Skip to main content
Beantwoord

Abonnement opzeggen


  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Hallo,

 

Ik wil overstappen naar KPN, Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice en, krijg van KPN deze melding: 

Uw huidige aanbieder geeft aan dat u nog een lopend (jaar)contract hebt. Als u eerder overstapt, moet u de kosten voor de overgebleven contractperiode betalen.

Als ik in mijn odido account kijk staat er overstap niet geacepteerd maar, er staat wel dat tv en internet uit gaat op 29-04-2024.

Het lijkt er op dat bij odido pas maandelijks opgezegd kan worden nadat de contractdatum is verlopen, in mijn geval is dit: 04-08-2023 ?

waarom staat er dan dat mijn internet en tv uit gaat op 29-04-2024 ?

 

Klantnummer:6820656971

 

Gr Richard

Beste antwoord door eric

Tja, het lijkt er toch op dat KPN vandaag de lijn overname heeft aangevraagd met 1 maand opzegtermijn.  Ze waarschuwen je voor de afkoopsom.  Die gaat er inderdaad komen als KPN op 29 maart daadwerkelijk de lijn overneemt. Odido mag deze overname niet weigeren maar jou wel de resterende maand termijnen in rekening brengen.  KPN gaat hier dus iets te enthousiast jouw abonnement activeren. Voor hen geen probleem,  voor jou paar maanden extra kosten. Ik zou de bestelling bij KPN annuleren en later opnieuw beginnen.

Bekijk origineel

8 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9016 reacties
  • 29 maart 2024

Je hebt altijd te maken met 1 maand opzegtermijn waarna een nieuwe provider de lijn kan overnemen. Blijkbaar is vandaag de aanvraag gedaan, 29 maart, zodat 29 april het abonnement door KPN kan worden overgenomen en Odido stopt.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 29 maart 2024

Een maand opzegtermijn dat snap ik maar, dat is de vraag niet .

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21086 reacties
  • 29 maart 2024

Hallo @b07 

Odido biedt alleen een 1 jaar contract aan en daarna kan je op ieder moment opzeggen met een maand opzegtermijn.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 29 maart 2024

Waarom staat er dan in mijn account dat mijn internet en, tv uit gaat op 29-04-2024, terwijl mijn contract pas eindigd

Op 4-8-2024 ?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21086 reacties
  • 29 maart 2024

@b07 

Zie antwoord van @eric , je zou eventueel telefonisch kunnen bellen naar KPN of Odido om er zeker van te zijn of KPN de lijn overneemt of niet.

Indien niet dan lijkt er iets fout gegaan te zijn.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9016 reacties
  • Antwoord
  • 29 maart 2024

Tja, het lijkt er toch op dat KPN vandaag de lijn overname heeft aangevraagd met 1 maand opzegtermijn.  Ze waarschuwen je voor de afkoopsom.  Die gaat er inderdaad komen als KPN op 29 maart daadwerkelijk de lijn overneemt. Odido mag deze overname niet weigeren maar jou wel de resterende maand termijnen in rekening brengen.  KPN gaat hier dus iets te enthousiast jouw abonnement activeren. Voor hen geen probleem,  voor jou paar maanden extra kosten. Ik zou de bestelling bij KPN annuleren en later opnieuw beginnen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 29 maart 2024

De bestelling bij kpn is al geannuleerd, kunnen jullie dat dan even goed zetten zodat ik met frisse tegenzin de contracttermijn kan uitzitten en, ik niet voortijdig zonder internet zit ?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9016 reacties
  • 29 maart 2024

Kpn zal de overstapservice moeten annuleren.  Odido mag namelijk niet een aanvraag voor overname van de lijn weigeren.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen