zijn, dus geen idee waar dat fout gaat.  En als ik dan mijn telefoonnummer probeer te koppelen aan hetzelfde account, dan krijg ik de melding dat mijn telefoon al aan een account gekoppeld is (ja, obviously aan dit account). Het lukt dus niet om ook maar iets in te zien qua verbruik etc. 

Overigens noem jij ook dat er een tv en internet abonnement aan gekoppeld is, maar dat klopt niet. Ik neem al meer dan een jaar geen tv en internet abonnement meer af bij jullie 

@EvelinaBrek In dat geval heb ik gelijk je nummer ontkoppeld en ook het account verwijderd. Maak gerust een nieuw account aan via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren (dit kan gewoon met hetzelfde e-mailadres) en als het goed is, kun je daarna je mobiele abonnement koppelen! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik ben erg benieuwd! 

Hoi,

Ik probeer het abonnement van mijn vrouw te koppelen aan mijn account, maar dit lukt niet.

Waarschijnlijk omdat de gegevens (naam e.d.) niet overeenkomen.

Klantnummer is nog onbekend aangezien Internet+TV abonnement nog in oplevering is.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Hoi @RensW, van harte welkom op de Community en leuk dat jij en je vrouw zowel Internet + TV als mobiele abonnementen bij ons hebben! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je Internet + TV abonnement al gekoppeld staat aan je Mijn Odido-account. Het nummer van je vrouw is ***68 klopt dat? Deze kan je inderdaad niet koppelen, omdat deze volledig op haar naam (en geboortedatum) staat. Wil je haar abonnement koppelen aan jouw Mijn Odido-account? Dan kan je kiezen voor contractovername, zodat haar abonnement op jouw naam staat. 

Wil je haar abonnement op haar eigen naam houden? Dan kan ze een eigen Mijn Odido-account aanmaken via Mijn Odido registreren. Laat je het me weten waar je voor kiest en of je nog ergens hulp bij nodig hebt? Ik ben er voor je! 😄

Reageer