Skip to main content

Als ik de tv aan zet is er regelmatig geen geluid, dan moet ik soms de mediabox een paar keer aan en uit zetten voordat er weer geluid is.  Ook als ik van zender wissel, valt het geluid weg of is het geluid opeens veel zachter. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Hi @MarcellinoJanssen, welkom op onze Community!

Als je op de afstandsbediening op “OK” klikt, dan verschijnt er een head-up display. Dan zie je links- of rechtsboven een tandwiel staan. Dan kom je in het menu.


Hi @MarcellinoJanssen, welkom op onze Community!

Als je op de afstandsbediening op “OK” klikt, dan verschijnt er een head-up display. Dan zie je links- of rechtsboven een tandwiel staan. Dan kom je in het menu.

Hallo Tommie,

het is gelukt. Ik zie dat de softwareversie van de mediabox 7154.03.03 is. Is dit de meest recente?
we hebben nog steeds het probleem dat het geluid vaker weg valt.

wij zetten de mediabox altijd op uit/standby. Kan het dan zijn dat updates niet doorkomen?


Dat is de laatste software versie van de afstandsbediening @MarcellinoJanssen. De software versie van de Mediabox moet 12.8.6755 zijn.


Dat is de laatste software versie van de afstandsbediening @MarcellinoJanssen. De software versie van de Mediabox moet 12.8.6755 zijn.

Heb uiteindelijk de locatie gevonden. We hebben de meest actuele software maar nog wel het probleem met het geluid.


Heb je de stappen uitgevoerd die ik in 1 van mijn vorige posts heb gedeeld @MarcellinoJanssen


Heb je de stappen uitgevoerd die ik in 1 van mijn vorige posts heb gedeeld @MarcellinoJanssen

Het heeft even geduurd voor ik tijd had.

indien je de stappen via apparatenvoorkeur bedoeld heb ik die uitgevoerd maar dat heeft geen verbetering gegeven.

Indien je de stappen 1 tot en met 8 bedoeld die nog niet.


@MarcellinoJanssen Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Wil je dit alsnog proberen? Mocht dit niet werken, kijk ik natuurlijk gelijk verder met je mee voor een werkende oplossing! 


@MarcellinoJanssen Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Wil je dit alsnog proberen? Mocht dit niet werken, kijk ik natuurlijk gelijk verder met je mee voor een werkende oplossing! 

Ik heb de stappen uitgevoerd maar dat heeft geen verbetering gegeven. Op advies van jullie klantenservice heb ik een een reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Ook dat gaf geen verbetering. De klantenservice heeft nu een nieuwe tv box gestuurd. Ik ga er van uit dat het dan opgelost is.


@MarcellinoJanssen Dank je wel voor je terugkoppeling en fijn dat mijn collega’s al een nieuwe Mediabox hebben opgestuurd. 

Laat je mij weten of deze naar behoren werkt? 


@MarcellinoJanssen Dank je wel voor je terugkoppeling en fijn dat mijn collega’s al een nieuwe Mediabox hebben opgestuurd. 

Laat je mij weten of deze naar behoren werkt? 

Ik heb de apparatuur ontvangen en alles (ook kabels en afstandsbediening) vervangen. Dit heeft geen verbetering gegeven. Ik heb dir ook aan jullie klantenservice teruggemeld.

Daar heb ik ook gemeld dat bij het terugkijken van een programma soms de laatste minuten wegvallen omdat een volgend programma gestart wordt.


Hi @MarcellinoJanssen, dank! Ik zie hier inderdaad het lopende onderzoek bij de technische dienst en het TV team. Je hoort hier zo snel mogelijk meer over. Hou er rekening mee dat het onderzoek wel een aantal werkdagen kan duren. We informeren je wanneer er meer bekend is!


Het probleem met geluid wat je soms niet hoort is een Google TV bug. Bij mijn Chromecast met Google TV heb ik dit ook regelmatig.

 

Na de update naar Android 12 was dit echt zeer regelmatig, ik adviseer u om de Mediabox terug te zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw in te loggen bij Google & ODIDO en alle apps opnieuw te downloaden en inloggen.

 

Alle streamingdiensten die u niet gebruikt kunt u verwijderen door de Selecteer knop, na het selecteren van de app, ingedrukt te houden → detailis → verwijderen . Scheelt ruimte op de opslag en onnodige apps vind ik persoonlijk nogal storend


@Martinez75 Super fijn om te lezen dat de herstart voor verbetering heeft gezorgd! Mocht het probleem terugkomen dan wil ik je vragen om het volgende te proberen: 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet voor verbetering zorgen dan kun je het volgende proberen: 

 Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aanpassen naar 'Passthrough'.

Ik verneem het graag als ik nog ergens bij kan helpen. Voor nu wens ik je veel kijkplezier! 😊

Als je dit instelt dan gebruik je weer je TV speakers, het gebruik van de Spdif is juist gewenst omdat de platte TV’s geen klankkast meer hebben. Probleem zit bij Android, ik heb dit ook bij mijn Chromecast.


Reageer