Hoi @Sjef123456789, van harte welkom op de Community!
Je kaart een belangrijk punt aan en ik wil het graag enigszins verduidelijken: of een e-mail gebounced wordt, hangt af van twee zaken: blacklisting en reputatie. Wanneer een domein of subnet (al dan niet een groep subnetten achter een access switch) te vaak op een blacklist wordt gezet, daalt de reputatie. Even heel simpel vertaald, is een oorzaak van blacklisten dat er kennelijk te veel e-mail verstuurd wordt die als ongewenst kan worden aangemerkt of die als zo hinderlijk wordt ervaren bij ontvangers (of andere providers) dat er geblacklist wordt. Dat is natuurlijk een frustrerend issue, maar daar kunnen we niet altijd direct een wijziging in aanbrengen.
Wat we echter bijvoorbeeld wel kunnen doen, is het sluiten van poort 25. Dat is één van de acties die we uitvoeren om ervoor te zorgen dat mensen zo prettig en veilig mogelijk gebruik kunnen maken van onze diensten. Tegelijkertijd draagt dit bij aan het verkleinen van het risico op blacklisten. We kunnen het niet volledig uitsluiten maar we doen er alles aan om te voorkomen dat we daadwerkelijk op een blacklist verschijnen en daarmee de reputatie van onze subnets schaden.