Skip to main content

Heb via overstapservice Odido opgezegd.

Keurig een mailtje ontvangen, maar de link voor de retourcode werkt niet, resultaat:

 

Ook in MijnOdido krijg ik, zodra ik op Internet+TV klik, deze foutmelding.
Klantenservice niet te bereiken, volgens script/chatbot Izzy (met irritante zogenaamde emoties) zou ik een nieuw mailtje krijgen, maar nog steeds niet ontvangen.

 

Apparatuur zit al goed verpakt in doos (met erin mijn klantnummer). Is er misschien een antwoordnummer waar ik de doos naartoe kan sturen? Of misschien op een andere manier (direct ipv link) het label sturen?

 

Hi @simonlebonbon, als de link niet werkt dan kun je het apparatuur op een alternatieve manier opsturen naar ons. Meer informatie hierover lees je in dit topic:

 

 


 

Hi @simonlebonbon, als de link niet werkt dan kun je het apparatuur op een alternatieve manier opsturen naar ons. Meer informatie hierover lees je in dit topic:

 

 

Helaas geen goed antwoord :(

Als er een adres is waar het naartoe kan, vermeld dat dan hier of in het eerste bericht van het topic van 22 pagina’s waarnaar je linkt. Hier heb ik niet veel aan.

Wat nu?


Hallo @simonlebonbon ,

In het door jou genoemde topic staat het antwoord al in de volgende tekst:

Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 


@Tommie van Odido  Zeg volgende keer:

Stop een brief met je adresgegevens in de doos, breng dit naar een DHL-punt en zeg dat het pakket naar Odido moet.


Dat staat in het topic wat ik heb doorgestuurd @simonlebonbon


@Tommie van Odido Je kunt ook wat moeite doen, de vraag lezen en de juiste informatie verschaffen ipv mensen naar een topic verwijzen met lappen tekst. En, als het toch teveel moeite is om te typen de relevante info copy-pasten.

Lijkt mij wel zaak ervoor te zorgen dat de toegezonden links gaan werken.


Hallo @simonlebonbon ,

In het door jou genoemde topic staat het antwoord al in de volgende tekst:

Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

LET OP! Veelal zijn die servicepoints onbemand. Dan kan je niks. Uiteindelijk 1 gevonden, de HEMA, met bemanning en die kunnen label voor je maken. Wat een gezeik. Geef gewoon een adres waar we het heen kunnen sturen dan kan je bij elk DHL punt terecht.


@Tommie van Odido Je kunt ook wat moeite doen, de vraag lezen en de juiste informatie verschaffen ipv mensen naar een topic verwijzen met lappen tekst. En, als het toch teveel moeite is om te typen de relevante info copy-pasten.

Lijkt mij wel zaak ervoor te zorgen dat de toegezonden links gaan werken.

Helemaal mee eens. Had geen mail ontvangen, maar via chatbot een link naar een pagina gekregen. Werkt niet. Waardeloos. Plus die DHL punten werken niet altijd met personeel en dan kan je ook niet verder zie mijn punt hierboven.


Reageer