Skip to main content

Hoe kom ik verder met een stukje service?

Na meerdere keren bellen met de klantenservice waarna ze beloven dat ik terug gebeld ga worden tot op heden niks gehoord. 

De nieuwe aansluiting van de glasvezel is uitermate slecht verlopen, meerdere monteurs, meerdere dagen, slecht afgewerkt, niet volgens afspraak en nu zit ik met de problemen en een klantenservice die niks doet!

Bijgevoegd een foto van hoe het achtergelaten is midden in mijn woonkamer! Er zou een kastje op de muur komen en daaroverheen zou netjes de router geschoven worden, volgens Odido . Die zijn zelfs speciaal komen kijken aangezien wij in verbouwing zaten om te kijken waar het de beste plek zou zijn om de aansluiting te realiseren.  Nu als ik tv zit te kijken knipperen er continu groene lampjes links op de vloer naast de tv. Als ik dit geweten had dan had ik het in de gang bij de meterkast binnen laten komen!

Ik krijg wel berichten en e-mails dat ik mensen gesproken heb en dat de klacht opgelost is… het tegendeel is waar!

Wie kan mij verder helpen!?

Hallo @Maarten11111 

Voor zover ik weet maakt alleen KPN gebruik van een mediaconverter die over het glasvezelaansluitpunt wordt geschoven, bij Delta en Open Durch Fiber krijg je een losse mediaconverter.

Momenteel speelt er een storing op het Delta netwerk:

https://community.odido.nl/algemeen-490/31-07-2024-problemen-met-de-vaste-internetverbinding-367254

Odido huurt een glasvezel voor jou van de lokale netbeheerder. Dat is hier DELTA fiber. Het aanleg, beheer en onderhoud van de glasvezel is dus in handen van Delta fiber. De glasvezel kabel wordt afgewerkt in een FTU, dan is er een ONT, het kastje waar DELTA op staat en wat knipperende lampjes. 

In overleg met de eigenaar van de worning wordt de plaats van de FTU bepaald, dat is bij bestaande bouw vaak gelimiteerd tot de fysieke mogelijkheden. Bij appartementen is er ook nog het overleg met de VVE. Ik vermoed dat hier de meterkast niet echt een optie was, maar dat had je moeten bespreken ten tijde van de aanleg, dat is achteraf niet meer te veranderen.

Odido stuurt alleen de router om de internetdienst te leveren. Dat is altijd dezelfde Zyxel router, die staat stand alone en kan ook op afstand van de ONT geplaatst worden als je de kabel van de ONT naar de router vervangt voor een lager exemplaar.

Bedankt voor de reacties, maar dat is niet mijn vraag.

Zoals op de foto te zien is zit het kpn kastje ernaast en is er op een delta kast zeer deskundig een ander kastje geplaatst met een t-rib. 

Odido heeft telefonisch als toegezegd dat ze dit verkeerd aangepakt hebben en dat het niet zo zou moeten gaan. Al het contact is via Odido gelopen, en nu ik vragen heb bellen ze niet terug. 

U ben toch ook van mening dat dit zeer onprofessioneel is aangebracht? Zelfs de monteurs van Odido (guidion) hebben gezegd dat dit echt niet kan .

@Maarten11111

Er zijn dus 2 netwerken aangelegd door KPN én Delta, Odido zal in dit geval kiezen voor Delta.

Normaal wordt het kastje op de muur naast het glasvezelaansluitpunt van Delta geplaatst. Zoals op de foto bestaat de kans dat hij gewoon naar beneden valt, niet heel handig.

ALs je ONT van Delta gewoon op de muur is geschroeft, dan is een Tywrap voor de ONT niet echt een probleem. Dat het een hele kerstboom wordt met KPN FTU, Delta FTU, Delta ONT en Odido router, dat is wel een feit. Maar zeker omdat beide glasvezel netbeheerders (KPN en DELTA) op dezelfde plek binnenkomen zal de meterkast een optie zijn geweest. Dus ik zou zeggen, zet een klein kastje/tafeltje (LACK? omheen. Zolang je niet tegen de FTU/ONT aanloopt gaat dit prima werken.

Oké, en nu dan? 

Raar is dan toch dat Odido heeft aangeboden naar wat ik begrijp uit uw verhaal heeft aangeboden om het kpn netwerk te gaan gebruiken?  Een kastje aan de muur waarover iets heen geschoven wordt? Dit is dus niet gebeurd.

Dus nogmaals wie gaat mij telefonisch te woord staan, als Odido dit niet aangeboden had had ik de verbinding elders in mijn huis naar binnen laten komen. Dit was zeker een optie, geen Vve, een koophuis met vrije toegang aan de gehele voorkant. Nu zijn er op maat gemaakte meubels en dus ook de meterkast gebouwd en is daar geen mogelijkheid meer voor. En zit ik na een verbouwing van 1,5 jaar met kasten van internet een modem en knipperend lampjes bevestigd met een t-rib in het volle zicht. 

Dat tafeltje is een grap toch? 

Ik heb vorige week donderdag contact gehad met de klantenservice na de zoveelste melding dat ons internet eruit ligt. Mij is toegezegd dat ik kosteloos mijn abonnement per 01-09 kan opzeggen aangezien wij al veel problemen hebben gehad en er meermaals monteurs bij ons zijn geweest. Ik zou met 2 werkdagen worden gebeld om dit verder af te handelen. Het is nu woensdag en nog steeds ben ik niet gebeld. Als ik met Odido bel weten ze nog steeds niet wat de status hiervan is. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Kan ik hier reactie op krijgen? Op de mail wordt namelijk ook niet gereageerd!!!!

Nou precies dat, maandelijks wel betalen maar een klant te woord staan of terug bellen en samen naar een oplossing zoeken ho maar!

@Maarten11111

Ik denk niet dat je kunt kiezen voor welke glasvezelnetwerk je wilt gebruiken. Delta is voor Odido goedkoper en daarom worden de diensten via het Delta glasvezelnetwerk aangeboden.

In andere topics hadden mensen ook Delta en KPN, Delta werd gekozen door Odido en zij konden niet leveren via KPN werd aangegeven door Odido.

Ik heb hier een KPN FTU met een ONT erop geschoven, zit wel in de hoek achter een gordijn onder het raam, de router staat dan op de tv meubel.

Maar dan is het toch geen probleem, achter een gordijn.

Ik verwijs wederom naar mijn foto, vol in het zicht! Ik merk dat ik in herhaling val, dit is niet wat beloofd is door Odido, klantenservice belt niet, installatie is amateuristisch. 

Klanten tevredenheid 0, oplossingsgericht 0, klant vriendelijkheid 0. 

@Maarten11111 

Wellicht kan je de tip van @eric volgen, meubel ervoor en mocht je de router ergens anders willen dan kan je een langere internetkabel tussen Delta ONT en router aansluiten.

Als dit de oplossing is vanuit Odido prima! Ik zal een meubel laten maken, dat is namelijk in de rest van mijn huis ook gedaan. 

Naar wie kan ik de rekening sturen? 

Ook al had er een ONT cover over het KPN kastje worden geschoven, dan had dat ook LEDjes gehad! Zo kun je zien of de ONT werkt.  Oplossing: Je kunt een zwart stukje plakband over de LEDjes plakken.

De Odido router had met een KPN ONT cover op dezelfde plek gekomen, dus ook daar geen verschil. Je kunt dit oplossen zoals @Waqqas al aangeeft.

We denken graag mee als community. 

Bedankt, ik hoor uiteindelijk alleen geen echte oplossingen alleen maar ideeën die uitermate onprofessioneel zijn, een tafel plaatsen, zelf aanpassingen doen etc! Als ik daar de router weghaal moet ik dan een splitter plaatsen aangezien er daar kabels door de vloer naar de tv lopen? Die speciaal daar aangebracht zijn want dit was echt het beste volgens Odido. 

Dit gaat oprecht nergens over, ik laat het hier ook bij, het heeft geen zin!  Als dit de service is van Odido… vreselijk, onprofessioneel  en echt een kwalijke zaak! 

Hallo @Maarten11111 

Wij zijn klanten die met je meedenken, er zijn ook medewerkers van Odido die reageren waar nodig.

Als je toch de router ergens anders wilt aansluiten dan heb je alleen 1 wat langere internetkabel nodig tussen het Delta kastje en router, hier is geen splitter voor nodig en je kan de kabel wegwerken langs de plinten bijvoorbeeld.

Reageer