Beantwoord

Onjuiste facturering TV Box

  • 2 April 2024
  • 7 reacties
  • 60 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 5 reacties

Beste Odido,

Recent heb ik vernomen dat de er bij het Internet + TV niet correct gefactureerd wordt. Om de situatie even chronologisch te schetsen: bij de installatie van de TV box merkte de monteur (volgensmij januari ‘24) op dat de box (Amino) defect was. Kan gebeuren, echter werd toen door de monteur verzekerd dat we als vervanging de nieuwe TV box zouden ontvangen. Als vervanging was helaas een Amino box opgestuurd. Ik heb toen via het forum een verzoek ingediend om deze om te ruilen voor de nieuwe box, echter heb ik er toen twee ontvangen (waarvan 1 nodig en nu in gebruik).

Tot heden heb ik nog een nieuwe TV box (4K) liggen, die ik graag zou willen terugsturen. Echter lukt het annuleren mij niet via de app. Graag zou ik willen verzoeken om deze box alsnog retour te sturen, omdat ik (volgensmij) tot nu toe daar nog steeds voor betaal. Daarnaast heb ik het idee dat ik alsnog gefactureerd word voor 1 of 2 Amino boxen. Ik heb de twee Amino boxen (S/N's; 85-11640819 & 85-11578515) in een pakket retour (DHL code JVGLOTC0058740115) gestuurd op 13 februari '24, maar volgensmij staat er in het systeem dat ik èèn Amino box te weinig op heb gestuurd en een 90 euro boete te wachten sta.

Zou een moderator dat voor mij kunnen controleren? Eigenlijk dus de volgende zaken;

  • Facturatie van TV boxen (incl. boete) sinds januari '24
  • Retourverzoek in systeem voor een van de twee 4K TV boxen

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 2 April 2024, 13:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DINGH, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Ik ben meteen voor je gaan kijken en volgens mijn systeem zijn er inderdaad twee Amino's en twee Mediaboxen in bezit. De boete is nog niet uitgestuurd zie ik, je hebt alleen nog de herinnering ontvangen. Ik heb de twee Amino's handmatig voor je afgemeld. Het kan een poosje duren voordat dit goed in het systeem staat. Je geeft aan dat je op 13 februari de TV Boxen hebt teruggestuurd klopt dit? Dan zal ik de kosten voor de twee TV Boxen voor je vergoeden. Waarom kun je de Mediabox niet opzeggen? Zal ik deze voor je opzeggen? Dan ontvang je de e-mail met de QR-code om hem terug te sturen.

Hi @DINGH, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Ik ben meteen voor je gaan kijken en volgens mijn systeem zijn er inderdaad twee Amino's en twee Mediaboxen in bezit. De boete is nog niet uitgestuurd zie ik, je hebt alleen nog de herinnering ontvangen. Ik heb de twee Amino's handmatig voor je afgemeld. Het kan een poosje duren voordat dit goed in het systeem staat. Je geeft aan dat je op 13 februari de TV Boxen hebt teruggestuurd klopt dit? Dan zal ik de kosten voor de twee TV Boxen voor je vergoeden. Waarom kun je de Mediabox niet opzeggen? Zal ik deze voor je opzeggen? Dan ontvang je de e-mail met de QR-code om hem terug te sturen.

Beide Amino boxen heb ik inderdaad op 13 februari teruggestuurd. De Mediabox probeer ik via de app aan te melden voor retour (door abonnement te wijzigen), helaas krijg ik steeds bij de URL redirect de melding dat de opgevraagde pagina niet bestaat. Graag zou ik dus een QR code ontvangen voor de inactieve 4K box en de andere houden.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de duidelijkheid @DINGH. Ik heb de kosten van de TV Boxen voor je vergoed, dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur.

Ook heb ik de Mediabox opgezegd. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en daar staat ook de link in naar de QR-code om hem te retourneren! 

Goedemiddag,

Nog dank voor de reactie. Helaas lijkt dit niet goed te zijn opgelost op mijn facturen. Op de factuur van deze maand is toch twee maal de boete 90 euro verrekend. 

Zouden jullie ernaar willen kijken? 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @DINGH, mijn oprechte excuses! Ik zie het inderdaad. Ik heb de vergoeding van deze boete meteen in orde gemaakt. Je ontvangt hierover nog een bevestiging per e-mail. We kunnen nu twee dingen doen:

  • Ik kan de opgemaakte rekening niet meer veranderen of tegenhouden. Als je ervoor kiest deze rekening wel te betalen en de boete voor te schieten, betalen wij je op de eerst volgende rekening de boete terug. Deze rekening zal dus vervallen en het resterende bedrag storten wij op je rekening.
  • Als je deze rekening niet kunt voorschieten, begrijp ik dat. In dat geval regel ik uitstel van deze rekening tot wij de verrekening van de boete eind mei hebben kunnen regelen. Er blijft dan wel een bedrag open voor de rekening van april. Deze dient dan, samen met de nieuwe rekening van mei, wel te worden voldaan.

Ik hoor het graag als ik iets voor je kan doen!

Beste, 

 

Dankjewel hiervoor. Ik zou graag grbruik willen maken voor de tweede optie! 

Reputatie 7
Badge +5

Geen probleem @DINGH! Dat is bij deze geregeld. Ik heb de uitstel op eind mei gezet. Je krijgt dan een herinnering van de betaling die nog openstaat. We zullen de boete vergoeden, deze hoef je niet te betalen!

Reageer