Beantwoord

Outlook wel ontvangen niet verzenden

  • 17 March 2024
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Hallo,

Ik kan in outlook wel berichten ontvangen maar niet verzenden, krijg foutmelding  0x80042109.

 

icon

Beste antwoord door harmenzo 17 March 2024, 13:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @ronde ,

De foutcode zegt mij niet zoveel, dat is een Microsoft ding. In dit topic staan nog even de juiste zaken die je in jouw email client moet invoeren.

Maar wel is het belangrijk dat je een alternatief in gebruik gaat nemen voor je T-Mobile thuis email adres. Deze ondersteuning stopt namelijk per 31 maart, over 2 weken!

 

hoi @ronde ,

De foutcode zegt mij niet zoveel, dat is een Microsoft ding. In dit topic staan nog even de juiste zaken die je in jouw email aclient moet invoeren.

Maar wel is het belangrijk dat je een alternatief in gebruik gaat nemen voor je T-Mobile thuis email adres. Deze ondersteuning stopt namelijk per 31 maart!

 

poort 110 en 995 geprobeerd voor uitgaande mail, beide werken niet.

Reputatie 3

Fout 0x80042109 betekent dat je geen verbinding kan maken met de uitgaande mailserver.

De poortnummers 110 en 995 zijn voor inkomende mail (namelijk pop/pop3), dus dat werkt sowieso niet voor uitgaande mail.

Ik weet niet zeker of deze volgende informatie verouderd is (ik gebruik zelf namelijk geen mail via Odido), maar je kunt wschl. een van deze poortnummers gebruiken:

  • Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het Odido netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het Odido netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).

Het beste probeer je eerst 587.

 

 

Let op wat @eric zegt: aan het einde van de maand gaat de stekker uit de email dienst van Odido!

Reageer