Skip to main content
Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 309 reacties
  • 4226 Bekeken

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

309 reacties

Hoi @RensW, van harte welkom op de Community en leuk dat jij en je vrouw zowel Internet + TV als mobiele abonnementen bij ons hebben! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je Internet + TV abonnement al gekoppeld staat aan je Mijn Odido-account. Het nummer van je vrouw is ***68 klopt dat? Deze kan je inderdaad niet koppelen, omdat deze volledig op haar naam (en geboortedatum) staat. Wil je haar abonnement koppelen aan jouw Mijn Odido-account? Dan kan je kiezen voor contractovername, zodat haar abonnement op jouw naam staat. 

Wil je haar abonnement op haar eigen naam houden? Dan kan ze een eigen Mijn Odido-account aanmaken via Mijn Odido registreren. Laat je het me weten waar je voor kiest en of je nog ergens hulp bij nodig hebt? Ik ben er voor je! 😄

Hoi,

 

Alvast bedankt voor je reactie.

De genoemde gegevens (/abonnementen) en het nummer is inderdaad correct.

Contractovername hoeft niet per sé, kan mijn vrouw nu wel gebruik maken van het klantvoordeel aangezien we wel op hetzelfde adres wonen?


Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RensW, geen dank! En jazeker, ik zie dat zij sinds 3 juni ook al aangemeld staat voor Klantvoordeel met een bundel van 10 GB! Voor Klantvoordeel hoef je alleen op hetzelfde adres ingeschreven te staan. Alleen voor het koppelen van abonnementen in 1 Mijn Odido-account daar moeten de abonnementen ook echt op dezelfde naam voor staan. Zodra je vrouw een Mijn Odido-account heeft zal je Klantvoordeel ook gemakkelijk terugvinden op de homepage en onder Abonnementen! 😊

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Ik probeer mijn internet + tv abonnement te koppelen aan mijn Odido maar ik krijg de melding “er is iets foutgegaan”. In de orderbevestiging van internet + tv staat wel de my t-mobile username (jaar geleden namelijk besteld) maar er staat geen e-mail adres (behalve dan de username). 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @alexsmit, ik zie dat Internet + TV inmiddels gekoppeld is aan een Mijn Odido-account met e-mailadres a***T@smit-ict.nl. Is het inmiddels gelukt? Ik zie ook een mobiel abonnement op je adres staan onder een ander Mijn Odido/e-mailadres. Bedoel je dat je deze aan elkaar wil koppelen? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 1

Vanmorgen is het 2e abonnement op mijn naam ( laatste cijfers 510) geactiveerd. Dit wilde ik koppelen aan mijn bestaande abonnement  (eindigend op 160) mar dit lukte niet. Odido gebeld. Vriendelijke dame gesproken. Haar lukte het ook niet. Ze heeft toen iets verwijderd en ik kon het een uur later weer proberen. Helaas lukt het nu ook nog niet. Kunt u a.u.b. kijken/koppelen. Het gaat o.a. om samen unlimited premium. 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Arthur H, leuk om te zien dat je Unlimited Samen hebt! Ik help je graag verder met het koppelen van je abonnementen. Ik zie dat er ook een Internet-abonnement aan gekoppeld staat. Deze staat op alleen de voorletter A, terwijl je mobiele abonnementen op 3 voorletters staan. Deze moeten exact overeenkomen. Wel gek dat 1 mobiel abonnement wel al gekoppeld kon worden, maar die ander komt ook goed! Ik heb je daarom een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan zorg ik ervoor dat je Internet-abonnement op exact dezelfde naam komt te staan en dan heb je binnen no time je 3e abonnement gekoppeld! 😄

Case 71249545

Reputatie 1

Marciano,

 

ik heb zojuist een kopie van mijn rijbewijs gemaild. 
 

bvd

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Arthur H, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb de kopie ontvangen en je voorletters gewijzigd. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om je 2e mobiele abonnement aan Mijn Odido te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Reputatie 1

Het wordt vanmiddag, maar je verneemt aanvullend.

 

Al vast bedankt.

Reputatie 1

Helaas

[Afbeelding verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens] 

 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Arthur H, ik heb je screenshot verwijderd, want je telefoonnummer was hierop zichtbaar. Is niet zo handig op een openbaar forum. Wat gek dat het nog niet lukt! Ik zie in ons systeem dat alles nu wel goed staat ingesteld. In je screenshot zag ik dat je dit probeerde via je telefoon. Is dit in de app of via een browser? Als het via de app is, zou je deze dan willen verwijderen en dan opnieuw willen downloaden? Dan beschik je ook meteen over de nieuwste software. Zou je ook kunnen checken of de software van je toestel up-to-date is? Dit is namelijk van belang, zodat de app optimaal werkt. Zou je het anders voor mij kunnen proberen via een browser of een ander apparaat, zoals een laptop om te kijken of het dan wel lukt? Dan weten we iets meer en kunnen we je nog gerichter helpen! 

Reputatie 1

Heel vreemd. Het lukt niet. Ook niet via de iPad. Ga ik via

 de site dan lijkt het of de koppeling al gemaakt is. Zegt u het maar. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Arthur H, bedankt voor je screenshots! Wat gek dat het niet lukt om je abonnement te koppelen. Je gegevens staan namelijk goed en ik zie geen oude gekoppelde accounts staan. Er zit waarschijnlijk ergens iets in de weg wat wij niet kunnen zien, dus ik heb direct een case doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling: 71268916. Op dit moment hebben ze een verwerkingstijd van 13 dagen, dus rond 21 juni zou jouw case aan de beurt zijn, maar ik gok eigenlijk dat ze wel eerder aan jouw case toekomen. Houd je me op de hoogte als je iets van ze hebt gehoord? Ik zal de case de komende tijd ook in de gaten houden voor updates. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je. Anders wens ik je voor nu een heel fijn weekend!

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Goedemorgen, vanuit de klantenservice de vraag gekregen om hier mijn probleem neer te zetten. Ik ben verhuisd, heb op mijn zakelijke adres een nieuw mijn odido account aangemaakt, maar kan daar nu mijn nieuwe internetabonnement niet aan koppelen. Volgens de klantenservice staat er nog ergens een zakelijke account aan dit mailadres gekoppeld. Echter is dit al jaren geleden opgezegd en kunnen ze bij odido zakelijk ook geen account vinden onder dit adres. Graag het verzoek om dit mail adres schoon te vegen. zodat ik dit mail adres kan gebruiken om mijn internet + tv abo hier aan te koppelen. dank!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JKlooster, van harte welkom op de Community! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad 2 Mijn Odido-accounts:

  1. 1 account met e-mailadres j***s@**s.nl is leeg. Dit e-mailadres staat 'gekoppeld’ aan een Internet + TV abonnement op adres S***r *2
  2. 1 account met e-mailadres j**r@hotmail.com. Aan dit account staan je mobiele abonnement en een ander Internet + TV abonnement op adres H**n *6. 

Klopt het dat je het abonnement uit punt 1 wil koppelen aan het lege Mijn Odido-account? Zo ja, welke foutmelding krijg je precies? Ik zie namelijk geen ander account aan dit e-mailadres gekoppeld staan. Laat het me maar weten!

Dank voor je reactie.

 

Volgens de klantenservice is dat account dus niet leeg. j***s@**s.nl. dit is precies het account waar ik het adres S***r *2 aan wilt koppelen. Waar het ook mee besteld is.

 

Ik krijg de volgende foutmelding: 

 

De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.

Hoor het graag, dank!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JKlooster, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb nog eens gekeken en ik zie denk ik al waar het door komt. Ik gok dat je de verkeerde geboortedatum invoert. Je geboortedatum komt namelijk niet helemaal overeen tussen beide abonnementen. Het abonnement dat je probeert te koppelen staat op geboortejaar 1968, terwijl de ander staat op 1986 staat. Ik gok dat 1986 dan klopt? Laat het me maar weten, dan corrigeer ik hem en dan moet het straks lukken om je abonnement te koppelen!

Hi @JKlooster, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb nog eens gekeken en ik zie denk ik al waar het door komt. Ik gok dat je de verkeerde geboortedatum invoert. Je geboortedatum komt namelijk niet helemaal overeen tussen beide abonnementen. Het abonnement dat je probeert te koppelen staat op geboortejaar 1968, terwijl de ander staat op 1986 staat. Ik gok dat 1986 dan klopt? Laat het me maar weten, dan corrigeer ik hem en dan moet het straks lukken om je abonnement te koppelen!

Dat moet inderdaad op 1986 staan, als je dat zou willen aanpassen, graag!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JKlooster, bedankt voor de bevestiging! Je geboortedatum staat inmiddels goed in het systeem. Wil je het opnieuw proberen? Het zou nu moeten lukken. Ik hoor het graag!

Hi @JKlooster, bedankt voor de bevestiging! Je geboortedatum staat inmiddels goed in het systeem. Wil je het opnieuw proberen? Het zou nu moeten lukken. Ik hoor het graag!

dit is inmiddels gelukt dank daarvoor. Alleen nu krijg ik mijn mobiele nummer niet in dit account daarbij omdat er staat dat de gegevens niet herkend worden. zou je daar ook eens naar kunnen kijken. Ik heb me mobiele nummer bij mijn oude account al verwijderd gisteren. 

 

Hoor het graag, dank!

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @JKlooster, superfijn dat het is gelukt met je zakelijke adres, ik zie het inderdaad! Je mobiele nummer is **82, klopt dat? Deze kan je inderdaad niet koppelen aan je zakelijke adres/Mijn Odido-account, omdat het mobiele nummer op je andere adres staat (H**n *6). De gegevens van je mobiele abonnement komen nu exact overeen met het andere Internet + TV abonnement, dus je kan deze wel (opnieuw) koppelen aan het Mijn Odido-account met e-mailadres j***r@hotmail.com. 

Ik kan je ook helpen het adres te wijzigen voor je mobiele abonnement, zodat deze overeenkomt met je zakelijke adres. Houdt er wel rekening mee dat je mobiele abonnement nu Klantvoordeel ontvangt i.c.m. het eerste Internet + TV abonnement. Er staat nog een ander 06-nummer op dit adres, dus je mobiele + thuis abonnement blijven Klantvoordeel wel behouden. En je ontvangt dan op je 2e adres ook klantvoordeel als je mobiele nummer straks op het 2e adres staat. 

Mocht ik het adres van je mobiele abonnement toch moeten wijzigen naar S**r *2, laat het me dan weten en geef me dan ook direct de verificatiecode door die ik net per SMS naar je heb gestuurd. Dan regel ik het voor je! 😄

Ik ben al een tijd bezig om mijn internet thuis abonnement gekoppeld te krijgen aan mijn account maar het wil niet slagen. Tijd terug al een paar keer gebeld maar ook via die weg lukt het niet.

Ik krijg de volgende foutmelding: Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen.

Maar ik kies toch echt voor Internet en niet mobiel.

Daarnaast heb ik op de hoofdpagina van mijn account het volgende staan:

Je Internet + TV abonnement toevoegen.

Handig: voeg nu makkelijk je Internet + TV abonnement toe aan je overzicht.

maar wanneer ik dan op de knop toevoegen druk gebeurt er niks.

Goedemorgen @JKlooster, superfijn dat het is gelukt met je zakelijke adres, ik zie het inderdaad! Je mobiele nummer is **82, klopt dat? Deze kan je inderdaad niet koppelen aan je zakelijke adres/Mijn Odido-account, omdat het mobiele nummer op je andere adres staat (H**n *6). De gegevens van je mobiele abonnement komen nu exact overeen met het andere Internet + TV abonnement, dus je kan deze wel (opnieuw) koppelen aan het Mijn Odido-account met e-mailadres j***r@hotmail.com. 

Ik kan je ook helpen het adres te wijzigen voor je mobiele abonnement, zodat deze overeenkomt met je zakelijke adres. Houdt er wel rekening mee dat je mobiele abonnement nu Klantvoordeel ontvangt i.c.m. het eerste Internet + TV abonnement. Er staat nog een ander 06-nummer op dit adres, dus je mobiele + thuis abonnement blijven Klantvoordeel wel behouden. En je ontvangt dan op je 2e adres ook klantvoordeel als je mobiele nummer straks op het 2e adres staat. 

Mocht ik het adres van je mobiele abonnement toch moeten wijzigen naar S**r *2, laat het me dan weten en geef me dan ook direct de verificatiecode door die ik net per SMS naar je heb gestuurd. Dan regel ik het voor je! 😄

Hoi Marciano,

 

Ik dacht al dat dat het probleem was. graag mijn mobiele nummer wijzigen naar mijn nieuwe adres (S**R *2) de verificatiecode die je gestuurd hebt is 8342314

Voor het oude adres staat er als het goed is nog een nummer gekoppeld eindigend op 35, die houdt dan toch het klantvoordeel in stand met het internet abbo op dat adres?

dank!

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @nickg92, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie al gelijk wat er aan de hand is. Je huidige account staat namelijk nog gekoppeld aan een inactief account met je 06-nummer, maar deze is inmiddels niet meer bij ons actief maar bij een andere provider. Je account is dus op de achtergrond '’blijven hangen'’, waardoor je dit nu te zien krijgt en het ook niet lukt om je Internet + TV abonnement toe te voegen. Geen zorgen, ik heb zojuist het account voor je verwijderd en alles ontkoppeld. Maak gerust een nieuw account aan via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren, daarna zou het moeten lukken! 

Ik verneem het graag van je!

Goedemorgen @JKlooster, superfijn dat het is gelukt met je zakelijke adres, ik zie het inderdaad! Je mobiele nummer is **82, klopt dat? Deze kan je inderdaad niet koppelen aan je zakelijke adres/Mijn Odido-account, omdat het mobiele nummer op je andere adres staat (H**n *6). De gegevens van je mobiele abonnement komen nu exact overeen met het andere Internet + TV abonnement, dus je kan deze wel (opnieuw) koppelen aan het Mijn Odido-account met e-mailadres j***r@hotmail.com. 

Ik kan je ook helpen het adres te wijzigen voor je mobiele abonnement, zodat deze overeenkomt met je zakelijke adres. Houdt er wel rekening mee dat je mobiele abonnement nu Klantvoordeel ontvangt i.c.m. het eerste Internet + TV abonnement. Er staat nog een ander 06-nummer op dit adres, dus je mobiele + thuis abonnement blijven Klantvoordeel wel behouden. En je ontvangt dan op je 2e adres ook klantvoordeel als je mobiele nummer straks op het 2e adres staat. 

Mocht ik het adres van je mobiele abonnement toch moeten wijzigen naar S**r *2, laat het me dan weten en geef me dan ook direct de verificatiecode door die ik net per SMS naar je heb gestuurd. Dan regel ik het voor je! 😄

 

weet niet of mijn vorige reactie is aangekomen zie hem er niet tussenstaan, Overigens krijg ik wel mails van reacties op nickg92, wellicht dat je dat ook uit kan zetten.

 

verzoek is dus om mijn nummer op zakelijk adres te zetten. Op het oude adres zit dan nog internet en een aansluiting eindigend op 35

 

dank

Reageer