Skip to main content
Beantwoord

email van ziggo naar Odido

Op 17 febr. gaan wij over van Ziggo naar Odido. Dat is geen probleem. Ik heb een vraag over mijn email. Mijn inkomende mail gaat nu via imap.ziggo.nl en mijn uitgaande mail via smtp.ziggo.nl. Ik neem aan, dat dit moet worden aangepast?  

Beste antwoord door rvk01

Uiteraard verlies je bij Ziggo je x@ziggo.nl e-mail adres. Wat of wie is je huidige (of nieuwe) e-mail provider? Odido heeft geen e-mail servers (meer). Je moet dan dus de servers gebruiken van je e-mail provider (b.v. smtp.gmail.com e.d.).

Bekijk origineel

14 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1129 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025

Uiteraard verlies je bij Ziggo je x@ziggo.nl e-mail adres. Wat of wie is je huidige (of nieuwe) e-mail provider? Odido heeft geen e-mail servers (meer). Je moet dan dus de servers gebruiken van je e-mail provider (b.v. smtp.gmail.com e.d.).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 februari 2025

Ik heb (nog) geen email provider. Jaren geleden zat ik bij casema en via via via ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij ziggo. Ik heb al jaren dezelfde emailnaam. Kan ik deze ook blijven gebruiken, als ik me bij gmail.com aanmeldt?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1129 reacties
  • 7 februari 2025
Reinhardt schreef:

Kan ik deze ook blijven gebruiken, als ik me bij gmail.com aanmeldt?

Nee, wanneer je niet meer bij Ziggo bent, zullen de e-mail adressen in beheer bij Ziggo ook komen te vervallen. Je kunt dan nog 6 maanden van de mailbox (verzenden en ontvangen) gebruik maken maar daarna is alles geblokkeerd.

Dus als je van provider overstapt, zul je ook iets voor de mail moeten verzinnen. Vandaar dat het ook nooit handig is de e-mail van een provider te gebruiken, omdat je bij overstap dit kwijtraakt.

Een eigen domeinnaam met e-mail of een niet provider afhankelijke dienst zoals gmail is dan handiger.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7973 reacties
  • 7 februari 2025

@Reinhardt Al de voorvoegsels (naam) kan je uiteraard gebruiken ​   Naam@gmail.com 

@rvk01 Ik ben nu jaren weg bij ziggo en via de doorstuur service krijg ik nog steeds mails doorgestuurd van Ziggo😊

Nu gebruik ik al heel lang ICloud dus zolang ik  gebruik Blijf ik dat adres houden, en voor minder serieuze mails maak ik ook gebruik van Gmail.

Succes met je keuze ​@Reinhardt 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1129 reacties
  • 7 februari 2025
Cristien schreef:

@rvk01 Ik ben nu jaren weg bij ziggo en via de doorstuur service krijg ik nog steeds mails doorgestuurd van Ziggo😊

Ja, dat is bij Ziggo een beetje een hit en een mis. Je zou het ook bij een opschoon-actie in een keer kwijt kunnen raken. Je hebt in ieder geval na 6 maanden geen garantie meer dat die box blijft bestaan. Ik zou er in ieder geval niet meer 100% op rekenen dat je de smtp server kunt blijven gebruiken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 februari 2025

Geheel duidelijk mensen. Ik kijk wel, welke provider ik neem. In ieder geval heb ik nog genoeg tijd om e.e.a. aan te passen. Mijn dank voor jullie feedback.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi Cristien, ik heb een gmail account aangemaakt. Ik denk, dat ik nog wat over het hoofd zie, want als ik iets van mijn huidige mail naar mijn gmail stuur, komt het niet aan. Dus blijkbaar heb ik iets nog niet geactiveerd. Ik hoor het wel. Heeft geen haast.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1129 reacties
  • 8 februari 2025

Je geeft niets over instellingen, e.v. foutmeldingen en gebruikte programma's aan dus dat wordt dan moeilijk om te helpen. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi rvk01, iok krijg geen foutmelding o.i.d. Ik heb dit aangemaakt e zie gewoon inbox, outbox etc. Alleen er komt niks binnen. Moet ik nog iets doen met een SMTP adres?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1129 reacties
  • 8 februari 2025

En van waar stuur je email naar waar?

Als je gewoon nog van je Ziggo account mail naar je gmail account stuurt dan zul je die in de webversie van gmail gewoon binnen moeten zien komen. Dat hoeft je nog niets met smtp etc voor te doen. 

En als je wel al smtp van gmail gaat gebruiken dan moet je wel nog wat meer instellen. Maar dat hangt af van of je gewoon de webversie gebruikt (hoef je niets te doen) of een email client als Thunderbird of Outlook.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 februari 2025

Ik stuur gewoon van mijn ziggo account naar mijn gmail account. Ik probeer het morgen nog wel even. Mij  schhoonzoon is heel vaak overgestapt, dus ik vraag het hem morgen wel even. Hij heeft ook een gmail account. In ieder geval mijn dank voor je moeite

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 februari 2025

Hi folks, ik ben eruit. Ik had een nieuw gmail adres gemaakt, maar blijkbaar stond er van jaren geleden nog een oud adres in. Toen ik van mijn oude mail naar mijn vroegere gmail adres stuurde, kwam het wel aan. Weten jullie, hoe ik mijn naam voor @gmail kan veranderen?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7973 reacties
  • 9 februari 2025
Reinhardt schreef:

Hi folks, ik ben eruit. Ik had een nieuw gmail adres gemaakt, maar blijkbaar stond er van jaren geleden nog een oud adres in. Toen ik van mijn oude mail naar mijn vroegere gmail adres stuurde, kwam het wel aan. Weten jullie, hoe ik mijn naam voor @gmail kan veranderen?

Maak gewoon een nieuwe. Kost niets. Een nieuw schoon begin🍀🤝

Zo wijzig je het e-mailadres van je Google-account:

1. Open het tabblad Persoonlijke informatie in je Google-account.
  2. Selecteer onder Contactgegevens de optie E-mail. E-mailadres voor Google-account. ... 
  3. Volg de stappen op het scherm.

Hoe je je naam kunt wijzigen

1. Open Gmail op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Instellingen. ... 
  3. Klik op het tabblad Accounts en import of Accounts.
  4. Klik onder 'Mail verzenden als' op Gegevens bewerken.
  5. Voer de naam in die je als afzender wilt weergeven wanneer je berichten verstuurt.
  6. Klik onderaan op Wijzigingen opslaan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 februari 2025

Hoi Cristien, dank voor je antwoord. Ik laat het gewoon zo. 

Groetjes,

Rein.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen