Skip to main content
Beantwoord

camera op afstand

• 30 december 2024
  • 8 reacties
  • 94 Bekeken

Hallo, graag zou ik hulp willen met het op afstand bekijken van mijn camera’s,

sinds een paar weken hebben we Odido thuis internet met een andere modem Zyxel T56 en sindsdien kan ik de camera’s niet meer zien op telefoon.

er zit een lan kabel aangesloten naar de dvr van de camera,s en op tv kan ik de beelden zien maar via het modem zou ik ze moeten kunnen zien op afstand wat altijd heeft gewerkt. Het is een instelling denk ik maar kom niet verder, wie kan helpen ?

Beste antwoord door soepkip67

Hallo ​@Mauricevanrijswijk ,

Ik heb even via Google gezocht en de volgende pagina gevonden met de installatie- en gebruiksaanwijzing.
Skytronic 351.155 Handleidingen   (link is klikbaar)
Hopelijk lukt het dan wel.

Bekijk origineel

8 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Mauricevanrijswijk, dank voor het starten van dit topic en de beste wensen. Ik heb voor mijn beeldvorming wat vragen:

• Om welke camera's of app gaat het specifiek?
  • Wat bedoel je met '’maar via het modem zou ik ze moeten kunnen zien op afstand'’? Hoe zou dit moeten werken? Bedoel je dat het via een app zou moeten kunnen zien op afstand? Kan je dit alsjeblieft verhelderen?

Beschrijf je apparatuur, je vraag en je setup zo duidelijk mogelijk. Des te gerichter kunnen wij helpen!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 januari 2025

Hoi bedankt voor je reactie ,

het gaat om camera’s van skytronic dvr 351.155 en en deze zijn met een data kabel aangesloten op de modem van Odido voorheen kon ik kijken op afstand via de rx cam app.

live data kan ik dus gewoon kijken op een tv die bij de camera’s staat maar door de wisseling van modem en provider is er denk ik iets met op adres? 

in het menu van de dvr staan diverse ip adressen maar mijn telefoon kan ik niet koppelen 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dank ​@Mauricevanrijswijk! ​@TMTV ​@louisL ​@Waqqas of ​@eric weet één van jullie hier misschien iets vanaf? Dankjewel!

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1284 reacties
  • Antwoord
  • 2 januari 2025

Hallo ​@Mauricevanrijswijk ,

Ik heb even via Google gezocht en de volgende pagina gevonden met de installatie- en gebruiksaanwijzing.
Skytronic 351.155 Handleidingen   (link is klikbaar)
Hopelijk lukt het dan wel.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8576 reacties
  • 2 januari 2025

KIjk dus vooral naar hoofdstuk “5.3.4 Netwerk instellingen".

Wellicht heb je iets ingesteld waardoor het nodig is om in de modem/router portforwardings te plaatsen. Die zou je kunnen opzoeken in de oude modem/router. 

Als je geen gebruik maakt van de DDNS optie in de DVR, dan zul je de app ook naar een ander IP adres moeten laten wijzen. Het IP adres dat jouw aansluiting nu heeft kun je opzoeken op je computer via “www.whatismyip.com”

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 januari 2025

Hallo, bedankt voor jullie adviezen, helaas ben ik weer een uur bezig en het lukt niet , ik heb de handleiding maar hier wordt niet in details uitgelegd, ik denk dat je gevorderde moet zijn .

ik kan veel dingen ingeven in mijn dvr maar wat voor ip adres ? Ik zie er meerdere , geen idee.

ik zal een expert moeten inschakelen die heeft het zo voor elkaar denk ik ,

dank jullie 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8576 reacties
  • 2 januari 2025

Ja. Het zag er niet uit als een set voor beginners. Dit is een forum over internet en mobiel producten van Odido. Je kunt beter een forum over die DVR recorders zoeken.

Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 616 reacties
  • 4 januari 2025

ja, met zulk spul moet je iets meer moeite doen:

• Is de DVR direct op de T56 aangesloten (als ik het goed begrijp wel), check dan of UPNP op de T56 aan staat (in de Web ui van de T56: Hamburger menu bovenin → netwerkinstelling → thuisnetwerken -Tab UPNP:  beide opties aan
  • Wat gebruik je om de DVR te benaderen: heb je ergens een dynamic DNS domain wat wijs naar je thuis adres? Of gebruik je het IP-adres van je vorige provider direct? Je moet wel het globale IP-adres gebruiken dat in het eerste scherm van de router staat als je daarop inlogt
  • Als dat nog niet werkt zul je eerst moeten aangeven wat je gebruikt om extern in te loggen. Je zult dan wat vaste port forwardings moeten zetten. Maar zo te zien gebruikt die oude apparatuur verschillende poorten voor web toegang, IOS, blackberry etc.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen