Kort geleden is een T56 modem dat ik 5 dagen ervoor had geannuleerd toch bij mij bezorgd.
In overleg met Odido Klantenservice moest ik dat terug sturen en daarvoor een label via de QR code in eerdere mail aanmaken. Als dat niet werkte moest ik een eigen retour label maken met daarop als adres Odido-Thuis en mijn klantnummer.
De klantenservice was vooruitziend want de QR code werkte niet (geprobeerd op 2 verschillende apparaten met 2 verschillende browsers). De link lijkt ook te algemeen, alsof er iets mist: https://internet.odido.nl/retour-label// . Ik ben kennelijk niet de enige met dat probleem, wat is daar mis?
Ik heb het DHL label van de zending naar mij zichtbaar op de doos laten zitten en het nieuwe ernaast geplakt: Retour, Odido-Thuis, Afz.: Klnr.: LTT XXXXX
Op het DHL label staat als afzender Odido, Postbus 15021, NL 1117 ZZ SCHIPHOL-RIJK. Het pakket is dezelfde dag (3 augustus) retour gegaan maar de T&T code staat nu (18 augustus) nog steeds op: Ontvangen in sorteercentrum, in afwachting van de data. Bij: Je pakket gaat retour naar is niets ingevuld.
Kennelijk was de info die ik van Odido Klantenservice had gekregen niet volledig of was er een conflict tussen beide labels. Nu zie ik in een ander topic op het forum als retouradres: Odido voor thuis (Retouren) Walravenlaan 11 1119 ME Schiphol-Rijk. Dat wijkt af van het bovengenoemde retour label.
Wat is nu juist?
Via Odido Klantenservice zijn beide pakketten ondertussen afgemeld in mijn account maar het is zeer onbevredigend voor mij en kostbaar voor Odido als pakketten in het niets verdwijnen.
Helaas kom ik bij DHL niet verder om te zien wat de actuele status van het pakket is want ik heb niet voor de retourzending betaald. Opm.: Ook voor een Odido zending die op 20 juli retour is gegaan zonder bezorgd te zijn staat de DHL T&T status nog steeds op: Klaar voor versturen naar het sorteercentrum.