Beantwoord

Hotspot met duosim of andere optie?

  • 8 January 2024
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Ik ben mijn abbo's aan het uitzoeken en aangezien ik alleen internet gebruik tipte vriendin me om hotspsot te maken op telefoon en zo te gaan werken. Ik ben chronisch ziek dus feitelijk altijd thuis. 

Nu heb ik 2 telefoons… Nokia 8.1 en Nokia G60. De G60 is de telefoon waar nu hotspot op zit, omdat dat mijn mobiel ook is. Dus ga ik weg valt hotspot op andere telefoon en laptop weg. 

Ik weet dat duosim er is. Is het mogelijk om bijvoorbeeld de Nokia 8.1 als hotspot dan in te zetten, want die blijft thuis en aan de oplader…. en dat ik buitenshuis mijn G60 als mobiel kan gebruiken? Lees ergens dat je dan de ene telefoon op vliegtuigstand moet zetten, dus dan zou het niet werken? 
En heb er zelf niet heel veel “kaas” van gegeten hoe alles werkt en wat mogelijkheden zijn. 

Dus hopelijk zit hier iemand die me wat kan uitleggen of dat te doen is? 
Kan ik daarna weer verder met bedenken welk abbo ik uiteindelijk nodig heb :) 

icon

Beste antwoord door Syllie10 10 January 2024, 07:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Syllie10, allereerst hoop ik dat het inmiddels al wat beter met je gaat en ik wens je alle sterkte en beterschap toe! Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. Je kunt bij ons gebruikmaken van een Duo sim en een Dual sim. Met een Duo simkaart heb je twee simkaarten voor één mobiel nummer. Handig als je bijvoorbeeld een vaste carkit gebruikt waar een simkaart in moet. Je hoeft je simkaart dan dus niet steeds in en uit je carkit te doen. 

Goed om te weten

  • Je kan de twee simkaarten NIET tegelijkertijd gebruiken. Je zet het ene toestel dus uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken. 
  • Duo sim is iets heel anders dan Dual Sim. Bij duo sim gebruik je twee simkaarten met hetzelfde nummer in 2 verschillende apparaten, bij Dual Sim gebruik je twee simkaarten met andere mobiele nummers in hetzelfde apparaat. 

Het lijkt met dus niet handig om gebruik te maken van een Duo sim, omdat je er niet tegelijkertijd gebruik van kan maken. Enige optie is om één toestel tegelijk te gebruiken voor je Hot-Spot! 

Groetjes, 

Pharwin 

Hallo @Syllie10, allereerst hoop ik dat het inmiddels al wat beter met je gaat en ik wens je alle sterkte en beterschap toe! Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. Je kunt bij ons gebruikmaken van een Duo sim en een Dual sim. Met een Duo simkaart heb je twee simkaarten voor één mobiel nummer. Handig als je bijvoorbeeld een vaste carkit gebruikt waar een simkaart in moet. Je hoeft je simkaart dan dus niet steeds in en uit je carkit te doen. 

Goed om te weten

  • Je kan de twee simkaarten NIET tegelijkertijd gebruiken. Je zet het ene toestel dus uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken. 
  • Duo sim is iets heel anders dan Dual Sim. Bij duo sim gebruik je twee simkaarten met hetzelfde nummer in 2 verschillende apparaten, bij Dual Sim gebruik je twee simkaarten met andere mobiele nummers in hetzelfde apparaat. 

Het lijkt met dus niet handig om gebruik te maken van een Duo sim, omdat je er niet tegelijkertijd gebruik van kan maken. Enige optie is om één toestel tegelijk te gebruiken voor je Hot-Spot! 

Groetjes, 

Pharwin 

 

Hoi Pharwin,

Proberen stabiel te blijven is een vak op zich :), maar als de nodige hulp er is, lukt dat normaliter redelijk. 

En dank je wel voor de uitleg tussen de twee termen. Dan heeft het inderdaad geen nut om het op die manier te doen qua hotspot maken met de twee telefoons. 

Dan ga ik nog even uitzoeken of ik inderdaad de hotspot via telefoon maak of alsnog een los internetabbo erbij ga doen en mijn mobiel abbo gewoon als mobiel abbo gebruik :) 

Straks nog even op ontdekkingstocht, maar dat komt wel goed ;) 

Dank je wel :D 
Groetjes, 
Sylvia 

Reageer