Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel geweigerd door vorige bewoner

  • 24 July 2024
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Goedenavond allen,

 

Ik heb vorig jaar een woning gekocht. Bij mijn vorige (huur) woning zat ik met mijn mobiel en tv+internet thuis al jaren bij T-Mobile/Odido. Nu wilde ik mijn internet en tv meeverhuizen. Nu werd de verhuisdatum continue met weken verplaatst tot ik er na een paar weken achter kwam dat er helemaal geen glasvezel in de woning ligt. Itt wat er in de Funda advertentie stond. Schijnt het dat volgens KPN de vorige bewoner de glasvezelaansluiting tot in de woning heeft geweigerd. Ik had dus geen keuze dan om naar Ziggo over te stappen. Volgens de KPN check hebben alle buren wel gewoon glasvezel.

 

Nu wil ik in principe wel weer terug gaan naar Odido. In hoeverre kan dit voor mij kosteloos geregeld worden? En is het dan mogelijk om het abonnement ook pas echt in te laten gaan op het moment dat glasvezel in mijn woning ook echt is aangelegd? Ik kan namelijk niet zonder internet zitten.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Buakaw89 

Na het plaatsen van je bestelling wordt het glasvezel kosteloos naar binnen gebracht door KPN en wordt er ook een glasvezelaansluitpunt geplaatst. Daarna krijg je een mail van Guidion om een afspraak te maken voor de verdere installatie.

Je contract gaat pas in wanneer je werkend internet hebt.

Reageer