Skip to main content

Momenteel kun je sim only’s bestellen met de volgende tarieven:

10GB en onb. bellen: € 17,50

20GB en onb. bellen: € 22,50

Unlimited Plus: € 35

Hierbij is niet zichtbaar dat er een korting van toepassing is. Dit is waarschijnlijk wel zo, want in de actuele tarievenlijst kosten deze abonnementen achtereenvolgens €25, € 27,50 en € 45. Ik vind dat verwarrend, maar goed de korting is mooi meegenomen. 
 

Wat ik dan nog wel onduidelijk vind blijven, is welke tarieven ik ga zien als ik over een aantal maanden de bundel zou wijzigen. Wat ik er op basis van de website van mag verwachten, is dat ik telkens vrijelijk kan wisselen tussen de bovenste goedkopere tarieven (met korting). Omhoog en omlaag, naar gelang ik meer of minder data nodig heb. Ik lees namelijk op verschillende plekken op de website van Odido: 

“Maandelijks bundel aanpassen

Stel maandelijks bij, omhoog of omlaag.” 
 

“Ja. Je kan je abonnement 1 keer per maand omhoog en omlaag aanpassen. Pas je je abonnement aan? Je krijgt de korting die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot. Doe je een aanpassing in Mijn Odido of de app? Dan zie je meteen het nieuwe maandbedrag en je korting. Handig.”

Waar ik echter twijfels van krijg, is dat er ook topics hier zijn zoals dit waaruit blijkt dat kortingen vervallen en je opeens veel meer betaalt. Terwijl dit topic juist weer lijkt te suggereren dat het wel kan. Ik snap dat er ook oude abonnementen bestaan van Tele2 en T-Mobile waar dat wellicht anders voor was/is, maar het eerste topic is vrij recent en lijkt om een Odido Hello abonnement (verlenging) te gaan.  

Zouden andere klanten met de huidige Odido Hello abonnementen kunnen bevestigen dat kortingen altijd behouden blijven, maar liever nog kan een moderator namens Odido hier uitsluitsel over geven? 

 

 

 

Hallo @Rubinio 

Ik heb een Odido unlimited basis abonnement en als ik mijn bundel wil wijzigen dan zie ik de standaard prijzen exclusief klantvoordeel.


Klantvoordeel kortingen zijn bij de verschillende bundels wel anders. Dus de u limited premium geeft bijvoorbeeld 7.50 euro korting,  een unlimited plus 5 euro. Je ziet de kortingen als je het vinkje "al klant"  uit en aan zet.


Ik heb het niet over klantvoordeel kortingen, die zouden nog van de lagere prijzen aan het begin van mijn bericht afgaan. De prijzen die zonder klantvoordeel op de website gecommuniceerd worden, zijn lager dan in de pdf met tarieven vermeld staan. Over het verschil tussen die twee prijzen (die korting) gaat mijn vraag. 


@Rubinio 

Ik heb mijn bundel gewijzigd naar unlimited Plus en ik betaal nu €37,50 - €7,50 klantvoordeel = € 30 per maand.

Dit abonnement is gestart op 2 mei 2024.


@Waqqas dankjewel! De tarieven pdf van abonnementen tot 7 mei, vermelden eveneens voor unlimited plus € 45 per maand. Bij jou is dat dus € 37,50 voor aftrek van het klantvoordeel. Daaruit leid ik af dat de korting (bovenop het klantvoordeel) ten opzichte van de tarieven pdf er inderdaad vanaf blijft gaan. Fijn! Heb je bij het afsluiten van het abonnement nog iets als een pdf of ander overzicht gehad met de tarieven die voor jou gelden bij het wijzigen naar andere bundels? Of zie je dat altijd in je Mijn Odido account terug?


@Rubinio 

Dit was een verlenging, in je Odido account bij abonnement wijzigen zie je naast alle bundels de prijzen exclusief klantvoordeel.

De pdf met alle tarieven zie je onderaan op de Odido website bij tarieven.


Reageer