Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel kastje KPN

• 24 januari 2025
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Bij het verschuiven van onze bank is ons glasvezel kastje van de muur gekomen. 

Hij werkt, we hebben internet alleen ik zou hem graag aan de muur hebben ipv ervoor. 

Hierbij is het muurplaatje verbogen waardoor ik hem niet meer terug op kan hangen. 

Na bellen van KPN (daar is dat kastje van) word ik doorgestuurd naar Odido, die bel ik en ik word doorgestuurd naar een online forum om daar mijn vraag neer te leggen. 

Dus bij deze; kan ik een vervangend muurplaatje krijgen ? 

Beste antwoord door Ishana van Odido

Hoi ​@meulen1991, ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes. Ishana

Bekijk origineel

7 reacties

GebruikersnaamRandomTekst

De telefonische helpdesk had je niet door moeten sturen naar het forum.

Het kastje is de FTU (fiber termination unit), wat vergelijkbaar is met wat bij telefonie het ISRA punt is. Beiden zijn eigendom van en verantwoordelijkheid van de netwerkbeheerder, in dit geval KPN.

Als er een probleem is met de FTU, dan komt de klant naar de provider (Odido) en Odido maakt een melding bij de netwerkbeheerder (KPN).

Wat in jouw geval gebeurd is, is dat iemand aan de telefoon het simpelweg niet wist, en als ze het niet weten, dan sturen ze mensen van de lijn met de melding “ga maar op de website vragen.” Maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Ik zou terugbellen met de melding dat de FTU stuk is, dat alleen de netwerkbeheerder dat kan (en mag!) fixen, en of ze dat even in werking willen zetten. Dat het signaal nog wel over de FTU komt is een prettig detail, maar neemt niet weg dat de FTU stuk is.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • Antwoord
  • 25 januari 2025

Hoi ​@meulen1991, ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes. Ishana

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 januari 2025

Okee en is dit goed gegaan? 

Er komt nu een monteur vanuit Odido namelijk en KPN zegt dat Odido een melding moet maken bij KPN zodat KPN het kan maken? 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21091 reacties
  • 28 januari 2025

Hallo ​@meulen1991 

Dit is een standaard procedure van Odido, eerst komt een monteur langs om het probleem te constateren en als de monteur het zelf niet kan oplossen dan wordt het doorgezet naar KPN.

GebruikersnaamRandomTekst

Serieus? Dat is hilarisch. Wat gaat een Odido monteur doen wat een foto niet al gedaan heeft?

De FTU is beschadigd, en die vervangt Guideon niet, dat is aan de KPN. Wat een verspilling van resources, allemaal omdat we de klant niet vertrouwen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21091 reacties
  • 29 januari 2025

@GebruikersnaamRandomTekst 

Het is geen grote beschadiging, wellicht kan de Odido monteur toch iets doen ✅

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 29 januari 2025

Odido heeft toch geen kpn onderdelen, muurplaatje FTU, die zouden ze ieder geval niet moeten hebben want officieel gezien mogen ze er niet aankomen. 

Ik denk dat meneer de monteur vanuit odido voor niks komt maargoed we gaan t meemaken. 

Zonde geld en tijd van alle partijen 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen