Skip to main content
Beantwoord

kan een kpn router op een odido connecten?

  • 1 June 2024
  • 17 reacties
  • 152 Bekeken

Ik heb een tuinhuisje waar ik een kabel heb gelegd van mijn huis naar het tuinhuisje. die kabel zit in een kpn router en ik heb een odido router gekocht kan ik die daar op aan sluiten want ik heb geen israpunt in het huisje? ik heb nu internet via ethernet kabels alleen.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wie is de provider van je internet aansluiting in je woonhuis? De Odido Zyxel router heeft ern customised firmware en kan alleen op een Odido vast internet aansluiting werken. 

ik heb een kpn router in mijn woonhuis

wat ben ik nodig in het tuinhuisje zodat ik daar wifi heb met de odido router en modem?

hoe kom ik aan een Odido vast internet aansluiting?

Reputatie 7
Badge +14

Dan heb je geen Odido apparatuur nodig maar een wifi access punt. Die sluit je aan op de kpn router met die ethernet kabel.

Reputatie 7
Badge +14

hoe kom ik aan een Odido vast internet aansluiting?

Die bestel je op Odido.NL. Ter vervanging van je kpn aansluiting. 

Dan heb je geen Odido apparatuur nodig maar een wifi access punt. Die sluit je aan op de kpn router met die ethernet kabel.

dus ik heb een odido router voor niks gekocht?

hoe kom ik aan een Odido vast internet aansluiting?

Die bestel je op Odido.NL. Ter vervanging van je kpn aansluiting. 

maar het zit in mijn tuinhuisje? niet in mijn woonhuis

Reputatie 7
Badge +14

Dan heb je geen Odido apparatuur nodig maar een wifi access punt. Die sluit je aan op de kpn router met die ethernet kabel.

dus ik heb een odido router voor niks gekocht?

Je kunt geen Odido routers kopen.  Deze worden aan klanten uitgeleend als onderdeel van een vast internet abonnement.  Het eigendom blijft bij Odido.

Dan heb je geen Odido apparatuur nodig maar een wifi access punt. Die sluit je aan op de kpn router met die ethernet kabel.

dus ik heb een odido router voor niks gekocht?

Je kunt geen Odido routers kopen.  Deze worden aan klanten uitgeleend als onderdeel van een vast internet abonnement.  Het eigendom blijft bij Odido.

ik bedoel dat ja

maar is het mogelijk om een odido punt aan te leggen bij mijn tuinhuisje?

 

Reputatie 7
Badge +14

hoe kom ik aan een Odido vast internet aansluiting?

Die bestel je op Odido.NL. Ter vervanging van je kpn aansluiting. 

maar het zit in mijn tuinhuisje? niet in mijn woonhuis

Dan kun je dus een los wifi access point via die ethernet kabel aan de nieuwe Odido router koppelen. Je krijgt een nieuwe Odido router te leen bij je abonnement en kunt losse Odido wifi plus access points bijhuren.

Reputatie 7
Badge +14

maar is het mogelijk om een odido punt aan te leggen bij mijn tuinhuisje?

 

De postcode checker van Odido is leidend.  Als het tuinhuisje een eigen postbode + huisnummer heeft zou het misschien kunnen,  maar ik verwacht van niet. Je zult dan een uitbreiding vanuit je huis moeten maken.

hoe kom ik aan een Odido vast internet aansluiting?

Die bestel je op Odido.NL. Ter vervanging van je kpn aansluiting. 

maar het zit in mijn tuinhuisje? niet in mijn woonhuis

Dan kun je dus een los wifi access point via die ethernet kabel aan de nieuwe Odido router koppelen. Je krijgt een nieuwe Odido router te leen bij je abonnement en kunt losse Odido wifi plus access points bijhuren.

sorry misschien hele domme vraag. Dus u bedoeld het zo? ik kan het van mijn kpn router naar het tuinhuisje en daar een accespunt zetter naar de odido router?
dus zo

KPN router-->accespunt→odidorouter?

Reputatie 4

wat wil je met die Odido router? dat ding gaat dus helemaal niet werken op een kpn router en je heb er dus helemaal niks aan. Waarom heb je ‘m gekocht? en vooral, waar (gokje: Marktplaats?)?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jasonr348 

Achter de KPN router bekabeld een Asus router aansluiten die je kan instellen als Acces Point.

Een Odido router is hierbij niet nodig.

Reputatie 7
Badge +14

 

 

 

sorry misschien hele domme vraag. Dus u bedoeld het zo? ik kan het van mijn kpn router naar het tuinhuisje en daar een accespunt zetter naar de odido router?
dus zo

KPN router-->accespunt→odidorouter?

Nee. Kpn rouer --> ethernet kabel --->wifi access point en klaar. 

Odido router is alleen bruikbaar als je een odido internet abonnement hebt. Dan komt er (een nieuwe door Odido uitgeleend) in plaats van KPN router.  Diegene die jij nu in huis hebt kan naar een afval inleverpunt worden gebracht. 

Reageer