Skip to main content
Beantwoord

2-staps authenticator

• 22 augustus 2024
  • 15 reacties
  • 209 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik kan niet inloggen op mijn Odido-account omdat een code wordt gevraagd via de authenticator. Ik heb die echter nooit aangemaakt. Kan dit worden omgezet naar verificatie via sms? Dan kan ik het daarna zelf weer omzetten naar verificatie via een authenticator-app.

Beste antwoord door Grinckes

Tommie van Odido schreef:

Hi @Grinckes, welkom op onze Community!

Daar kan ik je zeker bij helpen. Ik heb het overgezet naar SMS op het 06 nummer wat bij ons bekend is. Dit nummer eindigt op 410. Als het goed is moet het nu lukken en ontvang je een SMS met de verificatiecode!

Beste Tommie, zeer bedankt. Het werkt nu,

vriendelijke groeten

Gerard

Bekijk origineel

15 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14798 reacties
  • 22 augustus 2024

Hi @Grinckes, welkom op onze Community!

Daar kan ik je zeker bij helpen. Ik heb het overgezet naar SMS op het 06 nummer wat bij ons bekend is. Dit nummer eindigt op 410. Als het goed is moet het nu lukken en ontvang je een SMS met de verificatiecode!

• Auteur
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 22 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @Grinckes, welkom op onze Community!

Beste Tommie, zeer bedankt. Het werkt nu,

vriendelijke groeten

Gerard

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 22 augustus 2024

Geen dank, fijne middag nog @Grinckes

• 2 reacties
  • 2 december 2024

Ik heb hetzelfde probleem. Nooit een 2F code ontvangen. Kan niet inloggen omdat ik een code moet invoeren.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 3 december 2024

Hi ​@ygene, welkom op onze Community!

Dat is natuurlijk niet handig, geen zorgen daar kan ik je mee helpen. Ik kan hem voor je omzetten naar SMS. Zou je jouw telefoonnummer,  postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan zet ik hem voor je om!

• 2 reacties
  • 15 december 2024

Dag Tommie, ik heb mijn profiel geüpdatet met de gevraagde gegevens. Hopelijk kan het nu omgezet worden naar SMS!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 17 december 2024

Hey ​@ygene, ik heb hem omgezet naar SMS, dit kan 15 minuten duren. Kan je controleren of het werkt? 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 15 juni 2025

Goedemorgen,

Hier hetzelfde probleem, graag ontvang ik een sms met de verificatiecode.

alvast bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 16 juni 2025

Hoi ​@Wingedmom, welkom op onze community!

Ik had je hier graag verder mee geholpen maar door veiligheidsredenen mogen wij dit niet meer online aanpassen. Hiervoor dien je naar een Odido winkel te gaan en op vertoon van een geldig ID-kaart kunnen ze dit in de winkel voor je omzetten! 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 juni 2025

Hoi Tommie,

Er moet toch wel een andere oplossing zijn? Ik kan mij niet herinneren 2 staps verificatie aangezet te hebben.

Nu ik dus uitgelogd ben kan ik niet meer inloggen in de app of online en wordt ik gedwongen mij te legitimeren bij een fysieke winkel…

Dat is toch een beetje raar.

Groeten,

Jeremy

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 17 juni 2025

Hey ​@Wingedmom, omdat we hiermee te maken hebben met privacygevoelige informatie en je identiteit moeten kunnen verifiëren, kunnen we dit uit veiligheidsoverwegingen alleen in een fysieke Odido winkel voor je wijzigen.

In de winkel kunnen ze je identiteit controleren aan de hand van een geldig legitimatiebewijs en zorgen dat alles weer toegankelijk is. Ik begrijp dat dit wat onhandig kan zijn, maar dit is echt om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot je account of wijzigingen kunnen doen. In de winkel helpen ze je direct verder zodat je daarna weer zonder problemen kunt inloggen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 juni 2025

Hey ​@Tommie van Odido net bij de winkel geweest in Ridderkerk. Zij verteld mij dat zij mij ook niet konden helpen….. wat nu?

Wordt hier wel een beetje moe van? Van het kastje naar de muur.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 juni 2025

Ik ondervind hetzelfde probleem ik kan niet meer inloggen kan iemand de authenticatie aanpassen of uitschakelen aub

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 1 juli 2025

Hey ​@Wingedmom & ​@Egratama, ik had jullie hier echt heel graag verder mee willen helpen maar mijn handen zijn hierin gebonden.

Hiervoor dien je echt naar een winkel van ons te gaan en op legitimatie kunnen zij dit voor jullie omzetten. Ik vind het heel gek dat ze in de winkel zeggen dat ze je niet kunnen helpen, zij zijn namelijk echt de enige die dit mogen wijzigen op vertoon van een legitimatiebewijs.  

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 juli 2025

@Tommie van Odido ,

Idd wel heel erg apart.

Ik kan jullie niets en de winkel in.mojn woonplaats is weg dus moet er extra km voor maken. Vreemd. Hele vage service 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen