Skip to main content

Na een korte stroomonderbreking lijkt mijn Zyxel T56 het begeven te hebben. Zowel bekabeld netwerk als wifi komen niet meer op. De powerled knippert en het eerste ledje en volgens mij het 4e branden solid groen.
 

Een powerflip en het resetten naar fabriek instellingen brengt geen verandering. Ook stroom eraf, even wachten en dan weer erop mocht niet baten. Bij de media converter ook stroom eraf gehad en even later er weer op heeft niets gedaan.
 

Is dit normaal gedrag voor zo'n Zyxel router en wat kunnen jullie voor me doen?

Ik zou gewoon de helpdesk bellen, dat is het snelst. 


Dat heb ik gedaan. Gesproken met Natasja. Ze heeft me goed geholpen. Nadat verschillende checks niet gelukt waren heeft ze dit geëscaleerd naar de TD. Via hun zal ik naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe T56 toegestuurd krijgen.


Het is alleen wel erg vervelend dat dit nu al bijna een week duurt. Dat kan niet mensen en is onacceptabel!


Hallo @TheWizzard2203 ,

Heb je, je klantnummer al in je profiel staan? Zo niet, wil je dat dan even doen, moderators kunnen je dan sneller op weg helpen. Deze gegevens kan alleen jij en eventueel de moderator zien.
Ik zal je topic onder de aandacht van de moderators brengen, zij reageren dan vanzelf in je topic.


Hi @TheWizzard2203, het apparatuur is inderdaad gevoelig voor stroomstoringen en onderbrekingen. Zowel het modem als het ONT. Branden de juiste lampjes wel op het ONT of ook niet?

Ik heb je voor nu een nieuw modem opgestuurd, hopelijk lost dit het al voor je op!


Op de ONT branden 2 groene lampjes waar er volgens mij normaal 3 groen horen te branden als de verbinding naar de modem goed is (even uit m'n hoofd). @Tommie van Odido Ik ga ervan uit dat je gewoon een T56 glasvezel modem toegestuurd hebt? En is deze dan ook voorzien van de laatste firmware?

Procedure is dat als ik de nieuwe ontvang ik deze aansluit en de defecte per ommegaande retourneer?


Hallo @TheWizzard2203 ,

Heb je, je klantnummer al in je profiel staan? Zo niet, wil je dat dan even doen, moderators kunnen je dan sneller op weg helpen. Deze gegevens kan alleen jij en eventueel de moderator zien.
Ik zal je topic onder de aandacht van de moderators brengen, zij reageren dan vanzelf in je topic.

Jazeker.


Ja ik heb een T-56 opgestuurd @TheWizzard2203, het defecte modem moet inderdaad weer retour. Laten we hopen dat het alleen een defect modem is!


Hoi Tommie,

 

Okay duidelijk zo. Volgens mij wel. De powerled blijft groen knipperen ook na een complete reset naar defaults. Wat ik las op internet, via m'n 5G op de iphone,  is dat het gaat om of een hardware defect of om een software corruptie in de modem.  Dat laatste schijnt te verhelpen te zijn door geforceerd een firmware erop te flashen via een speciale procedure maar dat wilde ik liever zelf niet doen. Ik denk dat als jullie dat bij jullie doen dat de modem weer werkt en inzetbaar is.

Ik laat je weten zodra ik 'm binnen heb en of het daadwerkelijk de oplossing bleek te zijn of niet. Heb je iets van een ETA?


Zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido @TheWizzard2203. Meestal is dit wel binnen 3 werkdagen binnen. 


Mocht het aan de stroomonderbreking liggen en het apparaat is er gevoelig voor, dan is het misschien verstandig om een overspanningsbeveiliging te plaatsen. Zijn niet heel duur in aanschaf en het voorkomt gedoe. Heb het ook bij mijn televisie e.d.

Ondanks dat het (meestal) in de meterkast zit ingebouwd is het toch handig om zo'n back-up te hebben.


Hoi @CoenvElden,

In dit geval was het een stroomonderbreking die ik zelf gemaakt heb. Ik moest even de hoofdschakelaar uit hebben. Na die tijd startte de modem ineens niet meer op.

@Tommie van Odido Heb vorige week de vervangende modem netjes ontvangen. Ik vraag me wel af of het een nieuwe is want er zaten allemaal lichtgrijze spikkeltjes op (of ligt dit aan gerecycled plastic) maar goed hij werkt in ieder geval wel. Heb de instellingen handmatig teruggezet zoals ik ze wilde hebben en nu werkt alles weer. Heb je een antwoordnummer voor me waarnaar ik het defecte modem kan sturen?

Ik wilde er nog wel even bij zeggen dat het ronduit schandalig is dat jullie bij zulk soort storingen klanten een week zonder internet laten zitten. Aan de telefoon was al geconstateerd dat de modem niet te bereiken was en dat staafde met mijn gemelde probleem. Waarom het dan zo lang moet duren voordat er een nieuwe modem afgestuurd wordt is onbegrijpelijk. Een week zonder internet is op zich niet zo erg, maar ik ben wel geneigd te zeggen dat in een tijd van bijna 100% digitalisering dit eigenlijk absoluut niet kan.


Als er geen antwoord meer komt kan ik de defecte modem niet retourneren ;-)


@TheWizzard2203 Ik ben superblij om te lezen dat het nieuwe modem goed werkt, fijn! 

Ik begrijp goed dat je graag gelijk een nieuw modem had gewild, maar onze technische dienst heeft eerst onderzoek moeten doen. 

Ik heb in ieder geval gelijk de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem gezet. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Het systeem berekent het bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Betreft het terugsturen van het defecte modem. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community.

Vergeet niet om je adresgegevens en Klantnummer op een briefje te schrijven en deze in de doos te stoppen. Op die manier kunnen wij de apparatuur koppelen aan jouw abonnement. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


Hoi @Teresa van Odido : Kijk, constructieve hulp, daar heb ik wat aan. Dank voor de info en ik ga 't regelen.

Trouwens, de link naar het retourformulier werkt niet en komt uit op de hoofdpagina.

https://www.t-mobile.nl/retourformulier kijk maar eens. Dus wat nu?


@TheWizzard2203 Geen dank! 

Dank je wel voor het doorgeven, dit is inderdaad een oude link. Mag ik vragen waar je deze hebt gevonden? Dan kan ik dit doorgeven aan mij collega’s die hier over gaan.

Betreft het terugsturen van de apparatuur, hier heb je geen retourformulier voor nodig. Je kunt het pakket in een doos doen, jouw gegevens op een briefje erbij en deze afgeven bij een DHL Servicepoint bij jou in de buurt. In het topic wat ik heb meegestuurd in mijn vorige bericht staat dit uitgebreider uitgelegd. 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt?


@Teresa van Odido Jazeker. Dat was de link die jij stuurde in jouw tekstje in jouw vorige antwoord naar mij toe. Ik klikte op de link 

en vandaar uit op retourformulier. Okay ik heb de originele doos nog bewaard natuurlijk. Dus gewoon afgeven en zeggen dat 't voor Odido is (zonder adres erop)?


Yes @TheWizzard2203, dat klopt. Zorg wel dat je eigen gegevens in de doos zitten! (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk) 


Het pakket is inmiddels naar jullie onderweg. Ik heb geen idee of het gebruikelijk is maar ik ben toch wel benieuwd wat er met de modem aan de hand is om eerlijk te zijn. Zou ik daar nog feedback over kunnen krijgen?


Hi @TheWizzard2203, dank voor de retour! Een direct antwoord op je vraag heb ik niet, er is uitgelezen dat er een plotselinge defectie in het modem heeft plaatsgevonden maar meer informatie is niet beschikbaar. Toch bedankt voor je vraag!


Reageer