Beantwoord

Telefoon abonnement pauzeren ivm emigratie

  • 13 March 2024
  • 8 reacties
  • 101 Bekeken

Beste meneer / mevrouw,

Vanaf half april dit jaar zullen wij voor minimaal een jaar emigreren naar het buitenland. Is het mogelijk om onze telefoon abonnement op pauze te zetten en deze weer te activeren wanneer wij ooit weer terug zijn in Nederland en dan dus ons eigen telefoonnummer weer te gebruiken?

Wij hebben twee mobiele telefoon abonnementen en een tv en internet abonnement op onze naam en adres staan.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 March 2024, 11:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ARAudhoe 

Pauzeren is helaas geen optie, wel kan je het volgende doen :

Abonnementen verlagen naar de laagste bundel of afkopen en kiezen om het nummer om te laten zetten naar prepaid, je moet dan wel minimaal 1 keer per 6 maanden data verbruiken, smsen of bellen om de prepaid sim actief te houden.

Beste meneer / mevrouw,

Vanaf half april dit jaar zullen wij voor minimaal een jaar emigreren naar het buitenland. Is het mogelijk om onze telefoon abonnement op pauze te zetten en deze weer te activeren wanneer wij ooit weer terug zijn in Nederland en dan dus ons eigen telefoonnummer weer te gebruiken?

Wij hebben twee mobiele telefoon abonnementen en een tv en internet abonnement op onze naam en adres staan.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

Hallo @ARAudhoe 

Pauzeren is helaas geen optie, wel kan je het volgende doen :

Abonnementen verlagen naar de laagste bundel of afkopen en kiezen om het nummer om te laten zetten naar prepaid, je moet dan wel minimaal 1 keer per 6 maanden data verbruiken, smsen of bellen om de prepaid sim actief te houden.

 

Beste @Waqqas,
Ik zie deze optie helaas niet, kan u of iemand van support dit voor ons doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi AR, heerlijk dat je voor minimaal een jaar in het buitenland verblijft! Ik snap volkomen dat je je maandelijkse abonnementkosten zo laag mogelijk wil houden. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je je bundel al hebt gewijzigd, dus vanaf volgende maand kan het pas weer. Je kan dan kijken of je hem nog omlaag kan halen. Omzetten naar PrePaid is ook een optie, maar raad ik niet zo snel aan. Om het nummer te behouden moet je inderdaad, zoals @Waqqas zegt, 1 keer in de 6 maanden gebruik maken van PrePaid. Maar in het buitenland heb je ook bepaalde bundels nodig om er gebruik van te maken. Daarnaast moet je ook heel goed op letten dat je je simkaart niet kwijtraakt, want anders heb je een nieuwe fysieke PrePaid simkaart nodig die we alleen naar je adres Nederland mogen sturen. Dat kan dus tricky zijn. 

Ik zie dat je bundel al op 2GB staat met onbeperkt bellen, dus kijk volgende maand direct even of je je bundel kan wijzigen naar 120 minuten bellen. Dan worden je maandkosten weer lager. Mocht je toch over willen op PrePaid dan kan ik dit ook voor je regelen. Denk er rustig over na en laat het me maar weten! 😄

Hi Marciano,
Ik probeerde inderdaad te doen wat @Waggas zei, maar lager dan wat ik nu heb gekozen kon ik helaas niet gaan.

Ik wil mijn nummer behouden omdat ik dit nummer al eeuwig heb, deze nog op Whatsapp gebruik, wanneer wij weer terug komen naar Nederland weer wilt gebruiken en all mijn twee staps verificaties via dat nummer gaan. Maar ik heb ook een Antilliaanse simkaart gekocht voor het bellen en internetten hier, aangezien het veel duurder is omdat via Odido te blijven doen. 

Vandaar dat wij zo min mogelijk maandelijks kwijt willen zijn, het gaat echt alleen om het nummer behoud en heel af en toe een binnenkomende SMS.
 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi AR, snap ik volkomen hoor - er zit veel vast aan je 06-nummer! Ik heb direct met je meegekeken en ik kan wel je bundel verlagen naar 2 GB + 120 min. bellen. Dit is de laagste bundel die er is en dat scheelt dan € 3. De maandkosten voor deze bundel zijn € 17,24. Laat je het me weten of ik dit voor je mag wijzigen? Dan doe ik dit direct voor je!

Hi Marciano,
Prima! En kan het volgende maand dan nog meer gelaagd worden / omgezet naar prepaid? Kan je dat ook voor mij partner doen als ik haar telefoon nummer doorgeef?
Bij prepaid moeten we dan 1 x per half jaar opwaarderen toch?

MVG,

Ashley

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, met prepaid houd je het risico dat je vergeet dit actief te houden. Omzetten van een abonnement binnen een contract kan alleen als je formele emigratie papieren/uitschrijving uit Nederland hebt. De 2gb plus 120 minuten is de ondergrens van het abonnement. 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag Ashley, ik heb n.a.v. @eric zijn reactie direct nog eens meegekeken en ik zie dat je wel al buiten contract bent, dus ik keek direct of ik je abonnement direct (na 1 maand opzegtermijn) al kon omzetten naar PrePaid. Echter is dit niet mogelijk in het buitenland. Om de overzetting goed te laten plaatsvinden moet je op deze overzettingsdatum in Nederland zijn. Komen jullie in de komende maanden heel toevallig nog terug naar Nederland? Wellicht kunnen we dan plannen om de switch naar PrePaid in die periode te doen.

Ik heb je abonnement in ieder geval al direct verlaagd naar 2 GB + 120 min. Bellen (€ 17,24 p/m) en deze bundel is direct actief. Ik zie hem ook al staan in je Mijn Odido-account. Dat scheelt in ieder geval al iets in de maandkosten! 😊

Wilde je voor je partner ook de bundel verlagen? Stuur me dan even een privébericht met het 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan kijk ik graag mee!

Reageer