Skip to main content

Goedenavond,

 

Onlangs heb ik een Odido abonnement aangevraagd voor Internet & TV. Helaas kon ik nog niet overstappen vanaf mijn huidige aanbieder, dus heb ik de aanvraag geannuleerd. Hierover heb ik ook telefonisch contact gehad. Aan de telefoon ook afgesproken dat het pakket met apparatuur, wat onderweg was, ook geannuleerd zou worden. Dit kon nog, omdat het pakket nog bij de bezorger was, volgens jullie.
 

Tot mijn verrassing zie ik na een aantal maanden toch een pakket bij mijn huis staan, van Odido. Deze heb ik netjes geretourneerd, maar dus wel later dan 30 dagen na ‘bestelling’. Ten eerste vind ik het vreemd dat een pakket al opgestuurd wordt terwijl jullie aangeven met de overstapservice dat ik niet kan overstappen. Daarnaast is het vreemd dat deze alsnog bezorgd wordt, terwijl dat geannuleerd zou worden. 
 

Als kers op de taart, ontvang ik nu alsnog, uit het niets, zonder enig waarschuwings mailtje, een boete voor het niet retourneren van apparatuur van €325. Ik heb op 26-9 nog een bevestigingsmail gehad van Odido dat de geretourneerde apparatuur is ontvangen. 
 

Graag ontvang ik uitleg over deze situatie en uiteraard een kwijtschelding van dit absurde boetebedrag. Alvast bedankt! 

Hi @Martinus25, ik had graag gezien dat je bij ons aan het genieten was van onze diensten. Jammer dat dit niet mogelijk was door jouw huidige provider. Ik heb meteen voor je nagekeken hoe het zit met het pakket dat je retour hebt gestuurd en de boete die je hebt ontvangen. Het is mij echter niet duidelijk waarom je de boete hebt ontvangen. Je hebt alles netjes retour gestuurd, dit kan ik ook nogmaals bevestigen. Ik vermoed dat dit dan ook een fout in het systeem is geweest dat je de boete hebt ontvangen. Geen zorgen uiteraard, dit gaan we rechtzetten! Ik heb dan ook direct de kosten vergoed, zodat je het onterechte bedrag terugkrijgt. Je ontvangt hier zo ook nog een bevestiging van per e-mail. Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren en mocht je uiteraard nog vragen hebben of kan ik je nog ergens bij helpen, laat het dan gerust hier weten! 😊


Reageer