Skip to main content
StickyNews

Onderhoud op ons netwerk

Onderhoud op ons netwerk
Toon eerste reactie

35 reacties

RoelJanssens
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 12 maart 2025

Ja precies, ^^ dat soort zaken! Dan weet je een beetje waar je op moet letten, wat de symptomen bij jou thuis kunnen zijn, etc.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 maart 2025

Waar kan ik een fixed IP adres aanvragen? Elke keer als er onderhoud is krijg ik een ander IPadres. Dit is heel irritant omdat ik een VPN verbinding heb naar mijn werk. Bij elke verandering moet ik een 3rd party inschakelen om de VPN verbinding te herstellen.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9060 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi ​@JPvEngelen 

Dat kan niet bij dit consumenten product, daar is het altijd ene dynamisch IP adres wat kan wijzigen. Bijj zakelijk internet is een vast IP adres wel mogelijk.


JPvEngelen schreef:

Waar kan ik een fixed IP adres aanvragen? Elke keer als er onderhoud is krijg ik een ander IPadres. Dit is heel irritant omdat ik een VPN verbinding heb naar mijn werk. Bij elke verandering moet ik een 3rd party inschakelen om de VPN verbinding te herstellen.

Je ip-adres wijzigd altijd en is heel irritant als je bij een bedrijf werkt. Die met firewalls werkt.

 

Ook heeft odido geen 6-ip wat bij mijn oude provider wel was.

 

Ook had ik bij mijn oude provider gewoon een vast ip-adres en was gewoon internet voor thuis.

tweak was mijn oude provider hun moesten het zo nodig het aan odido verkopen.

Wat heel dom is van ze.

Bij odido informeren ze je helemaal niet over onderhoud aan hun netwerk dat doen ze zo zonder bericht per mail of iets.

Ook hebben veel medewerkers bij odido er geen verstand van.

Dan moet ik ze als icter zelf uitleggen waar ik het over heb.

Bij tweak zatten mensen die wel verstand van zaken hadden.

Die hoefde je nooit wat uit te leggen.

 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21174 reacties
  • 26 maart 2025

@Daniëlle281991 

Ik heb ook een mail gekregen dat er op 27 maart onderhoud is..


Waqqas schreef:

@Daniëlle281991 

Ik heb ook een mail gekregen dat er op 27 maart onderhoud is..

Het is wel heel snel achter elkaar vindt ik

Op 25 februari ook al en nu al weer.

Beetje raar dit


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 18 april 2025

Ik ben op werk. Wil mijn 2 katten die thuis op eten zitten te wachten op afstand eten geven. Ik zie dat mijn apparaturen geen internet hebben. WAAR SLAAT DİT İN GODSNAAM OP!

 

Zijn jullie wel goed bij jullie hoofd? Heb ik om een onderhoud gevraagd. Ik heb tot nu toe helemaal geen problemen gehad over de snelheid van mijn thuis internet. Alles werkt naar behoren. 
 

door jullie moeten mijn huisdieren tot 07:00 uur op eten zitten wachten. Stelletje idioten


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9060 reacties
  • 18 april 2025

Bij onderhoud moet je niet alleen aan het lijntje naar jouw huis denken maar ook aan alle core apparatuur in het netwerk.  Security patches,  uitbreidingen etc.


  • is een King Poster
  • 51 reacties
  • 20 mei 2025

Wat ik jammer vind is dat er onderhoud is geweest de latency weer omhoog gaat!

 

 


Igiegel
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 22 mei 2025

16 mei in de nacht onderhoud gehad.

al een jaar lang 1 gb up en download maar na deze laatste onderhoud komt mijn upload niet boven de 700 uit.

eigen netwerk (unifi) gereset evenals de ont van odido, geen verschil.

klantenservice gebeld, willen me alleen helpen als ik de originele odido modem er tussen plaats

echter heeft de monteur alles geïnstalleerd op mijn unifi en niet op de odido modem.

en ik wordt naar deze community gestuurd en zoek het maar uit.

ben er niet echt blij mee, 1,5 jaar geen problemen gehad sterker nog in het eerst half jaar zelfs 2 gb up/down mogen testen dit ging trouwens zonder probleem, dit niet gehouden was te veel.

 

ohhja en ik kreeg de tip om de reset button met een pennetje in te drukken zodat mijn unifi netwerk naar fabrieksinstellingen ging????. dat kon ook nog wel helpen volgens de klantenservice.

 

en nu….. krijg ik hulp van odido en lossen ze het upload probleem op of moet ik opzoek naar een andere glasvezel provider

 

ik wacht met smart af of dit wordt opgepakt na dit bericht


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen