Beantwoord

DSL op een adres met glasvezel

  • 18 December 2023
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Reputatie 1

Binnenkort ga ik verhuizen en ik ben aan het oriënteren op de aansluiting die ik dan wil. In principe zou ik mijn huidige abonnement mee willen nemen naar mijn nieuwe adres. Echter, ik heb nu een DSL-abonnement omdat er geen Glasvezel beschikbaar is op mijn huidige adres. Op mijn nieuwe adres is er wel glasvezel, maar dat wil ik liever niet. Het is veel duurder en van alle buren in de straat heb ik al te horen gekregen dat zij sinds ze over zijn op glasvezel veel storingen hebben, die er voorheen nooit waren.

Al met al zou ik dus graag ondanks de mogelijkheid tot glasvezel een DSL-abonnement afsluiten. Ik zie echter geen mogelijkheid daarvoor als ik adreswijziging doorgeef. Dus de vraag: is een DSL-aansluiting mogelijk op een adres waar ook glasvezel ligt?

icon

Beste antwoord door Cristien 18 December 2023, 17:27

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Beste @RicoVld  Welkom! Ik heb geen goed nieuws voor je.

Waar glasvezel is zetten ze koper in fases uit, ook op je oude adres stop dat ooit.
Dit gaat mij ook overkomen helaas. Helaas omdat de prijs van DSL beter is. 
Op mijn oude adres had ik ook glasvezel van Odido en ik moet eerlijk zeggen “altijd probleemloos’ en nooit storingen. Ik was er wel blij mee, Nu ik geen glas heb moet ik straks ook weer overstappen want de KPN gaat ook bij mij aan het werk. Dat overstappen kost mij telkens nog meer geld maar ik heb geen keus omdat ik geen kabel van ziggo meer wil.

Als je gelijk op glasvezel kan heb je een hoop rompslomp minder!

 


KPN geeft aan dat ze klanten het beste netwerk willen aanbieden. Dit betekent dat wanneer er op een adres zowel een koper- als een glasvezelverbinding beschikbaar is, dat op dit adres de dienstverlening volledig over zal gaan naar glasvezel. FTTH glasvezel is namelijk een toekomstvast netwerk dat in staat is om hoge bandbreedtes te leveren. Op een groot deel van de adressen met FTTH is ook het koperen aansluitnetwerk nog in gebruik. De koperverbindingen zijn vaak verouderd en niet meer van de beste kwaliteit.

 

Reageer