Skip to main content
Beantwoord

Oude modem retour DHL

Op 27 MAART heb ik mijn oude modem retour gestuurd. Nu is er 23 MEI €72.25 afgeschreven, een bedrag die mij niet bekend voorkwam, na 3 telefoontjes bleek dit dus te gaan om een boete voor het niet terugsturen van de modem. Ik heb het bedrag gestorneerd en nu krijg ik dreigmailtjes (extra kosten, problemen voorkomen) en sms’jes dat er een openstaand bedrag is. Jullie support zei gisteren dat ik contact op moet nemen met DHL, uiteindelijk gedaan en DHL geeft aan dat jullie een onderzoek moeten starten om te kijken waar het pakketje nu is. Ik heb een track and trace nummer voor je JVGLOTC0072518238. Graag zo snel mogelijk fixen en stoppen met herinneringen en sms’jes sturen. 

Beste antwoord door Demi van Odido

Hi ​@Mirthe020, wanneer je alles netjes hebt geretourneerd, hoef je uiteraard geen boete te betalen. Ik help je dan ook graag verder om dit correct af te handelen. Ik zie in je track- & tracecode dat het pakket bij DHL blijft hangen. Omdat je het wel netjes hebt geretourneerd, wil ik het pakket dan ook handmatig voor je afmelden en de boete voor je vergoeden. Zou je je community profiel willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kan ik voor je aan de slag. Geef je een seintje in dit topic zodra je dit hebt ingevuld? Bedankt alvast!

Bekijk origineel

14 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • Antwoord
  • 30 mei 2025

Hi ​@Mirthe020, wanneer je alles netjes hebt geretourneerd, hoef je uiteraard geen boete te betalen. Ik help je dan ook graag verder om dit correct af te handelen. Ik zie in je track- & tracecode dat het pakket bij DHL blijft hangen. Omdat je het wel netjes hebt geretourneerd, wil ik het pakket dan ook handmatig voor je afmelden en de boete voor je vergoeden. Zou je je community profiel willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kan ik voor je aan de slag. Geef je een seintje in dit topic zodra je dit hebt ingevuld? Bedankt alvast!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 mei 2025

Goedemiddag Demi, ik heb de benodigde gegevens ingevuld. 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 30 mei 2025

Hi ​@Mirthe020, geweldig! Ik heb het modem nu direct handmatig afgemeld en een vergoeding voor de boete is aangemaakt. Dit wordt verrekend op de volgende factuur. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail. Mocht je uiteraard verder nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik sta hier voor je klaar! 😊

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 juni 2025

Ik heb mijn modem en toebehoren na beëindiging internet abonnement retour gestuurd maar bij DHL blijft het staan alsof het naar mij terug word gestuurd. Kunt u hiernaar kijken? IJE56314-2

3STML010578462

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14595 reacties
  • 18 juni 2025

Dat kijk ik graag voor je na ​@Bas0502, zou je alleen je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik naar de status als je mij een seintje hebt gegeven. Alvast bedankt! 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 juni 2025

Volgens DHL is het nu bezorgd  maar voor de zekerheid m'n gegevens. XXXX  rekening XXXX.

Alvast bedankt, 

Gr.Bas Lans

Moderator edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14595 reacties
  • 18 juni 2025

Hi ​​​​​ ​@Bas0502, ik zie inderdaad dat het bij DHL op bezorgd staat. Dan kan het nog 6 werkdagen duren voordat ons systeem het heeft afgemeld. Geen zorgen, ik ga er vanuit dat dit volledig goed zit! Als je wilt dat ik het over 6 dagen nog extra voor je controleer, stuur mij dan over 6 dagen hier een reminder. Dan check ik dat voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 juni 2025

Goedemorgen ik krijg tot mijn verbazing wederom een nota gestuurd terwijl dit afgehandeld zou zijn

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 juni 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@Mirthe020, geweldig! Ik heb het modem nu direct handmatig afgemeld en een vergoeding voor de boete is aangemaakt. Dit wordt verrekend op de volgende factuur. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail. Mocht je uiteraard verder nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik sta hier voor je klaar! 😊

Ik heb vandaag weer een nota gekregen..

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2377 reacties
  • 21 juni 2025

Hoi ​@Mirthe020, ik geef je graag duidelijkheid hierover! In de rekening van maart zat niet alleen de boete, maar ook je gebruikelijke abonnementskosten. Aangezien de boete verrekend is met je openstaande rekening, moeten de abonnementskosten van die maand wel nog betaald worden. Dit is daarom opnieuw geïncasseerd. Meer informatie over je rekeningen vind je in Mijn Odido, hier kun je het pdf-icoontje openklikken en alle specificaties bekijken: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis

Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 juni 2025

De 72.25€ dus precies de helft van de nota is al betaald op 23 april. 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2377 reacties
  • 22 juni 2025

Hoi ​@Mirthe020, dit zien wij inderdaad terug in het systeem. Maar daarna is het weer gestorneerd, waardoor we het opnieuw geprobeerd hebben te incasseren. Dit doen we 2 keer. Als het vervolgens niet lukt, sturen we je een e-mail. Dit hebben we op 20 juni 2025 gedaan. Zie je dit ook terug in je bankafschriften? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 juni 2025

Nee zoals ik al zei €72.25 van 23 april zijn de abonnementskosten van de €144.50 nota. Op 23 mei hebben jullie weer geprobeerd €72.25 geïncasseerd en die heb ik idd gestorneerd want dat was de modem kosten die in MAART al geretourneerd was. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14595 reacties
  • 24 juni 2025

Hey ​@Mirthe020, de kosten van de boete zul je deze maand terugzien op de factuur. Dit zal worden verrekend. Daar zie je dat er € 75 vergoed wordt. Het klopt aan onze kant wel! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen