Skip to main content
Beantwoord

Onterechte afschrijvingen na aanzetten automatische opwaardering

• 15 februari 2025
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, 

Sinds enige tijd heeft mijn zoon, Stef, een mobiele telefoon met prepaid tegoed. Op 16 januari heb ik automatische opwaardering geactiveerd, ingesteld om €20 op te waarderen zodra het tegoed onder de €2 zakt. 

Tot mijn verbazing zag ik in de Odido-privéomgeving dat er sindsdien 15 keer €20 in rekening is gebracht, waarvan 13 keer daadwerkelijk afgeschreven via mijn PayPal-account. Dit terwijl: 
- Het tegoed in deze periode niet is bijgeschreven op Stef’s telefoon. 
- Er zeker niet voor deze bedragen gebeld of data verbruikt is.

Er gaat duidelijk iets mis. Automatisch opwaarderen inmiddels uitgezet. Mijn vraag is, hoe ik de onterecht afgeschreven geld terug kan krijgen. Klacht is langer dan twee weken geleden ingediend maar niets gehoord. Klantenservice kan mij niet helpen. 

Iemand ideeën? Wat ik nog meer kan doen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Nizij dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik zie inderdaad dat zijn PrePaid-aansluiting is omgezet naar een abonnement, wel zo fijn. Bij zijn oude PrePaid-aansluiting zie ik precies op welke dagen en tijdstippen hij data heeft verbruikt en wanneer er tegoed is afgegaan en ook is bijgeschreven. Ik zie dat hij in de maand januari aardig wat data per dag heeft verbruikt, wat uit zijn PrePaid-tegoed is gegaan. Ik zie bijvoorbeeld dat hij in 2 dagen behoorlijk wat data had verbruikt, waardoor het tegoed van € 20,00 al snel onder de € 2,00 kwam en er automatisch weer € 20,00 is bijgeschreven. Het kan dus heel goed kloppen dat er heel vaak € 20,00 in rekening is gebracht en dat had te maken met dat hij aardig wat data had verbruikt voor internetten. Hij had bijvoorbeeld het volledige tegoed van € 20,00 in 2 dagen verbruikt. Het tegoed was wel elke keer bijgeschreven, anders kon hij ook geen data verbruiken. 

Aangezien hij aanzienlijk veel data verbruikt, lijkt het me handig om beter een abonnement te nemen i.p.v. een PrePaid-aansluiting. Nu zie ik dat dat ook is gebeurd, wel zo fijn. Zo kan hij zijn bundel verbruiken en daarna niet meer internetten (als deze op is). Op deze manier kun je extra kosten voorkomen. Wel kan hij (of jij) een GB-aanvuller aanschaffen via je Mijn Odido account, zodat hij weer voldoende data heeft om te internetten. Op deze manier blijft het ook overzichtelijk voor jou en de kosten! 

Ik hoop dat het duidelijk is. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Nizij, welkom op onze Community! Ik begrijp heel goed dat je hiervan bent geschrokken, excuses dat dit is gebeurd. Wat gek dat er meerdere keren € 20,00 is afgeschreven, terwijl het tegoed niet is bijgeschreven. Ik wil dit graag tot de bodem voor je uitzoeken en meekijken naar een oplossing! Om dit te kunnen doen, heb ik nog wat gegevens van je nodig. Ik zie dat het nummer uit je profiel geen PrePaid-aansluiting is. Kun je het nummer van je zoon vermelden in je profiel, samen met de volledige naam, postcode + huisnummer en geboortedatum die onder het nummer bij ons bekend zijn? Dan kan ik daarna direct met je meekijken!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 februari 2025

Beste Pharwin,

bedankt voor je snelle reactie, dat stel ik op prijs. Ik heb de info die je vraagt in mijn profiel gezet. Na de vele afboekingen heb ik een klein abonnement voor Stef afgesloten bij een odidowinkel, 

Ik hoor graag van je. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3781 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Hi ​@Nizij dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik zie inderdaad dat zijn PrePaid-aansluiting is omgezet naar een abonnement, wel zo fijn. Bij zijn oude PrePaid-aansluiting zie ik precies op welke dagen en tijdstippen hij data heeft verbruikt en wanneer er tegoed is afgegaan en ook is bijgeschreven. Ik zie dat hij in de maand januari aardig wat data per dag heeft verbruikt, wat uit zijn PrePaid-tegoed is gegaan. Ik zie bijvoorbeeld dat hij in 2 dagen behoorlijk wat data had verbruikt, waardoor het tegoed van € 20,00 al snel onder de € 2,00 kwam en er automatisch weer € 20,00 is bijgeschreven. Het kan dus heel goed kloppen dat er heel vaak € 20,00 in rekening is gebracht en dat had te maken met dat hij aardig wat data had verbruikt voor internetten. Hij had bijvoorbeeld het volledige tegoed van € 20,00 in 2 dagen verbruikt. Het tegoed was wel elke keer bijgeschreven, anders kon hij ook geen data verbruiken. 

Aangezien hij aanzienlijk veel data verbruikt, lijkt het me handig om beter een abonnement te nemen i.p.v. een PrePaid-aansluiting. Nu zie ik dat dat ook is gebeurd, wel zo fijn. Zo kan hij zijn bundel verbruiken en daarna niet meer internetten (als deze op is). Op deze manier kun je extra kosten voorkomen. Wel kan hij (of jij) een GB-aanvuller aanschaffen via je Mijn Odido account, zodat hij weer voldoende data heeft om te internetten. Op deze manier blijft het ook overzichtelijk voor jou en de kosten! 

Ik hoop dat het duidelijk is. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen