Skip to main content
Beantwoord

wrong invoice after canceling subscription

  • December 18, 2025
  • 18 reacties
  • 93 Bekeken

Hi, I have canceled my Internet + TV subscription on 8th December and returned wifi modem, wifi point and media box and got confirmation from Odido.  Usual Invoice generated for 1st December to 31st December.  Need a new invoice for the actual usage. Invoice number 901611702315.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@tgintouch, I am sorry for the wait! The Community has been busy during the holidays, we are now catching up. I am here to help!

I can indeed see that we canceled your DSL subscription on 08-12-2025. On 17-12-2025 we have received all the equipment. You have received a full invoice for december. No worries! In January you will receive your final invoice, in which we credit any costs you have over paid. In your case, you will receive the periode of 08-12-2025 until 31-12-2025 back from us! Please also note that the invoicenumber 901611702315 you mentioned is a mobile invoice and does not regard your canceled DSL connection!

Bekijk origineel

18 reacties

rvk01
  • December 18, 2025

Did you cancel on 8th of December or 8th of November?

There is a notice period of one month. So if you cancelled on 8th December, you will be billed until 8th of Januari. Your line will also be active until that time. In that case you will receive a last invoice in Januari for 1st to 8th of Januari.

If you cancelled on 8th of November, then this is really an error. In the cancelation mail it clearly states that the last invoice will only contain the portion of that month the line is active and the subscription ends.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • December 18, 2025

I canceled it on November 2nd.

 


rvk01
  • December 18, 2025

Could it be that you were still under a 12 or 24 month contract? If not, then you should have gotten an invoice from 1st of December to 2nd of December (2 days).

I'm not sure if a moderator here can intervene.

Fill in the private fields in your profile here on the community so they can have a look (top right, click your name and choose mijn profiel, then bewerk profiel. Fill in all the prive/private fields).

​@Odido can you take a look.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • December 18, 2025

No. Subscription was not under the contract. I will do as you mentioned.  Thank you very much!!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 18, 2025

Hello ​@tgintouch 

Odido charges the full month in advance. After that, you will automatically receive a refund for the days you were no longer using Odido. No worries. 🙂


rvk01
  • December 18, 2025

Odido charges the whole month in advance, afterwards you will get the amount for the days you didn't have Odido anymore back. No worries 🙂

No, not when the subscription ends in that month... at least, not according to themselves.

This is part of my mail. So the last month, in which the subscription ends, they should only charge subscription costs until end of contract date. BTW ​@tgintouch this should have been explained in an E-mail. Does it contains something like below?

De laatste rekening

De maand waarin je abonnement stopt, ontvang je een factuur met de abonnementskosten tot 02-01-2026. De maand daarna ontvang je van ons nog een factuur met de gebruikskosten van de laatste maand. Dit wordt automatisch geïncasseerd van je rekening. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • December 18, 2025

I do received an email like you mentioned.

 


rvk01
  • December 18, 2025

Yep. Subscription fees up to December 8, 2025. So the invoice is incorrect. Not sure if they can correct this before collection date, but this needs to be corrected. 

​@Odido ?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • December 22, 2025

​@Odido any updates on this? Collection date is almost near.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 22, 2025

The invoice will be collected as usual. In the normal invoice creation tempo, the next invoice will contain a pro rato credit invoice. If there are no outstanding invoices anymore, that one will be paid out back to you.


rvk01
  • December 22, 2025

Then they should explain it like that in their e-mail.

​@tgintouch Did you return the equipment yet? Or received an e-mail regarding that? 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • December 22, 2025

Already returned and got the acknowledgement from odido 

 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • December 23, 2025

Hi ​@tgintouch, I would love to look into this for you and give you more clarity about the invoice. Can you please add your date of birth and the last 4 digits of your bank account number to your profile? Once you have done this, you can let me know in this topic. That way I can help you with this! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • December 23, 2025

​@Nora van Odido I have included all the requested information.  Please have a look.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • December 26, 2025

​@Odido ​@Nora van Odido Direct debit has been announced on 29th December.  Any updates on my query?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@tgintouch, I am sorry for the wait! The Community has been busy during the holidays, we are now catching up. I am here to help!

I can indeed see that we canceled your DSL subscription on 08-12-2025. On 17-12-2025 we have received all the equipment. You have received a full invoice for december. No worries! In January you will receive your final invoice, in which we credit any costs you have over paid. In your case, you will receive the periode of 08-12-2025 until 31-12-2025 back from us! Please also note that the invoicenumber 901611702315 you mentioned is a mobile invoice and does not regard your canceled DSL connection!


rvk01
  • December 29, 2025

You have received a full invoice for december. No worries! In January you will receive your final invoice, in which we credit any costs you have over paid.

Why is this different from what is mentioned in the cancelation confirmation e-mail from Odido??

Maybe you should pass this on that those texts need to be changed, or the procedure for incasso needs to be adjusted after cancelation. Because this is just confusing to customers.

This is the text (so please pass this on):

De laatste rekening
De maand waarin je abonnement stopt, ontvang je een factuur met de abonnementskosten tot <<exacte eind-datum>>. De maand daarna ontvang je van ons nog een factuur met de gebruikskosten van de laatste maand. Dit wordt automatisch geïncasseerd van je rekening. 
 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@rvk01, that is a very valid point. I will discuss this with the right colleagues within Odido!