Skip to main content
Beantwoord

kan je gewoone standard internet op de zyxel t54/56 SFP poort standaard internet geven

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

of moet ikke gewoone vlan id 300 geeven 

als dat moet moet ik een lite poe 8 van unifi hebben

Beste antwoord door Waqqas

@totaleslimmekind 

Oh zo, op de Unifi moet je aan 1 poort VLAN 300 TAGGED taggen en daarop kan je dan de T54 aansluiten 

Bekijk origineel

16 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20368 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo ​@totaleslimmekind 

Je vraag is niet helemaal duidelijk maar de SFP poort op de T54 en T56 is standaard uitgeschakeld en als je een eigen router wilt gebruiken dan heb je VLAN 300 en connectie type DHCP nodig.

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 6 februari 2025

sorry voor de verschrikkelijke spelling van mij ik ben maar 12

wat ik bedoel is waneer mijn opnsense ding convery vlan id naar een schone untagged internet verbinding en daarna naar de unifi lite 8 poe gaat en mischien can de unifi switch het weer veranderen naar vlanid 300

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 6 februari 2025

of kan ik dan gewoon standaard wan poort gebriken op de modem want ik dacht dat je een gewoone untagged signaal aan de sfp poort kan geven

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8587 reacties
  • 6 februari 2025
totaleslimmekind schreef:

sorry voor de verschrikkelijke spelling van mij ik ben maar 12

12 jaar, dan zit je toch in groep 8? Spelling zou dan wel op orde moeten zijn om aan de middelbare school te beginnen.

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 6 februari 2025

ik weet maar dat is een van mijn zwakste vaken minste weet ik begrijpend lezen goed

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20368 reacties
  • 6 februari 2025

@totaleslimmekind 

Gewoon de internetkabel uit de WAN poort van de Zyxel halen en in de WAN poort van je eigen router doen.

In de web interface tag je VLAN 300 (DHCP) aan de WAN kant. Herstart hierna de mediaconverter.

Verder hoef je niks in te stellen voor andere apparaten.

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 6 februari 2025

mijn opnsense ding gebruikt het en kan de lite poe 8 de zelfde signaal geven

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20368 reacties
  • 6 februari 2025

@totaleslimmekind 

Ja, gewoon op dat opnsense ding aansluiten, verder hoef je niks te doen.

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 6 februari 2025

ik bedoel de unifi poe 8 lite geeft een signaal van vlan id 300 zodat ik kan de ding gebruiken als een wap

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20368 reacties
  • 6 februari 2025

@totaleslimmekind 

Op de Unifi hoef je geen VLAN in te stellen.

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 6 februari 2025

ik bedoel

odido→opnsense router → lite 8 poe→ zyxel t54

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20368 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

@totaleslimmekind 

Oh zo, op de Unifi moet je aan 1 poort VLAN 300 TAGGED taggen en daarop kan je dan de T54 aansluiten 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 7 februari 2025

@totaleslimmekind Wat goed om te lezen dat je onze community hebt gevonden en je vragen via deze weg stelt. Hier helpen we elkaar, daar staat onze community voor! 

Waar onze community niet voor staat zijn nare opmerkingen, trek je hier dus absoluut niks van aan. Ik sta met bewondering te kijken naar jouw technische kennis op 12-jarige leeftijd en jouw durf om toch vragen te stellen. Dat is echt iets waar je trots op mag zijn! 😀

Ik weet zeker dat je hier veel zal leren en dat je straks heel veel kennis hebt, nog meer dan nu. Wie weet dat je na de middelbare school aan de slag kan met deze kennis. Je komt bij mij in ieder geval over als iemand die het ver zal schoppen in het leven!

@Waqqas Heel erg bedankt voor je hulp! 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20368 reacties
  • 7 februari 2025

Hallo ​@totaleslimmekind 

Ik wil ook nog even wat zeggen. Leuk om te lezen dat je op 12-jarige leeftijd al zoveel technische kennis hebt 👏

Werkt bovenstaande opstelling inmiddels?

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 7 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@totaleslimmekind 

Ik wil ook nog even wat zeggen. Leuk om te lezen dat je op 12-jarige leeftijd al zoveel technische kennis hebt 👏

Werkt bovenstaande opstelling inmiddels?

dank u

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 477 reacties
  • 7 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

@totaleslimmekind Wat goed om te lezen dat je onze community hebt gevonden en je vragen via deze weg stelt. Hier helpen we elkaar, daar staat onze community voor! 

Waar onze community niet voor staat zijn nare opmerkingen, trek je hier dus absoluut niks van aan. Ik sta met bewondering te kijken naar jouw technische kennis op 12-jarige leeftijd en jouw durf om toch vragen te stellen. Dat is echt iets waar je trots op mag zijn! 😀

Ik weet zeker dat je hier veel zal leren en dat je straks heel veel kennis hebt, nog meer dan nu. Wie weet dat je na de middelbare school aan de slag kan met deze kennis. Je komt bij mij in ieder geval over als iemand die het ver zal schoppen in het leven!

@Waqqas Heel erg bedankt voor je hulp! 

wat bedoel je met “Waar onze community niet voor staat zijn nare opmerkingen, trek je hier dus absoluut niks van aan”

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen