Skip to main content
Beantwoord

Sim omzetten naar eSIM


Vandaag ontving ik de SIM voor mijn nieuwe abonnement (ook nieuw nummer).

Ik was in de veronderstelling dat er in mijn telefoon twee SIM kaartjes kunnen, dat blijkt dus niet zo te zijn. Er kan echter maar 1 SIM in en er kunnen eSIMs bij geplaatst worden.

Via “Mijn account” en dan “ … “ en dan “Simkaart, telefoon en smartwatch” staat er onderaan bij “Simkaart bestellen”:

Bestel een eSIM.
Er zijn geen producten beschikbaar.

 

Graag wil ik dus mijn SIM omzetten naar eSIM, hoe doe ik dat?

Beste antwoord door Boogaard

Pharwin van Odido schreef:

@Boogaard Het klopt dat het momenteel niet mogelijk is om zelf een eSIM te bestellen, maar dat kunnen wij alsnog voor je in orde maken! Dit heeft te maken met onderhoudswerkzaamheden en die zijn momenteel nog steeds aan de gang.  E-sim bestellingen zijn nog niet mogelijk, het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Is het inmiddels gelukt of had je nog hulp hierbij nodig? Laat het maar gerust weten! 😄

 

Ik heb gebeld met klantenservice en i.t.t. gisteren kreeg ik dit keer een vriendelijke en uiterst behulpzame meneer aan de lijn die het direct regelde. Ik heb dus nu eSIM 👍😀

Bekijk origineel

6 reacties

  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 25 maart 2024

Ik heb klantenservice gebeld (0800-0092). Binnen 1 minuut had ik de eSIM. Je moet die dmv een sms op jouw fysieke sim, laat die nog even in jouw toestel dus!;)


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 25 maart 2024

Ik heb ook gebeld, maar kreeg te horen dat er storing is???


  • is een King Poster
  • 27 reacties
  • 25 maart 2024

Nee,mijn eSIM werd vrijdag na het bellen meteen geleverd alleen de eSIM voor mijn smartwatch kan nog niet geleverd worden vanwege:

https://www.bright.nl/nieuws/1188412/dagenlang-problemen-bij-odido-klanten-kunnen-geen-esims-meer-activeren.html

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Boogaard Het klopt dat het momenteel niet mogelijk is om zelf een eSIM te bestellen, maar dat kunnen wij alsnog voor je in orde maken! Dit heeft te maken met onderhoudswerkzaamheden en die zijn momenteel nog steeds aan de gang.  E-sim bestellingen zijn nog niet mogelijk, het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Is het inmiddels gelukt of had je nog hulp hierbij nodig? Laat het maar gerust weten! 😄


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2024
Pharwin van Odido schreef:

@Boogaard Het klopt dat het momenteel niet mogelijk is om zelf een eSIM te bestellen, maar dat kunnen wij alsnog voor je in orde maken! Dit heeft te maken met onderhoudswerkzaamheden en die zijn momenteel nog steeds aan de gang.  E-sim bestellingen zijn nog niet mogelijk, het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Is het inmiddels gelukt of had je nog hulp hierbij nodig? Laat het maar gerust weten! 😄

 

Ik heb gebeld met klantenservice en i.t.t. gisteren kreeg ik dit keer een vriendelijke en uiterst behulpzame meneer aan de lijn die het direct regelde. Ik heb dus nu eSIM 👍😀


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Superfijn dat het is gelukt met deze vriendelijke collega en bedankt voor het laten weten! 😄


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen