Skip to main content

Ik heb op 6-08-2024 mijn sim only abonnement met een nieuwe toestel verlengd. Voor de verlenging heb ik 2 keer contact gehad met Odido en gevraagd of de verlenging met het toestel gevolgen zou hebben voor mijn twee andere abonnementen. Er werd mij verteld dat de kortingen hetzelfde zouden blijven. ‘S-avonds heb ik via belsimpel.nl mijn sim only met een een Samsung Galaxy s24 verlengd. Ik ben al meer dan 12 jaar klant van belsimpel.nl en ze hebben een zeer goede service en ik ben altijd tevreden geweest. De verlening verliep snel en was met Odido ook snel geregeld. Echter, de volgende ochtend kreeg ik een sms van Odido Thuis dat mijn klantvoordeel is gewijzigd. Ik had met Odido contact gehad en ze vertelden dat mijn maand abonnement van €29.71 naar 45 is verhoogd. Odido zegt dat dit komt omdat ik een klant van T-Mobile was en Odido die abonnementen van T-Mobile niet meer heeft. Ik heb meteen mijn verlenging met het toestel geannuleerd en zou volgens de opzegtermijn van 14 dagen mijn oorspronkelijke abonnementen behouden. Uiteindelijk is mijn oorspronkelijke mobiel abonnement terug en zijn de teveel in rekening gebruikte kosten verrekend maar mijn oorspronkelijke vaste internet is niet terug. In het begin zei Odido dat het niet meer mogelijk is. Later hebben zij mij twee kenmerken per email gestuurd dat zaak in behandeling is. Vandaag is het 19 september en ik ben sinds 7 augustus bezig met deze annulering. Ik had een contract van een tarief van €25 per maand voor elk van thuis en vast internet bij T-Mobile. Bij de overgang van T-Mobile naar Odido zou er niets voor klanten veranderen maar toch houdt Odido zich niet aan de eigen correspondentie. Verder zijn er veel juridische schendingen door Odido. Ik begin echt moe te worden en dat is iritant. Dat kost mij veel tijd. T-mobile was goed. Ik heb 3 abonnementen bij Odido en ik wil weg maar ik zit vast met een contract tot mei 2025. Ik kreeg een email dat ik na de annulering mijn oorspronkelijke abonnementen zou behouden maar Odido houdt zich hier niet aan. Odido heeft 5 euro klantvoordeel toegekend aan vaste internet van €45 naar euro per maand terwijl bij nieuwe klanten voor een jaar abonnement en zelfs 6 maanden een abonnement voor € 5 aanbieden. Denken ze dat de klanten niks weten? Ik wacht nog even anders ga ik juridische stappen nemen. Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Datum van ervaring: 07 augustus 2024

Antwoord van Odido

25 minuten geleden

Bedankt voor deze review! Heel goed dat je jouw gehele ervaring deelt. Als ik het goed begrijp, is er momenteel enkel nog hulp nodig rondom je vaste abonnement. Ik sta daarom 100% voor je klaar en pak graag je abonnement erbij. Zo kan ik je dossier en de geschiedenis bekijken. Wat er ook speelt, ik zoek dit tot op de bodem voor je uit. Je hoort hier zo min mogelijk last van te hebben.

Namens het webcareteam kom ik graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido

De truuk zit hem in het feit dat de 25+25 deal een combinatie van vast internet en een unlimited data/spraak abonnement was.

Als je verlengt naar een mobiel abonnement met geen uitzondering data en spraak ia dat geen 25+25 deal meer. Je had dit kunnen oplossen door binnen het abonnement de bundel te verhogen en dan zou de korting op vast internet weer terugkomen.

Ik werd gebeld door een aardige Odido medewerker. Hij had een logisch voorstel en oplossing en ik ging hiermee akkoord. Ik ga mijn review bijwerken en het wordt 3 steren. Ik hoop dat de problemen van anderen met Odido worden opgelost.

Reageer