Skip to main content

Beste,

Vandaag ben ik van KPN overgestapt naar Odido. Het ging al mis bij de gebruik van de overstapservice.. KPN had mijn internet al stopgezet voordat de monteur bij mij vandaag langskwam voor Odido te installeren. Gelukkig zat hier weinig tijd tussen.

Helaas na de installatie blijkt dat mijn internet nog niet volledig bij de netwerkbeheerder (?) is geregeld waardoor ik nu dus zonder internet en TV zit (tv code werkt ook niet).

Mijn eerste dag als Odido klant is dan ook enorm slecht van start gedaan. Nu krijg ik te horen dat het tot drie werkdagen kan duren voordat het werkt. Gelukkig hebben we een lang Pinkster weekend en duurt dit dus nog langer eer de drie werkdagen voorbij zijn.

Ik heb een unlimited abonnement gekregen (zoals velen met dit probleem) en moet het hier maar mee doen. In een wereld van alles online en thuiswerken is dit onacceptabel.

Op de optical network terminal knippert dan ook mooi het rode LOS lampje.

Is er iemand van support hier die dit proces mogelijk kan versnellen, want mijn vertrouwen in een normale snelle oplossing is er niet na het lezen van vele vergelijkbare ervaringen hiermee.

Op dit moment kan ik dat ook niemand Odido aanbevelen en zou het zelfs afraden.

Kan iemand helpen dit te versnellen?

Met de feestdag(en) in aantocht zal er weinig versneld kunnen worden. Dit soort aansluitingen door de netbeheerder vinden alleen op werkdagen plaatst. Dan is er een planning waarbij die monteurs worden ingezet.

Door de mobiele service heb je unlimited data en kun je hopenlijk de basale connectiviteit mogelijk maken.

@eric Dat snap ik, maar het is uberhaupt schandalig dat ik op de dag van overstappen met overstap service zonder internet zit. Als dit niet snel opgelost wordt weet ik in ieder geval zeker dat dit de eerste en laatste keer Odido is.

Overigens is het morgen nog geen feestdag en lijkt het me dat ze zoiets in 24 uur moeten kunnen oplossen.

Hi @iirickk, ik snap dat dit geen fijne verwelkoming is. Excuus! De tijd dat je tijdens de dag van het aansluiten zonder verbinding zit kunnen wij niet voorkomen. KPN moet namelijk de lijn vrij maken en doet dit vaak een poos van te voren, om er zeker van te zijn dat wij de lijn kunnen gebruiken.

Ik heb meteen naar je dossier gekeken en ik zie inderdaad dat de netwerkbeheerder geen signaal op de lijn heeft gezet zoals afgesproken. Wij hebben dit zo snel mogelijk doorgezet en het ticket is vanochtend opgepakt door Reggefiber (de beheerder). Ik hoop dat je vandaag nog iets van hen hoort, die mogelijkheid is er. Reken er wel voor de zekerheid op dat het kan dat Reggefiber dit niet geregeld krijgt voor het weekend. Ik hoop dat je toch redelijk uit de voeten kunt met de Unlimited Data, je kunt je telefoon ook instellen als hotspot. We zijn in deze afhankelijk van de snelheid van Reggefiber. Weet dat de facturatie pas start wanneer wij zien dat het modem online is. Ik duim mee dat dit vandaag nog zal gebeuren!

Reageer