Skip to main content

Momenteel ben ik voor mijn stage in het buitenland, en mijn abonnement is inmiddels een maand verlopen. Ik wil mijn nummer graag behouden om WhatsApp te blijven gebruiken, maar verder zou ik willen overstappen naar een prepaid-abonnement, omdat ik de komende zes maanden geen gebruik zal maken van bellen, sms'en of 4G. Op de Odido-website staat dat ik hiervoor moet bellen, maar bellen vanuit het buitenland is erg duur. Is er een medewerker die dit bericht leest en mijn abonnement naar prepaid kan omzetten, of is er misschien een e-mailadres waarmee ik contact kan opnemen?

Alvast hartelijk dank!

Hi @maremetz, welkom op onze Community! 😊 Wat gaaf dat je voor stage in het buitenland bent, geniet van deze geweldige ervaring! Ik zie dat je abonnement al buiten contract is, dat is goed nieuws. We kunnen je nu namelijk kosteloos omzetten naar PrePaid. Ik heb je wel nog even ter verificatie een sms gestuurd met daarin een cijfercode. Als je de code wilt doorgeven aan mij dan zorg ik ervoor dat je nummer wordt omgezet naar PrePaid. Je hoeft hier zelf verder niets voor te doen. Wanneer je weer in Nederland bent, kun je een nieuw abonnement met nummerbehoud aanvragen en op die manier wordt alles weer vanouds. Laat je weten wat de code is?

Hi Anouk, 

dank voor je reactie. 

De code is 8141461

Hallo @maremetz 

Om een prepaid simkaart actief te houden zul je minimaal 1 keer per 6 maanden moeten internetten, bellen of sms'en.

Hallo @maremetz 

Om een prepaid simkaart actief te houden zul je minimaal 1 keer per 6 maanden moeten internetten, bellen of sms'en.

Handig om te weten, dankjewel! Als ik dus niet 1 keer in de 6 maanden bel/sms/internet, dan raak ik mijn nummer kwijt? 

Hi @maremetz, welkom op onze Community! 😊 Wat gaaf dat je voor stage in het buitenland bent, geniet van deze geweldige ervaring! Ik zie dat je abonnement al buiten contract is, dat is goed nieuws. We kunnen je nu namelijk kosteloos omzetten naar PrePaid. Ik heb je wel nog even ter verificatie een sms gestuurd met daarin een cijfercode. Als je de code wilt doorgeven aan mij dan zorg ik ervoor dat je nummer wordt omgezet naar PrePaid. Je hoeft hier zelf verder niets voor te doen. Wanneer je weer in Nederland bent, kun je een nieuw abonnement met nummerbehoud aanvragen en op die manier wordt alles weer vanouds. Laat je weten wat de code is?

Hi Anouk, 

dank voor je reactie. 

De code is 8141461

@maremetz 

Klopt, zorg dat je wat beltegoed hebt en voor de zekerheid stuur om de 3 maanden een smsje.

Hallo @maremetz, dank voor de code! Ik heb zojuist de omzetting naar PrePaid voor je verwerkt, deze zal plaatsvinden op 30/11/24 wegens een maand opzegtermijn. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd.  Houd er rekening mee dat we altijd aanraden om de simkaart op ons eigen Nederlands netwerk aangemeld te houden op de dag van omzetting. Dan kunnen we de omzetting 100% succesvol garanderen. Mocht er namelijk iets fouts gaan, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig het probleen op te lossen. Het is wel zeker mogelijk vanuit het buitenland, laat je toestel en simkaart dan wel actief zijn. Komt helemaal goed! 

Wat @Waqqas zegt is inderdaad heel goed om rekening mee te houden. 

Als we vanuit deze kant nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Veel succes en plezier met je stage in het buitenland! 

Reageer