Skip to main content
Beantwoord

Onkosten declareren

  • 28 June 2024
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

Hoi Community,

ik ben 2 weken geleden opgeschrikt doordat het compleet fout is gegaan bij de oplevering van mijn glasvezel abonnement van Odido. Omdat de apparatuur niet op tijd door Odido geleverd is heb ik de monteursafspraak moeten verzetten. Ik als zakelijk gebruiker ben afhankelijk van snel en stabiel internet om mijn werk te kunnen doen. De Odido medewerker die ik zondag 9 juni gesproken heb verzekerde me dat mijn internet zou werken totdat de monteursafspraak zou zijn. De maandag erop heeft Tweak mijn internetafsluiting toch afgesloten waardoor ik mijn werk niet meer kon doen. Dat was niet wat Odido mij had verzekerd. Mijn internet zou altijd blijven werken tot de monteur geweest zou zijn. Ik was hier heel erg teleurgesteld over, ik had die week enorm veel werk te doen en dit vereiste goed internet. Odido kon alleen tegemoet komen met een voucher. Hierop heb ik allerlei investeringen moeten doen: Ik heb een simkaart bij Odido moeten kopen met hierop 10 euro tegoed. Deze wil ik hierbij declareren. Daarnaast ontvangt mijn Desktop-computer geen 4g/5g signaal op. Hiervoor heb ik verbinding moeten maken via een hotspot op m'n iPhone en een wifi-ontvanger. Deze wifi-ontvanger heb ik dezelfde dag ook gekocht. Hiervoor wil ik ook compensatie ontvangen van Odido. Inmiddels is mijn apparatuur gekomen en is de monteur geweest en heeft hij de glasvezelverbinding kunnen opleveren. Ik hoop dat jullie me hierbij tegemoet kunnen komen.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jorddew ,

Als je een consumenten lijn van Odido hebt besteld, dan zit daar geen SLA op, wat je wellicht voor zakelijk gebruik wel nodig hebt. Odido heeft ook een zakelijk abonnement waar bijvoorbeeld een vast IP adres en een dongel voor in de router er een 4G backup is. Uiteraard hangt hier een ander prijskaartje aan, hoewel niet heel veel meer.

Maar goed, jij hebt nu een werkende consumenten lijn en als dat nu voldoet is dat ook prima. Een Odido simkaart wordt wellicht nog vergoed, maar moderators vergoeden verder geen andere apparatuur.  Wel is dat handig voor je mocht er ooit nog eens een storing zijn!

Reputatie 4

waarom koop je een wifi ontvanger als je een iPhone hotspot hebt met een voucher? Dat voegt toch niks toe?!

Als een stabiele en continue internet zo belangrijk is, zul je iets aan vullends moeten regelen, bv met een backup verbinding via een eigen router, de zyxel gaat je hierbij niet helpen. En een hotspot op een iPhone met een Odido sim kan natuurlijk ook prima werken, het is waar je voor kiest. Maar Odido gaat dat natuurlijk niet vergoeden, dat lijkt me logisch

Hoi @jorddew ,

Als je een consumenten lijn van Odido hebt besteld, dan zit daar geen SLA op, wat je wellicht voor zakelijk gebruik wel nodig hebt. Odido heeft ook een zakelijk abonnement waar bijvoorbeeld een vast IP adres en een dongel voor in de router er een 4G backup is. Uiteraard hangt hier een ander prijskaartje aan, hoewel niet heel veel meer.

Maar goed, jij hebt nu een werkende consumenten lijn en als dat nu voldoet is dat ook prima. Een Odido simkaart wordt wellicht nog vergoed, maar moderators vergoeden verder geen andere apparatuur.  Wel is dat handig voor je mocht er ooit nog eens een storing zijn!

Hoi Eric, het betreft inderdaad een zakelijk abonnement en Odido heeft mij verzekerd van een werkende internetverbinding. Ja als deze wegvalt door hun schuld zijn de kosten die daar uit voortkomen wel te wijten aan Odido. Ik kan daar 0 aan doen. Ik verwacht daarom een compensatie van Odido. 

waarom koop je een wifi ontvanger als je een iPhone hotspot hebt met een voucher? Dat voegt toch niks toe?!

Als een stabiele en continue internet zo belangrijk is, zul je iets aan vullends moeten regelen, bv met een backup verbinding via een eigen router, de zyxel gaat je hierbij niet helpen. En een hotspot op een iPhone met een Odido sim kan natuurlijk ook prima werken, het is waar je voor kiest. Maar Odido gaat dat natuurlijk niet vergoeden, dat lijkt me logisch

Als je goed had gelezen dan had je kunnen lezen dat ik mijn werk doe op een desktop-computer. Hiermee kán ik geen verbinding maken met 4g/5g van mn iPhone. Vandaar de usb Wi-Fi ontvanger. Uit pure noodzaak om mijn werk te kunnen blijven doen. Lijkt me heel normaal als Odido hierin tegemoet komt.

Reputatie 4

aha, je hebt een desktop zonder wifi? En als je een zakelijk abo hebt, dan zit daar een gratis 4G dongle voor in het modem bij. Waarom gebruik je die dan niet?

Reputatie 7
Badge +14

Ah, ok, sorry @jorddew , op dit forum spreken we over consumenten producten met andere consumenten.  Zoals ik al aangaf, zakelijk kent vele smaken met SLA's. Moderators hebben geen toegang tot de zakelijke CRM systemen.

Odido zakelijk heeft geen forum maar wel een eigen helpdesk. Daar kun je kijken wat binnen de SLA van jouw product valt qua (in) directe schade

Werkdagen 8-23 uur.
Weekend 9-17:30 uur.

Reageer