Skip to main content
Beantwoord

Overstapservice: Ziggo geen contractnummer

• 15 november 2024
  • 5 reacties
  • 865 Bekeken

Goedenavond,

Ik probeer de overstapservice van Odido te gebruiken maar helaas kom ik er niet goed uit. Er word om een contractnummer gevraagd die volgens Ziggo gelijk moet zijn aan mijn klantnummer. Helaas krijg ik de volgende foutmelding:

"Een Ziggo contractnummer bestaat uit begint altijd met een 1 gevolgd door 7 cijfers of uit een aantal (tussen 5 en 8) cijfers"

Ik ben vanavond nog naar een Ziggo servicepunt gegaan om het contractnummer op te vragen. En kreeg daar mijn klantnummer en ordernummer. Beide nummers geven het bovenstaande bericht.. 

Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg,

Jwiertz

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@JWiertz 

Ik lees op de Ziggo community dat het klantnummer je contract nummer is. Je kan ook kiezen voor iets meer zekerheid, Ziggo zelf opzeggen en zorgen dat het stopt een aantal dagen nadat je Odido hebt.

Mocht Odido niet meteen werken dan heb je altijd nog Ziggo.

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • Antwoord
  • 16 november 2024

Hallo ​@JWiertz 

Ik lees op de Ziggo community dat het klantnummer je contract nummer is. Je kan ook kiezen voor iets meer zekerheid, Ziggo zelf opzeggen en zorgen dat het stopt een aantal dagen nadat je Odido hebt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 november 2024
Waqqas schreef:

Hallo ​@JWiertz 

Ik denk dat dat de kortste klap is dan. Bedankt voor het meedenken!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 november 2024

Als je het klantnummer invoert onder contractnummer, krijg je de melding “Een Ziggo contractnummer bestaat uit begint altijd met een 1 gevolgd door 7 cijfers of uit een aantal (tussen 5 en 8) cijfers”.

Grappig: alsof 7 niet een aantal tussen 5 en 8 is. 

Maar je komt hier dus niet verder mee.

Zelf opzeggen is blijkbaar de enige optie? Wel jammer dat Odido dat niet beter regelt: dit is volgens mij toch makkelijk genoeg te regelen.

Aanvulling:

het contract/klantnummer is niet nodig: op de pagina staat dat ze 1 van de 3 gegevens nodig hebben, waarvan contractnummer er 1 is. Maar als je 1 van de andere 2 gegevens hebt werkt het ook al.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 maart 2025

Bij het Ziggo nummer moet je de 5 in het begin weglaten. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi Monique, 

dank voor je reactie. Maar ik was er inmiddels al uit: 1 van de 3 gegevens is genoeg. :)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen