Skip to main content
Beantwoord

traag internet / service info website klopt niet

  • 9 July 2024
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

moest overstappen van ADSL naar glasvezel. Aan m’n lokale netwerk verder niets gewijzigd. Tot ADSL altijd stabiele internetverbinding. Nu glasvezel en sindsdien is het ronduit kl*te.
Het duurt vooral s’avonds ellenlang voordat een website begint te laden. Ik krijg ook meldingen van m’n gateway dat de ISP er veel uitligt en meldingen over latency.

Streaming via NPO app bijvoorbeeld is niet te doen. Ik verbind dan maar aan m’n 5G. Ik heb al een mail gestuurt naar internet.service@odido.nl met de nodige input. Nog niets op gehoord.

En ja ik heb al van alles geprobeerd, modem opnieuw opstarten, etc. Maar alles werkt, ook m’n eigen netwerk werkt prima. Probleem ligt 100% bij ISP. 

service info klopt niet
Op de website www.odido.nl staat dat klantenservice van 8:00 tot 20:00 uur bereikbaar is van ma t/m vrij. Dat klopt niet. Om 17:30 uur ligt de lijn er uit. En het is altijd drukker dan normaal als je belt.

En volgens de website is Odido ook in het weekend bereikbaar van 9:00 tot 17:30. Klopt ook niet. Ze zijn helemaal niet bereikbaar in het weekend.

Waarom kan ik niet gewoon een mailtje sturen of een contactformulier. 

6 reacties

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ari3 

Gaat het overdag wel goed? Indien je een Genexis of Nokia ONT hebt zie dan ook dit topic eens:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Hoe kan ik de firmware updaten?

Ik weet niet of ik naar 8.8.8.8 heb gepingd, maar ik heb wel ping opdrachten gedaan en de resultaten naar jullie support gemaild. 

Ik heb al wel her en der gehoord dat het ligt aan de modem. Nokia modems schijnen er geen last van te hebben. Ik heb een Genexis. 

Ik hoor graag. Zeker met dat voetballen is een stabiele verbinding wel noodzakelijk om het thuis gezellig te houden …

Reputatie 7
Badge +5

Hi @ari3, goed dat je dit laat weten! Als je hier alleen s'avonds last van hebt, denk ik inderdaad dat je je bij de groep kunt aansluiten die Waqqas deelt. We zijn heel druk bezig met een onderzoek, KPN werkt nu met een aantal van onze klanten als testers om tot de oplossing te komen. Ik kan je dus nu nog geen nieuwe firmware geven. Als je wilt, kun je alle gevraagde gegevens in dit topic delen in dat topic. Dan voeg ik je toe aan het onderzoek. Dit gaat een stuk sneller dan mailen.

Ik zie trouwens wel dat je in mei na de migratie van DSL naar Glasvezel nooit Guidion hebt laten komen voor de installatie. Heb je deze zelf gedaan? Als je wilt, kun je deze afspraak alsnog inplannen om te checken of je zelf de installatie goed gedaan hebt. Officieel heb je namelijk géén garantie op je verbinding als je de monteur de installatie niet laat doen.

Heb installatie zelf gedaan. Stelt niets voor.  Maar stuur Gidion gerust langs om te checken.

Overdag gaat t beter dan ‘s avonds. 

Voeg mij en gegevens maar toe aan topic.

Bij m’n zwager (had t zelfde probleem) was t opgelost na switch glasvezelmodem van Genexis naar Nokia.

Zullen we niet eerst een Nokia modem proberen?

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @ari3, ik heb het direct nagekeken! Als het goed is, heb je van ons al een e-mail gehad voor het inplannen van een afspraak met Guidion. In dit topic houden we je inderdaad graag op de hoogte: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community en verzamelen we graag voorbeelden. Je vindt hierin ook wat je precies hiervoor kunt aanleveren. Heel erg bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana

Reageer