Hallo Odido community,
Ik zit in het buitenland (Taiwan) met een groot probleem. Momenteel verblijf ik voor 9+ maanden in Taiwan, ik was in februari vertrokken.
In Nederland heb ik bij de Odido klantenservice en de fysieke winkel mijn abbonement telefoonnummer (was een oude Tele2 bundel) naar een: ‘ Nummer behoud prepaid’ simkaart overgezet.
Hiervoor heb ik voor 10 euro een fysieke simkaart gekocht en die heeft de medewerker omgezet met als belangrijk verzoek: ‘ Als je in Taiwan bent zorg dan ervoor dat je om de 3 maanden een SMSje doet naar Nederland om je nummer ‘actief’ te houden.
Alleen mijn probleem is dat ik continue foutmelding 10 krijg en mijn smsjes niet kan versturen. Ookal zit er al geld op de prepaid (standaard 10 euro).
Vreemde is dat ik wel smsjes ontvang van Odido, zoals een verificatie code…
Wat kan ik hier aan doen? Ik wil liever niet bellen naar NL (HOGE KOSTEN) en de Chatbot zegt al dagen ‘dat er geen adviseurs’ zijn.
Groeten!
Smsen vanuit buitenland naar Nederland met nieuwe PrePaid werkt niet
Beste antwoord door cloudio1337
Hoi Cloudio, geen dank! Ik wist even niet wanneer je PrePaid was begonnen, dus daar waren de 6 maanden natuurlijk van afhankelijk. Officieel is het 6 maanden, maar ik zei voor de zekerheid 5 maanden, zodat je ruim op tijd bent. Maar ik zie nu inderdaad de oude disconnect op 22 maart en de start van PrePaid op 23 maart. Vóór 23 september zou je dus activiteit op je PrePaid moeten hebben, zoals in dit geval het opwaarderen. Houd het even goed in de gaten om dit ruim om tijd te doen. Mocht er iets niet lukken, dan kan je het me nog op tijd laten weten. Dan heb ik nog andere mogelijkheden om je hierbij te helpen.
Het is inderdaad een lastige situatie. PrePaid actief houden in het buitenland, waar je een actieve bundel moet hebben om te bellen, SMS'en en internetten, terwijl je het eigenlijk verder niet gebruikt. Maar gelukkig kunnen we het altijd wel een een creatieve manier oplossen.
Fijn om te weten!
Ik ga het noteren en ergens rond 20 september opwaarderen.
Heel erg bedankt!
Groeten
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.