Tros RADAR Oproep: ervaar jij problemen met Odido?

  • 9 January 2024
  • 14 reacties
  • 716 Bekeken

Bij Radar komen verschillende klachten binnen over telecombedrijf Odido. Daarom zijn wij benieuwd: ervaar jij ook problemen met Odido? En wat is de aard van het probleem?

 

https://radar.avrotros.nl/artikel/oproep-ervaar-jij-problemen-met-odido-60101

 

Doe mee!! 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Mochten er onverhoopt nog issues zijn waar iemand niet de tijd voor heeft gehad om dit te melden, dan wil ik bij deze voorstellen om mijn uiterste best te doen samen met het moderatieteam om jullie te helpen aan een oplossing!

Ik ben benieuwd. Vanavond kijken!

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben benieuwd. Vanavond kijken!

Zal wel weer een hoop sensatie zijn. Er gaat overal wel wat mis, zeker met zulke hoeveelheden nieuwe klanten (bron ACM). Happy customers komen nooit aan bod, dus best eenzijdig. Maar goed, het houd een een leverancier scherp.

Radar uitzending heb ik helaas gemist, maar ik ervaar sinds een maand of twee wel vaker uitval van mijn thuis internet of gewoon een heel trage verbinding. 

Het is mij ook pas de laatste tijd opgevallen omdat ik wat meer thuiswerk.

Bij mij thuis is er niks veranderd. Ik heb al jaren hetzelfde modem van T-mobile dus ik ben benieuwd wat het probleem is.

 

Ik hoor het graag

Prima uitzending. Mijn problemen spelen al sinds ik abonnee werd in januari van dit jaar maar zijn nog steeds niet opgelost. Ik ben met dezelfde opzet (modem en 2 wifi punten) overgestapt van KPN naar Odido maar het werkt gewoon niet. Odido doet verder ook geen moeite om het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CKY & @John97, goed dat jullie hiervoor contact met ons opneemt.

Zouden jullie mij kunnen vertellen wat er precies niet goed werkt? Dan ga ik mijn uiterste best doen om dit op te lossen! 

Hi Tommie,

 

Het gebeurt regelmatig dat er of geen internet verbinding meer is of de verbinding is dusdanig traag dat een simpele webpagina niet eens wil openen.

 

Ik moet de modem dan resetten om weer een normale verbinding te hebben, maar 5 keer op een dag resetten wordt niet meer leuk na een tijdje. 

 

Het ligt niet aan Wifi want ik ervaar hetzelfde probleem als ik direct met een Ethernet kabel ben aangesloten op het modem.

Het ligt ook niet aan de omgeving of de modem, want er is niks veranderd. Ik heb alles zoals toen jullie nog  T-Mobile heette. Zoals eerder gemeld valt het mij pas ook de laatste tijd op omdat ik vaker thuiswerk. 

Het lijkt er eigenlijk op dat het probleem er is sinds jullie naamswijziging naar Odido…

Het mobiele internet is ook van mindere kwaliteit sinds jullie naamswijziging...

 

Ik hoor graag wat hier aan gedaan kan worden

 

 

@Tommie van Odido ik heb mijn problemen uitvoerig aan je uitgelegd in deze thread:

maar sinds een maand hoor ik helemaal niets meer van je. Het zou fijn zijn als er nu wel wat gebeurd.

Technisch gezien gaat het misschien niet altijd even goed bij Odido sinds de naamwijziging en dat wordt ook wel zichtbaar in de community, maar ondertussen is Odido wel uitgeroepen tot het klantvriendelijkste telecombedrijf van Nederland en ik denk dat de moderators hier in de community een grote bijdrage aan leveren. Goed werk en ik hoop dat jullie meer FTE op de afdeling krijgen @Tommie van Odido@Ishana van Odido en de rest van de moderatoren. 

Dank je wel voor jullie dagelijkse hulp en inzet! Hier een tot op heden een tevreden klant (met eigen router).

Odido uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Telecombedrijf van Nederland

Wij zitten nu sinds 18 april zonder internet. Hiervoor nooit problemen gehad met Odido. Uiteindelijk blijkt het probleem zich in het glasvezelkastje te bevinden (iets knippert groen wat niet hoort te knipperen).  Er is thuis namelijk  gewoon wifi verbinding, maar geen internet.

 

Het is vooral frustrerend om te merken dat elke medewerker iets anders zegt en dat je niet een vast aanspreekpunt hebt. Afgelopen maandag werd aangegeven dat ons internetprobleem binnen één werkdag zou worden opgelost. We kregen echter al snel een automatische mail waarin stond dat het iets langer zou duren, max 3 werkdagen.

 

Gisteren dus maar weer opnieuw contact gezocht met de vraag hoe het ervoor stond. Er werd aangegeven dat deze was doorgezet naar de technische dienst en dat er een afspraak stond ingepland voor diezelfde dag of de dag erna. Ze gaf aan contact te zoeken met een collega met de vraag mij terug te bellen om het tijdstip af te stemmen. Het leek me wel handig te weten wanneer ze ongeveer zouden komen, aangezien er iemand thuis moet zijn. Binnen een half uur zou ik worden teruggebeld. Aan het eind van de dag heb ik zelf nog maar een keer gebeld. Deze medewerker gaf aan dat er nog helemaal geen reactie vanuit de technische dienst was gekomen. Maar zij kon ook nergens iets zien dat er al een afspraak was ingepland en vond het gek dat haar collega dit zo aan mij had verteld. Ze gaf aan dat ze het ook wel erg lang vind duren, normaalgesproken zou een dergelijk probleem binnen 3 werkdagen opgepakt  moeten zijn.

 

Dat iedereen wat anders zegt hebben we ook ondervonden met het instellen van de tijdelijke simkaart tbv een hotspotcode. Omdat wij mobiel geen abonnement van odido hebben, hebben we op aanraden van een medewerker een prepaid simkaartje aangeschaft om gebruik te kunnen maken van de code voor onbeperkt internet tbv een hotspot. Helaas gaf de registratie wat problemen. Volgens de eerste medewerker werkte een dergelijke code niet op een prepaidsimkaart, maar gaf ons een nieuwe code om te proberen. Ook deze code werkte niet. De volgende medewerker gaf aan dat ik 24 uur moest wachten en het dan opnieuw moest proberen. Dit werkte ook niet. De laatste medewerker had het gelukkig binnen 5 minuten geregeld na contact met de juiste afdeling.

 

Stand van zake; nog steeds geen internet en geen idee hoe lang dit nog gaat duren. Dan is een huis met slimme deurbel en smart-verlichting toch iets minder praktisch…

Reputatie 7
Badge +9

Hey @CKY, bedankt voor de verduidelijking. Ik ben meteen in actie gekomen voor je en heb een lijnmeting gedaan. Het ziet er niet helemaal lekker uit maar ook niet heel slecht. Ik heb toch voor de zekerheid besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over om een afspraak in te plannen!

 

Hoi @John97,  dit is wat de technische dienst geconstateerd heeft: de Thuis Veilig Online licentie actief en in het F-Secure portaal zien we dat de modem is toegevoegd aan de lijst van apparaten die beschermd worden door de Thuis Veilig Online app. Daarnaast zien we ook andere actieve apparaten van de klant die worden beveiligd door de Thuis Veilig Online app. Dus het is actief en het werkt, echter als ik jou zo hoor dan laat de app het nog steeds niet goed zien. Zou je de app eens kunnen verwijderen en op een ander device kunnen installeren en kijken of je daar het issue ook op hebt?

 

Hi @Middelman, goed dat je hier ook aanhaakt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we gisteren een monteur hebben aangestuurd. Zou je mij een terugkoppeling willen geven nadat de monteur geweest is? Ik ben benieuwd wat de oorzaak is en dan kan ik een oogje in het zeil houden op het proces en hopelijk in de goede banen behouden! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @P8MI6S, bedankt voor het mooie compliment! We doen elke dag ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. We waarderen het heel erg. Blij om te horen dat je tevreden bent, stel er is ooit iets aan de hand, twijfel dan niet om aan de bel te trekken!  

Hoi @Tommie van Odido,

De monteur is net inderdaad langs geweest en heeft eea nagekeken. Uiteindelijk is hij naar een verzamelkast in de buurt gereden (geen idee hoe dat heet, ik heb er niet heel veel verstand van) en heeft hij bij één kanaal de kabel eruit gehaald. Dit blijkt de boosdoener te zijn, omdat het internet toen weer terug was bij ons.

Echter, op dat kanaal wordt vandaag een nieuwe klant aangesloten, dus hij kon de kabel er niet uit laten en heeft de kabel daarom weer teruggeplaatst en hebben wij nog even geen internet. Een collega van hem installeert vandaag alles bij de nieuwe klant en moet dus ook nog in die kast zijn. Zodra alles daar geïnstalleerd is hebben wij als het goed is ook weer internet. Dus voor nu is het nog even afwachten, maar het lijkt erop dat het vandaag opgelost gaat worden.

Ik was overigens blij verrast toen ik gisteren rond 12:15 de link kreeg om een afspraak te maken. Ik kon elke dag nog meerdere tijdsloten kiezen, zelfs een tijdslot op dezelfde dag tussen 12 en 16, terwijl ik in de veronderstelling was dat het eerste tijdslot pas een paar dagen later beschikbaar zou zijn. Pluspunt!

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat het allemaal zo snel heeft kunnen gaan @Middelman! Ik ga er vanuit dat het goed zal komen, als je verder nog ergens tegen aanloopt, laat het gerust weten. 

Reageer