Momenteel kun je sim only’s bestellen met de volgende tarieven:
10GB en onb. bellen: € 17,50
20GB en onb. bellen: € 22,50
Unlimited Plus: € 35
Hierbij is niet zichtbaar dat er een korting van toepassing is. Dit is waarschijnlijk wel zo, want in de actuele tarievenlijst kosten deze abonnementen achtereenvolgens €25, € 27,50 en € 45. Ik vind dat verwarrend, maar goed de korting is mooi meegenomen.
Wat ik dan nog wel onduidelijk vind blijven, is welke tarieven ik ga zien als ik over een aantal maanden de bundel zou wijzigen. Wat ik er op basis van de website van mag verwachten, is dat ik telkens vrijelijk kan wisselen tussen de bovenste goedkopere tarieven (met korting). Omhoog en omlaag, naar gelang ik meer of minder data nodig heb. Ik lees namelijk op verschillende plekken op de website van Odido:
“Maandelijks bundel aanpassen
Stel maandelijks bij, omhoog of omlaag.”
“Ja. Je kan je abonnement 1 keer per maand omhoog en omlaag aanpassen. Pas je je abonnement aan? Je krijgt de korting die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot. Doe je een aanpassing in Mijn Odido of de app? Dan zie je meteen het nieuwe maandbedrag en je korting. Handig.”
Waar ik echter twijfels van krijg, is dat er ook topics hier zijn zoals dit waaruit blijkt dat kortingen vervallen en je opeens veel meer betaalt. Terwijl dit topic juist weer lijkt te suggereren dat het wel kan. Ik snap dat er ook oude abonnementen bestaan van Tele2 en T-Mobile waar dat wellicht anders voor was/is, maar het eerste topic is vrij recent en lijkt om een Odido Hello abonnement (verlenging) te gaan.
Zouden andere klanten met de huidige Odido Hello abonnementen kunnen bevestigen dat kortingen altijd behouden blijven, maar liever nog kan een moderator namens Odido hier uitsluitsel over geven?