Skip to main content

Goedenavond. Ik ga per 3-3-2025  samenwonen en dus verhuizen. Op het nieuwe adres is al een glasvezelaansluiting actief bij een andere provider met een vast contract. Mijn huidige contract loopt nog tot 9-7-2025. Ik heb ergens gelezen dat in deze situatie het contract voortijdig beëindigd kan worden klopt dat? En hoe regel ik dat?

Hoi ​@Coenie32, super leuk! Ik geef je graag meer informatie. Om een abonnement binnen jaarcontract te beëindigen hebben we een verhuisbewijs nodig. Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren we ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen). Kan je één van bovenstaande documenten tegen die tijd naar ons sturen? Ook kan je meer informatie over verhuizen vinden op onze community: https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340. Succes met de verhuizing! Groetjes, Ishana

Om een abonnement binnen jaarcontract te beëindigen hebben we een verhuisbewijs nodig. Een verhuisbewijs is een officieel document.

Uiteindelijk is het natuurlijk ook de vraag of er voor de resterende maanden kosten in rekening gebracht worden? Het gaat hier om een verhuizing naar een adres waar (waarschijnlijk) wel een aansluiting mogelijk is maar waar al een andere provider aanwezig is.

Is het dan ook mogelijk om kosteloos op te zeggen?

Moet je dan misschien ook een bewijs aanleveren van die bestaande provider? (wordt nu niet gevraagd)

(anders kan iedereen dat wel beweren dat er op een nieuw adres reeds een contract zit)

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

Hi ​@rvk01, het antwoord van Ishana geldt zeker ook in dit geval. Wij vragen niet om het bewijs van een andere provider, maar wel om een verhuisbewijs. Van '’liegen'’ gaan we in dat geval niet uit.

Hoi ​@Coenie32, super leuk! Ik geef je graag meer informatie. Om een abonnement binnen jaarcontract te beëindigen hebben we een verhuisbewijs nodig. Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren we ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen). Kan je één van bovenstaande documenten tegen die tijd naar ons sturen? Ook kan je meer informatie over verhuizen vinden op onze community: https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340. Succes met de verhuizing! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

Bedankt voor je antwoord. Ik kan de verkoopovereenkomst van mijn huidige woning sturen. Waar kan ik die naartoe sturen?

Hoi ​@Coenie32, geen dank! Op deze pagina vind je alle contactmogelijkheden: https://community.odido.nl/algemeen-538/vragen-we-zijn-er-voor-je-305004. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag! Groetjes, Ishana

Reageer