Skip to main content

Kort geleden is een T56 modem dat ik 5 dagen ervoor had geannuleerd toch bij mij bezorgd.

In overleg met Odido Klantenservice moest ik dat terug sturen en daarvoor een label via de QR code in eerdere mail aanmaken. Als dat niet werkte moest ik een eigen retour label maken met daarop als adres Odido-Thuis en mijn klantnummer.

De klantenservice was vooruitziend want de QR code werkte niet (geprobeerd op 2 verschillende apparaten met 2 verschillende browsers). De link lijkt ook te algemeen, alsof er iets mist: https://internet.odido.nl/retour-label// . Ik ben kennelijk niet de enige met dat probleem, wat is daar mis?

Ik heb het DHL label van de zending naar mij zichtbaar op de doos laten zitten en het nieuwe ernaast geplakt: Retour, Odido-Thuis, Afz.: Klnr.: LTT XXXXX 

Op het DHL label staat als afzender Odido, Postbus 15021, NL 1117 ZZ SCHIPHOL-RIJK. Het pakket is dezelfde dag (3 augustus) retour gegaan maar de T&T code staat nu (18 augustus) nog steeds op: Ontvangen in sorteercentrum, in afwachting van de data. Bij:  Je pakket gaat retour naar is niets ingevuld.

Kennelijk was de info die ik van Odido Klantenservice had gekregen niet volledig of was er een conflict tussen beide labels. Nu zie ik in een ander topic op het forum als retouradres: Odido voor thuis (Retouren) Walravenlaan 11 1119 ME Schiphol-Rijk. Dat wijkt af van het bovengenoemde retour label.

Wat is nu juist?

Via Odido Klantenservice zijn beide pakketten ondertussen afgemeld in mijn account maar het is zeer onbevredigend voor mij en kostbaar voor Odido als pakketten in het niets verdwijnen.

Helaas kom ik bij DHL niet verder om te zien wat de actuele status van het pakket is want ik heb niet voor de retourzending betaald. Opm.: Ook voor een Odido zending die op 20 juli retour is gegaan zonder bezorgd te zijn staat de DHL T&T status nog steeds op: Klaar voor versturen naar het sorteercentrum.

Hallo @CoS 

Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

Bron

Overigens is het 2de adres het juiste retour adres zover ik weet.


@Waqqas , dank voor de reactie. Als we nu eens beginnen met wat Odido aangeeft te laten werken.

We blijven op deze manier bezig. Maar dank voor de suggestie.

Dan ook nog maar een suggestie van mijn kant: laat Odido bij ieder pakketje vast een retour formulier insluiten dan is meteen duidelijk waar het naartoe moet.

We worden veel te afhankelijk van internet en allerlei apparaten met software.

Hoe meer communicatiemogelijkheden, hoe minder die bijdragen aan effectieve communicatie en hoe kwetsbaarder alles wordt.


@Waqqas Ik heb een fout gemaakt: bij de 2e en 4e zin in het topic schreef ik “QR code”.

Dat moet “link” zijn.

Excuses.


Hallo @CoS 

Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

Bron

Overigens is het 2de adres het juiste retour adres zover ik weet.

Hallo @Waqqas 

Wat zou het scannen van het label aan meer informatie op moeten leveren dan er al op staat? Ik heb precies gedaan wat Odido Klantenservice zei voor het geval dat de link niet werkte. Het DHL servicepunt heeft het pakket ingenomen, kennelijk daar ook het adres van Odido-Thuis opgezocht, mijn email adres gevraagd en vervolgens heb ik een ontvangstbewijs gekregen. Vlak nadat ik die winkel verliet kwam de koerier al. Misschien is er bij die overdracht wat mis gegaan. Updates van DHL via mail heb ik nooit ontvangen. Maar in plaats van het alleen af te melden in mijn account zou Odido er als opdrachtgever actief achteraan moeten gaan bij DHL anders blijft men dit soort narigheid houden. Maar sluit ook vooral een retour formulier bij ieder pakket in. Zie ook mijn topic

Om in de stemming te komen zie b.v. het filmpje “Internetgekkies Special Pakketbezorgers”.


Goedendag,

 

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Op 28 juni heb ik een product terug gestuurd naar Odido. Netjes alle stappen op het retourformulier gevolgd. Pakket is ook met DHL meegegaan naar Odido. Nu staat het pakket al sinds die tijd op ‘’returned to sender’’ en ‘’parcel will be returned to Odido.’’ DHL geeft aan dat ik bij Odido moet zijn, Odido stuur mij echter de hele tijd van het kastje naar de muur, niemand kan mij helpen. 

 

Ik heb al zoveel telefoongesprekken gehad met Odido en e-mails verstuurd, niemand lijkt mij te kunnen helpen? Wat gaat er mis met het retourformulier van Odido? 


Hallo @CoS 

Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

Bron

Overigens is het 2de adres het juiste retour adres zover ik weet.

Hallo @Waqqas, de informatie van de bron waar naar verwezen wordt is ondertussen 6 jaar oud. Ik kan me zo voorstellen dat er ondertussen het een en ander veranderd zou kunnen zijn.

Ik begrijp ook niet hoe het “antwoord/beste antwoord” werkt want dat komt niet van mij.


Hallo @CoS ,

 

De bron waar @Waqqas naar verwijst is de juiste met de up to date gegevens. Het topic is 6 jaar geleden gemaakt en wordt bij veranderingen aangepast.

Het beste antwoord wordt aangegeven door of de topicstarter of door een moderator.


Hallo @CoS ,

 

De bron waar @Waqqas naar verwijst is de juiste met de up to date gegevens. Het topic is 6 jaar geleden gemaakt en wordt bij veranderingen aangepast.

Het beste antwoord wordt aangegeven door of de topicstarter of door een moderator.

@Tommie van Odido@soepkip67@Waqqas@Devsparq 

Daar zie ik al het eerste verschil want moet het nu retour naar Odido zoals beschreven in de bron òf naar Odido-Thuis zoals mij door de Odido Klantenservice is verteld?

Ik zou dus de vermeldingen “Antwoord” en "Beste antwoord” nog even weghalen tot e.e.a. is opgehelderd.

Ik zie sinds met ingang van vandaag ook een mutatie in mijn T&T info van het pakket dat ik heb terug gestuurd. En dat lijkt heel erg op wat  @Devsparq beschrijft.

Er vallen daarin een aantal dingen op:

  1. het pakket komt niet verder dan In transit;
  2. het is nu de 2e keer dat het pakket in het sorteercentrum "Returned to sender” gaat;
  3. DHL maakt in het retourproces kennelijk geen onderscheid tussen degene die het retourpakket heeft aangeboden en waar het naar toe moet: alles is kennelijk "the sender”.

Dus:

òf kan ik het pakket binnenkort weer bij het DHL servicepunt ophalen

òf het zit bij het DHL sorteercentrum in een eindeloze loop omdat er een probleem is met de gegevens waar het pakket naar toe moet.

Hier moet dus echt iets mis zijn.

 

 

 


Reageer