Skip to main content

klacht


Goedemiddag, 

 

Ik wil een klacht indienen.

Ik heb vandaag wederom gebeld over wanneer de naam wordt aangepast want ik hoor niks van jullie. 

Ook heb ik de vraag gesteld over het verschil van het bedrag dat op de factuur staat, nl 20,97 terwijl ik een contract heb afgesloten van 17,50.

Ook die van mijn zoon is hoger.

Ik had een vreselijke medewerker aan de lijn een zekere Anton ( achternaam wilde hij niet geven) die mij te weten gaf waarom ik niet wist waarom dit bedrag hoger was. En gaf me brutaal te kennen maar op een of andere website te kijken.

Die medewerker heeft een cursus klantvriendelijkheid nodig.

Dit ben ik niet van jullie gewend Odido.  Ik overweeg serieus bij jullie weg te gaan want op deze manier behandel je de klant niet.

 

 

 

 

January 20, 2026

Ik ben inmiddels sinds 29 december 2025  bezig om een klacht ingediend te krijgen bij Odido, maar het lukt gewoon niet.

Volgens Odido moet een klacht via het contactformulier worden ingediend. Dat heb ik ook meerdere keren gedaan. Toch ontvang ik geen enkele schriftelijke inhoudelijke reactie.

Ik ben één keer telefonisch gebeld, maar daarmee is mijn klacht niet afgehandeld. Ik wil en verwacht een schriftelijke reactie op mijn klacht, zeker gezien de langdurige storing en de daaropvolgende facturatie.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom Odido dit niet oppakt en waarom het zo moeilijk is om een klacht formeel in behandeling te laten nemen.

Kan een moderator hier aangeven hoe ik mijn klacht wél schriftelijk behandeld krijg?

 

Hi ​@Mazaha, het raakt mij om te lezen dat je naar aanleiding van een ervaring met ons een klacht hebt ingediend en hier nog geen reactie op hebt gekregen. Mijn oprechte excuses hiervoor, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kijk graag inhoudelijk met je mee naar je klacht, ik zie alleen nog geen gegevens terug in je profiel. Zou je je profiel willen aanvullen met je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kom ik er via deze weg op terug bij je!

27 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 9, 2026

Hallo ​@Van Bokhoven 

Heb je een contractovername aangevraagd?

Was het afgesproken bedrag van €17,50 inclusief klantvoordeel? Kan je eens kijken of je klantvoordeel krijgt?

Er zou ook inflatiecorrectie kunnen zijn toegepast.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 9, 2026

Lekker dan, dubbel topic is niet de bedoeling ​@Van Bokhoven 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 9, 2026

Zeg " lekker dan" dat is niet nodig dacht ik.

Dat is een vergissing 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 9, 2026

Het afgesproken bedrag was idd 17,50 en ik krijg klantvoordeel.

Er staat nergens iets op de factuur over een inflatie correctie,  ik kan dat in mijn contract ook niet vinden.

Ik heb geen idee wat dat is.

Maar meer wil ik graag dat er iets aan het gedrag van die medewerker wordt gedaan,  ik ben er helemaal ontdaan van, de manier waarop ik te woord ben gestaan 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 9, 2026

En ik wil graag een respons op mijn mail of de kopie van mijn id binnen is.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 9, 2026

  • January 9, 2026

is dit de eerste factuur? die is soms hoger omdat daar meer dagen in kunnen zitten.

Het verschil is veel te groot voor inflatiecorrectie.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 9, 2026

Dat is geen stuk uit de algemene voorwaarden , die heb ik bij mijn contract gekregen en daar staat niks in over inflatie correctie 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 9, 2026

Dit is idd de 1e factuur na de verlenging maar ik heb nu al spijt van die verlenging van het contract 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 9, 2026

​@Van Bokhoven 

Je zou eventueel nog alle privé velden in je community profiel kunnen invullen zodat een moderator mee kan kijken. Na het bekijken van de specificatie kom je er ook niet uit?


  • January 9, 2026

Inflatiecorrectie:

https://assets.odido.nl/x/5beeab7baf/20241014-algemene-voorwaarden-abonnee-consument.pdf

punt 9, dit is hetzelfde als bij alle providers 

 

Maar nogmaals het verschil is meer dan 3 euro en de inflatiecorrectie is veel lager dan dat, dus je moet het elders zoeken, ik denk dat je hier de uitleg wel bij ziet staan:

https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/eerste

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 9, 2026

Ok ik ga weer kijken.  Ik had alleen wat meer verwacht  van Odido qua service. 

Bedankt 


  • is een Top Poster
  • January 19, 2026

Ik ben inmiddels sinds 29 december 2025  bezig om een klacht ingediend te krijgen bij Odido, maar het lukt gewoon niet.

Volgens Odido moet een klacht via het contactformulier worden ingediend. Dat heb ik ook meerdere keren gedaan. Toch ontvang ik geen enkele schriftelijke inhoudelijke reactie.

Ik ben één keer telefonisch gebeld, maar daarmee is mijn klacht niet afgehandeld. Ik wil en verwacht een schriftelijke reactie op mijn klacht, zeker gezien de langdurige storing en de daaropvolgende facturatie.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom Odido dit niet oppakt en waarom het zo moeilijk is om een klacht formeel in behandeling te laten nemen.

Kan een moderator hier aangeven hoe ik mijn klacht wél schriftelijk behandeld krijg?


Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Ik ben inmiddels sinds 29 december 2025  bezig om een klacht ingediend te krijgen bij Odido, maar het lukt gewoon niet.

Volgens Odido moet een klacht via het contactformulier worden ingediend. Dat heb ik ook meerdere keren gedaan. Toch ontvang ik geen enkele schriftelijke inhoudelijke reactie.

Ik ben één keer telefonisch gebeld, maar daarmee is mijn klacht niet afgehandeld. Ik wil en verwacht een schriftelijke reactie op mijn klacht, zeker gezien de langdurige storing en de daaropvolgende facturatie.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom Odido dit niet oppakt en waarom het zo moeilijk is om een klacht formeel in behandeling te laten nemen.

Kan een moderator hier aangeven hoe ik mijn klacht wél schriftelijk behandeld krijg?

 

Hi ​@Mazaha, het raakt mij om te lezen dat je naar aanleiding van een ervaring met ons een klacht hebt ingediend en hier nog geen reactie op hebt gekregen. Mijn oprechte excuses hiervoor, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kijk graag inhoudelijk met je mee naar je klacht, ik zie alleen nog geen gegevens terug in je profiel. Zou je je profiel willen aanvullen met je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kom ik er via deze weg op terug bij je!


  • is een Top Poster
  • January 21, 2026

​@Anouk van Odido Hi, profiel is aangevuld. Ik ben benieuwd of er nu eindelijk iemand inhoudelijk om mijn klacht gereageerd zal worden.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Mazaha, bedankt voor het aanvullen van je gegevens.

Ik ben in ons systeem gedoken en zie inderdaad je contactmomenten terug in het systeem. Ik zie dat het gaat om een periode dat je geen diensten hebt gehad, dit is inmiddels verholpen gelukkig. De laatste vraag gaat over de factuur, deze is gestorneerd door jou omdat je niet het hele maandbedrag wilt betalen. Uiteraard moet er een vergoeding komen omdat je een periode geen diensten gehad hebt, echter is het maandbedrag storneren niet de juiste oplossing. Wij vergoeden de gehele periode dat je geen diensten gehad hebt graag, echter kunnen wij dit pas doen als het probleem opgelost is, wat nu het geval is. Dan hebben we namelijk een X periode wat we kunnen vergoeden.

Doordat de factuur gestorneerd is kunnen hier extra kosten bijkomen, dat willen we natuurlijk vermijden. Mijn advies is dus om de factuur alsnog te betalen en dan kan ik de vergoeding voor je in gang zetten.

Ik zie dat je geen diensten gehad hebt van 29-12-2025 tot en met 01-01-2026, klopt dit? Daarnaast zie ik dat er in oktober ook een keer geen diensten geweest zijn, die kosten zijn al voor je vergoed. Ik vergoed daarnaast graag de kosten van de laatste periode dat je geen diensten gehad hebt. Dit zal dan worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur!


  • is een Top Poster
  • January 22, 2026

​@Tommie van Odido Dank voor je reactie.

Het klopt dat de storing inmiddels is verholpen. De factuur is echter bewust gestorneerd en formeel betwist vanwege de langdurige uitval én de gebrekkige klachtafhandeling. Ik ben het dan ook niet eens met het standpunt dat ik eerst volledig moet betalen voordat compensatie kan worden toegepast.

Daarnaast herken ik mij niet in de beperkte periode 29-12 t/m 01-01. Het probleem speelde aantoonbaar langer en is mede verergerd doordat eerdere meldingen (o.a. in oktober) onvoldoende zijn opgepakt.

Ik sta open voor een passende compensatie, inclusief verrekening van de betwiste factuur, maar niet uitsluitend een dagvergoeding en niet onder de voorwaarde dat ik eerst betaal.

Graag ontvang ik een aangepast voorstel dat recht doet aan:

de volledige periode zonder dienst;

de herhaalde storing;

en de manier waarop mijn klacht is afgehandeld.

Mvg,


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Mazaha, dank voor de terugkoppeling.

Ik wil heel graag met je meedenken over een passende compensatie, die kan ik je ook bieden. Nu lees ik graag over welke periode je precies de problemen hebt ervaren en of het een constante periode was van geen diensten of dat het meerdere periodes waren met geen diensten of slechte diensten. Zo kan ik met je meedenken over een goede en passende compensatie in jouw geval!  


  • is een Top Poster
  • January 25, 2026

​@Tommie van Odido 
Dank voor uw bericht. Zoals gevraagd geef ik hieronder een overzicht van de periode waarin ik problemen heb ervaren met mijn diensten:
Mei 2025: één volledige dag zonder internet
Juli 2025: één volledige dag zonder internet
Oktober 2025: meerdere uren/dagen slechte of geen dienst. Destijds heb ik een klacht ingediend en verzocht om een nieuwe modem en een monteur, wat werd geweigerd
December 2025: een volledige week zonder internet (ongeveer 5 dagen), als gevolg van een structureel probleem dat mede had kunnen worden voorkomen als de klacht van oktober correct was opgepakt
Het probleem heeft dus niet alleen incidentele impact gehad, maar structureel en herhaaldelijk. De situatie in december heeft mijn dagelijks leven en werkzaamheden aanzienlijk verstoord.
Op basis van bovenstaande feiten verwacht ik een passende compensatie die recht doet aan:
de herhaalde uitval sinds mei
het feit dat Odido eerder geen adequate oplossing bood in oktober
de duur en impact van de uitval in december
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om een concreet voorstel voor compensatie, inclusief verrekening met de betwiste factuur, zodat dit in één keer correct wordt afgehandeld.


Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • January 25, 2026

​@Mazaha Als particulier heb je andere voorwaarden dan een zakelijk abonnement. Als een internet verbinding heel erg belangrijk is dan moet je hier rekening mee houden. 

Je kan als particulier een dagvergoeding krijgen maar Odido houdt geen rekening mee met andere dingen. Wees hier wel bewust van. 

Als je problemen hebt, dit meteen melden. Mocht Odido de problemen niet snel kunnen oplossen dan heb je het recht om na 30 dagen het contract te laten beëindigen.

Een factuur storneren is niet de beste optie, het is wel begrijpelijk. Maar geef Odido de tijd om het probleem op te lossen.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • January 26, 2026

Hi  ​@Mazaha, wat ​@Albert55 hier aangeeft klopt volledig. Wanneer je 12 uur of langer zonder diensten komt te zitten, kunnen we hier een vergoeding voor aanbieden. Wel dien je dit zo snel mogelijk bij ons te melden. Zoals Tommie heeft aangegeven, is er al een vergoeding aangemaakt voor de problemen die je in oktober bij ons hebt gemeld. We hebben in oktober verder geen terugkoppeling van je ontvangen dat het probleem niet opgelost is. Vandaar dat jouw melding in december als een nieuwe melding wordt gezien. Je geeft aan dat je hier 5 dagen last hebt gehad van problemen. Ik wil dan ook graag een vergoeding voor je aanmaken voor 7 dagen, om zo de dag in mei en de dag in juli alsnog voor je te vergoeden waarin je ook geen diensten hebt gehad. Ik maak dan ook een vergoeding aan voor de periode van 25 december tot en met 1 januari, zodat de vergoeding van 7 dagen wordt aangemaakt. Hier krijg je over een paar minuten een bevestiging van per e-mail. 

Op het moment dat een factuur is aangemaakt, kan deze niet meer aangepast worden. Wel zal er een correctie plaatsvinden en krijg je het bedrag van de vergoeding weer teruggestort. Om te voorkomen dat er incassokosten worden berekend op de factuur die nu open staat, wil ik je daarom adviseren om de factuur alsnog te betalen. Zodra de vergoeding helemaal is verwerkt, zal het tegoedbedrag worden teruggestort op jouw bankrekening. 


  • is een Top Poster
  • January 26, 2026

​@Nora van Odido Dank voor jullie reactie. 

Ik wil hierbij wel uitdrukkelijk vastleggen dat ik het oneens blijf met de lezing dat mijn melding in december een volledig nieuwe melding zou zijn. In oktober heb ik expliciet een klacht ingediend en verzocht om een monteur en vervangende apparatuur. Dit is destijds geweigerd, terwijl het probleem aantoonbaar niet structureel is opgelost. Naar mijn overtuiging heeft dit direct bijgedragen aan de langdurige storing in december.

Ik beschouw deze vergoeding dan ook als een gedeeltelijke compensatie, niet als erkenning dat de klacht volledig en correct is afgehandeld.

Los daarvan wil ik aangeven dat deze hele gang van zaken mijn vertrouwen in Odido aanzienlijk heeft geschaad. Niet zozeer vanwege de storing zelf, maar vanwege de manier waarop klachten herhaaldelijk niet of onvoldoende zijn opgepakt. Ik vind dat zeer teleurstellend en betreur het dat dit uiteindelijk tot deze situatie heeft moeten leiden. 

Ik ga ervan uit dat de vergoeding correct wordt verwerkt en zie de bevestiging daarvan tegemoet.


  • is een Top Poster
  • February 9, 2026

​@Nora van Odido 

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van mijn eerdere bericht wil ik een belangrijke aanvulling doen, omdat de financiële afwikkeling op dit moment niet klopt.

Mijn Odido-abonnement is beëindigd per 14 januari. Mijn nieuwe abonnement bij een andere provider is pas op 24 januari geïnstalleerd. Dit betekent dat Odido geen diensten meer heeft geleverd na 14 januari.

Desondanks is het bedrag voor januari volledig (en zelfs hoger dan verwacht) afgeschreven. Ik wil hierbij expliciet aangeven dat ik niet akkoord ga met betaling voor een volledige maand januari, terwijl mijn contract halverwege die maand is geëindigd.

Ik verzoek u daarom om schriftelijk en gespecificeerd te bevestigen:

De exacte einddatum van mijn Odido-abonnement (14 januari);

De correctie van de factuur voor januari, naar rato tot en met 14 januari;

De toegezegde creditering/compensatie (bedrag en periode);

Een duidelijk overzicht van wat volgens Odido het definitieve openstaande of te ontvangen bedrag is;

Dat zolang deze correcties niet zijn verwerkt, geen verdere betalingsherinneringen of incassomaatregelen volgen.

Graag ontvang ik deze informatie schriftelijk en zo spoedig mogelijk, zodat dit dossier correct en definitief kan worden afgerond.

Met vriendelijke groet,

Azahaf 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 9, 2026

Abonnementen worden vooruit gefactureerd.  Als je gedurende de maand wordt afgesloten zal de volgende factuur pro rato een creditfactuur zijn. De januari factuur dien je gewoon te betalen hoor. De creditfactuur wordt teruggestort. 

Dit proces is mede zo omdat bij een overstap normaal de exacte einddatum gedurende de opzegmaand op kan schuiven. De creditfactuur wordt dan exact op die datum aangepast.


  • is een Top Poster
  • May 10, 2026

Geachte heer/mevrouw,

Na controle van mijn bankafschriften en de door Odido verstrekte specificaties constateer ik dat de financiële afwikkeling op dit moment onduidelijk en tegenstrijdig is.
Ik zie onder andere:
een stornering van €60 op 1 januari 2026;
afschrijvingen van €61,93 (29 januari 2026) en €60 (9 februari 2026);
een afschrijving van €75 op 29 april 2026 wegens een modem die volgens Odido niet retour zou zijn ontvangen;
terwijl ik deze modem wél heb geretourneerd en hiervan bewijs bezit (DHL-bewijs wordt als bijlage toegevoegd).
Daarnaast hebben wij op 6 maart om 15:31 uur telefonisch contact gehad met de klantenservice om expliciet door te geven dat de modem al was teruggestuurd. De medewerker die wij toen spraken gaf aan dat dit intern geregeld zou worden. Ik begrijp daarom niet waarom deze kosten alsnog in rekening zijn gebracht.
Daarnaast ontving ik op 6 maart 2026 een bedrag van €16,59 retour, terwijl volgens de specificatie:
vergoedingen zijn toegepast;
maar tegelijkertijd ook incassokosten van €15 in rekening zijn gebracht.
Ik ben het nadrukkelijk niet eens met deze incassokosten. Ik heb gedurende het gehele traject steeds aangegeven dat de situatie onduidelijk was en herhaaldelijk verzocht om schriftelijke duidelijkheid over:
de openstaande bedragen;
de compensatie;
en de eindafrekening.
Daarnaast zijn er in januari gewoon nog betalingen door Odido afgeschreven. Onder deze omstandigheden vind ik het niet redelijk en niet correct dat incassokosten in rekening zijn gebracht terwijl de kwestie nog in behandeling was en door mij inhoudelijk werd betwist.
Op basis van de huidige informatie kan ik niet vaststellen:
welk bedrag nu daadwerkelijk terecht is afgeschreven;
welke compensaties exact zijn verwerkt;
welke bedragen nog open zouden staan;
en wat het definitieve eindsaldo behoort te zijn.
Ik verzoek u daarom dringend om:
de kosten voor de modemretour per direct te corrigeren;
schriftelijk te bevestigen dat de modem is ontvangen;
de onterecht berekende incassokosten te verwijderen;
en mij een volledig gespecificeerde eindafrekening toe te sturen, inclusief:
alle facturen;
alle afschrijvingen;
alle compensaties/vergoedingen;
en het definitieve saldo.
Totdat hierover volledige duidelijkheid bestaat, betwist ik de openstaande vorderingen.

Met vriendelijke groet,
Azahaf
Klantnummer: QHW50591