Skip to main content
Beantwoord

Vragen over nieuw glasvezel abonnement en opzegtermijn diensten

  • 20 June 2024
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Ze zijn nu bij ons in de wijk (eindelijk) glasvezel aan het leggen en ik overweeg daar gebruik van te maken. Odido zal in eerste instantie de enige aanbieder zijn geloof ik. Nu zie ik een mooie aanbieding om de eerste 10 maanden voor 25 euro een jaarabonnement af te sluiten (met Ben korting) en ook de eerste 10 maanden gratis tv (ipv 12,50). Ik overweeg dus om te beginnen met 2 Gbit (alle pakketten behalve de 8 Gbit kosten tenslotte hetzelfde) maar ik vraag me af of je zomaar kan downgraden naar 1 Gbit of 400 Mbit binnen de eerste 10 maanden om te voorkomen dat ik meer betaal dan nodig. 

Ook hoef ik niet perse TV (kijk nu via NLZiet) maar de eerste 10 maanden proberen lijkt me geen straf maar kan ik dat dan wel opzeggen na een paar maanden om te voorkomen dat ik er alsnog voor ga betalen maar toch niet gebruik. 

Kortom: Ik snap dat de glasvezel verbinding zelf een minimum contractsduur van 12 maanden heeft maar kan ik downgraden wanneer ik wil zonder kosten en addons zoals TV wel vroegtijdig opzeggen? Op de site kan ik dat zo snel niet vinden en klantenservice is slecht bereikbaar (lange wachttijd telefonisch, zelfs voor verkoop en chatbot is vrij nutteloos, krijg je ook niemand echt te spreken, wat me overigens zorgen baart en ik wellicht helemaal niet met Odido in zee wil) maar hopelijk hebben jullie het antwoord voor me?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Down en upgraden ja, TV eerder opzeggen,  nee, de looptijd als je TV besteld is dan ook 1 jaar.

Reputatie 7
Badge +15

@NickDeK 

Maar als je je snelheid binnen de 10 maanden wijzigt naar 8 Gbps dan verlies je de welkomstkorting.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @NickDeK, wat super om te zien dat je de overweging maakt om een glasvezelabonnement bij ons af te sluiten! Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je graag precies wil weten waar je aan toe bent. Zoals Eric en Waqqas aangeven, is de looptijd van TV gelijk aan de looptijd van het Internet abonnement. In dit geval, zou het met de 10 maanden korting inhouden dat je de laatste 2 maanden zou moeten betalen voor het TV-abonnement. Nadat de 12 maanden voorbij zijn, kan je ervoor kiezen om het TV-abonnement helemaal stop te zetten of deze toch te laten, mocht dit je goed zijn bevallen. 

Wat de internetsnelheid betreft, kan je deze altijd maandelijks aanpassen. Maar als je in de kortingsperiode zit dan vervalt inderdaad de welkomstkorting. Aangezien de kosten van alle snelheden tot en met 2 Gbps gelijk zijn in de kortingsperiode, is het zeker aan te raden om te beginnen op de hoogste snelheid. Je kan vervolgens na de kortingsperiode de snelheid weer omlaag zetten als blijkt dat je deze snelheid uiteindelijk niet nodig hebt. 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Ik hoop je binnenkort van harte welkom te kunnen heten bij ons! 😄

Reageer