Beantwoord

prijs glasvezel internet

  • 18 August 2023
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Bij mijn laatste contractverlenging (april) werd aangegeven dat er een technische wijziging op de lijn zou plaatsvinden binnen ongeveer 8 maanden (dat is dus ergens tegen het einde van het jaar). Daarbij werd ook aangegeven dat de huidige lijn nog de ‘dure’ variant is en dus na de wijziging tot lagere kosten zou leiden (door te berekenen aan de klant i.c. in het tarief). Is iemand bekend met dit verhaal? En zijn er meer details over bekend?

icon

Beste antwoord door eric 18 August 2023, 11:10

Bekijk origineel

3 reacties

Ik vermoed dat mijn topic te maken heeft met glasvezel over t-mobile 'eigen' Glasvezel met als netbeheerder ODF en verbindingen via KPN (de ‘dure’ variant)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frerov 

Dat kan het zijn inderdaad, T-Mobile ODF is goedkoper dan over het KPN netwerk (WBA).

Via het KPN netwerk zijn de prijzen 45 euro voor 100 Mbps, 50 euro voor 100 Mbps en 55 euro voor 1000 Mbps.

Via T-Mobile ODF zijn de prijzen 35 euro voor 100 Mbps, 40 euro voor 400 Mbps en 45 euro voor 1000 Mbps.

Bovenstaande prijzen zijn exclusief klantvoordeel.

Reputatie 7
Badge +14

Bij mijn laatste contractverlenging (april) werd aangegeven dat er een technische wijziging op de lijn zou plaatsvinden binnen ongeveer 8 maanden (dat is dus ergens tegen het einde van het jaar). Daarbij werd ook aangegeven dat de huidige lijn nog de ‘dure’ variant is en dus na de wijziging tot lagere kosten zou leiden (door te berekenen aan de klant i.c. in het tarief). Is iemand bekend met dit verhaal? En zijn er meer details over bekend?

 

Je kunt dit verifieren door net te doen alsof je een nieuw abonnement zou aansluiten. Als dan dan lagere prijs naar voren komt is er inderdaad iets op het eigen netwerk beschikbaar. Mocht dit al zo zijn, dan is er ook daadwerkelijk een migratie naar die apparatuur nodig. Maar kijk eerst even wat de postcode checker bij jou nu voor prijzen geeft.

Maar als ze in April al 8 maanden aangaven dan is het niet waarschijnlijk dat het nu al omgezet kan worden. Trajecten worden wel vaak later, maar zelden eerder opgeleverd.

Reageer